• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mamma100procent skrev 2023-08-14 20:29:01 följande:
    Jättesvårt att se ngt över huvud taget här 
    skulle tyvärr gissa negativt 
  • Maymom
    Mamma100procent skrev 2023-08-14 14:06:12 följande:

Från vänster, bim -3 till den längst till höger som är bim +2. Testar som en galning, så jäkla nervös! Men vad säger ni? Det är kemisk va?

Skymtar nåt på ett av testen men de är ju gamla så det säger ju ingenting egentligen... Skulle säga att alla är negativa utifrån den bilden.
    Kan du ha haft senare ÄL?
  • Maymom
    Mamma100procent skrev 2023-08-14 14:06:12 följande:

Från vänster, bim -3 till den längst till höger som är bim +2. Testar som en galning, så jäkla nervös! Men vad säger ni? Det är kemisk va?

Skymtar nåt på ett av testen men de är ju gamla så det säger ju ingenting egentligen... Skulle säga att alla är negativa utifrån den bilden.
    Kan du ha haft senare ÄL?
  • SeptemberB

Är det tester från Amazon? One step? Är det one step så ger de massor av tydliga spökstreck. Hade flera tester som såg ut som ditt men var inte gravid! 

Mamma100procent skrev 2023-08-14 18:57:25 följande:

//

Såhär ser det ut nu, inte morgonurin alltså. Det är ju ett streck, men det borde väl vara starkare efter typ 4 dagar?

• Mamma100procent

Tänkte också det var dåliga tester, så åkte till apoteket och köpte ett där. Samma igen?! Jättesvagt streck bara. Så antingen kemisk då, eller gravid med lågt hcg? Bim +3 nu.
  • cutepenguin
    Mamma100procent skrev 2023-08-15 11:33:45 följande:
    Tänkte också det var dåliga tester, så åkte till apoteket och köpte ett där. Samma igen?! Jättesvagt streck bara. Så antingen kemisk då, eller gravid med lågt hcg? Bim +3 nu.

Har du tagit ett digitalt test? Du bör få utslag även på dom om strecken är så pass tydliga. 🥰

• Syskonförsök

Det är nog graviditet men börjar långsamt med hcg. Hoppas de ökar ❤️❤️

Mamma100procent skrev 2023-08-15 11:33:45 följande:
  • Mamma100procent
    Syskonförsök skrev 2023-08-15 12:14:38 följande:

Det är nog graviditet men börjar långsamt med hcg. Hoppas de ökar ❤️❤️

Tack snälla! Ja vi får se inom 1 vecka hur det har gått. Kanske ökar det långsamt för att jag börjar bli gammal.. 😁
  • Embarazada
    Mamma100procent skrev 2023-08-15 12:57:58 följande:
    Tack snälla! Ja vi får se inom 1 vecka hur det har gått. Kanske ökar det långsamt för att jag börjar bli gammal.. 😁
    Jag skulle rekomendera att ta ett tidigt digitalt test, då får du det svart på vitt :)
  • svansmamman
    Mamma100procent skrev 2023-08-15 12:57:58 följande:
    Jag har aldrig hört att ökning av HCG skulle vara förknippat med ålder, däremot finns det andra (oftast mindre positiva) orsaker till att HCG ökar långsamt. Om du kan hålla dig en vecka från att testa är det såklart bra, då du förmodligen blir klokare på resultatet. Om inte är varannan dag en bra fingervisning för hur pass snabbt hormonnivåerna ska stiga vid en normal graviditet. 🥰
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester