• Solros2020

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej, första gången jag skriver här😊 testade att göra ett clearblue tidigt test idag och jag är på äl+8, gjorde testet på jobbet och han inte vänta 3min och kollade inte på testet förens ungefär 30 min efter jag gjort de och nu ser testet ut så här. spöksteck eller positivt

? går nog göra ett test igen. 

• svansmamman
    Solros2020 skrev 2023-08-15 14:19:02 följande:

Hej, första gången jag skriver här😊 testade att göra ett clearblue tidigt test idag och jag är på äl+8, gjorde testet på jobbet och han inte vänta 3min och kollade inte på testet förens ungefär 30 min efter jag gjort de och nu ser testet ut så här. spöksteck eller positivt

? går nog göra ett test igen. 

Ett väldigt vanligt ?spökstreck? på just dessa tester, som tenderar att oftast ge sådana här typer av torksteck. För att det ska vara positivt ska strecket vara lika brett som kontrollstrecket samt jämnt i färgen. Äl+8 är dock väldigt tidigt, så det är inte konstigt att inte plussa då. Vänta ett par dagar och testa igen. Hormonerna fördubblas varannan dag så om ett par dagar har mer förhoppningsvis hunnit hända. 🥰
  • Cashili33
    Mamma100procent skrev 2023-08-15 11:33:45 följande:
    Tänkte också det var dåliga tester, så åkte till apoteket och köpte ett där. Samma igen?! Jättesvagt streck bara. Så antingen kemisk då, eller gravid med lågt hcg? Bim +3 nu.
    Tyvärr ser det något svagt ut för BIM+3

om du inte haft supersen ÄL och eg är typ ÄL +8-9 eller så ? 
  • Mepås

Minmillis: testa med nåt annat, vad som helst utom just de där från CB... vet alldeles för många som fått spök på de där :( 

• Mikaelamini

Tycker ni det ser ut som detta har ökat? JAG VET att man inte kan tolka resten utifrån stickorna på digitalt men det är dom enda jag har just nu och efter 7 kemiska så försöker jag bara hålla hoppet uppe. Rynkar på näsan

(Det står fortfarande gravid 1-2 veckor, hade äl 1 eller 2 augusti.)

• Syskonförsök

Ja det ökar ❤️ försök vänta 2-3 dagar och ta ett igen så bör det stå 2-3

Mikaelamini skrev 2023-08-15 20:01:28 följande:

Tycker ni det ser ut som detta har ökat? JAG VET att man inte kan tolka resten utifrån stickorna på digitalt men det är dom enda jag har just nu och efter 7 kemiska så försöker jag bara hålla hoppet uppe. Rynkar på näsan

• Lojsan DN

Det ser ut att stegra 😃
    Jag har läst att det kan ta upp till en vecka +- innan det slår om. Om jag förstår det rätt så är inte din mens försenad en, så det är fortfarande färskt. Ha lite i i magen och testa igen om 2-3 dagar som Syskonförsök skrev. 

• My871

Jag öppnade faktiskt också mina digitala och det såg ut såhär. BIM var

10/6. är gravid i vecka 14+0 nu och allt såg bra ut på KUB iaf. Hoppas det kan hjälpa och lugna dig Hjärta
  • My871
    My871 skrev 2023-08-16 20:40:01 följande:
    Jag öppnade faktiskt också mina digitala och det såg ut såhär. BIM var

10/6. är gravid i vecka 14+0 nu och allt såg bra ut på KUB iaf. Hoppas det kan hjälpa och lugna dig Hjärta

6/6 när jag plussade var på ÄL+10Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester