• Sommar2024

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej! Då var det dags igen :). Vad tror ni om det här? Rfsu testa tidigt taget på bim -7 (jag har så dåligt tålamod). Plastgrejen tog jag isär efter 4-5 min och bilden togs direkt efter. Någon idé att testa igen om ett par dagar eller solklart spökstreck? 
  • Vinter01
    Sommar2024 skrev 2023-09-25 20:35:45 följande:
    Hej! Då var det dags igen :). Vad tror ni om det här? Rfsu testa tidigt taget på bim -7 (jag har så dåligt tålamod). Plastgrejen tog jag isär efter 4-5 min och bilden togs direkt efter. Någon idé att testa igen om ett par dagar eller solklart spökstreck? 
    Svårt att se men kan absolut vara något , testa om 1-2 dagar igen :) (vet att det är svårt att hålla sig).

håller tummarna!
  • Viktoria1122

Har stirrat för mycket för att kunna avgöra om det finns något streck eller inte?hur är det med testen från graviditetskollen, ge de ofta spökstreck? Aldrig haft från de förut. Har ingen regelbunden mens eller ägglossning så vet inte datum osv. Men 6-7/9 hade jag väldigt ont och huggande i ena äggstocken. Och i lördags ljusrosa flytningar samt ett huggande på kvällen. Därför jag testat nu 
  • Ememem
    Viktoria1122 skrev 2023-09-26 20:54:09 följande:
    Har stirrat för mycket för att kunna avgöra om det finns något streck eller inte?hur är det med testen från graviditetskollen, ge de ofta spökstreck? Aldrig haft från de förut. Har ingen regelbunden mens eller ägglossning så vet inte datum osv. Men 6-7/9 hade jag väldigt ont och huggande i ena äggstocken. Och i lördags ljusrosa flytningar samt ett huggande på kvällen. Därför jag testat nu 
    Jag ser tyvärr inget.
  • svansmamman
    Viktoria1122 skrev 2023-09-26 20:54:09 följande:

Jag ser inte heller något på testet. Om du tror att du eventuellt hade ägglossning 6-7/9 borde ett gravtest visa solklart positivt nu såhär nästan tre veckor senare. Nidblödning kommer i samband med att ägget fäster, vilket sker 5-7 dagar efter ägglossning. De ljusrosa flytningarna i lördags lär alltså inte vara nidblödning om du ägglossade för tre veckor sedan, om det var vad du spekulerat i. 

Om cykeln är oregelbunden rekommenderar jag att börja tempa för att få koll på din ägglossning, det kommer underlätta oavsett om ni försöker få barn eller ej. ❤️

• Lindaa10

Kan någon hjälpa mig. 

kan man lita på dessa test? Är på bim -2 och fick dessa test. Tog även ett CB direkt efter och fick gravid 2-3 

är helt i chock och tror att det är fel på testen. Är mitt emellan ett misslyckat IVF försök och väntan att Starta omgång nr 2 när mensen kommer. Men så fick jag detta? Har vi lyckats ???? 

har aldrig någonsin fått ett + så därav att jag inte vågar tro på det 

• Alvedon83
    Lindaa10 skrev 2023-09-27 10:36:55 följande:

Kan någon hjälpa mig. 

kan man lita på dessa test? Är på bim -2 och fick dessa test. Tog även ett CB direkt efter och fick gravid 2-3 

är helt i chock och tror att det är fel på testen. Är mitt emellan ett misslyckat IVF försök och väntan att Starta omgång nr 2 när mensen kommer. Men så fick jag detta? Har vi lyckats ???? 

Grattis😊
  • Phie84

Kan någon hjälpa mig. 

Finns inget annat att säga än GRATTIS =D
  • Ememem

Kan någon hjälpa mig. 

Stort grattis! Aldrig hört att någon skulle fått ett falskt positivt på ett digitalt test.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester