• Mosokorv

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Liljan) skrev 2025-04-17 07:10:03 följande:

Mosokorv skrev 2025-04-16 12:30:27 följande:
    Jag är på dag 11 eller 12 efter ägglossning troligen. Tog ett testlagret idag som var toknegativt. Eller ja, jag kan önskestirra fram en skugga nånstans men positivt är det inte i alla fall. Rynkar på näsan Hoppet är ju det sista som lämnar en och så länge mens inte kommit finns ju hopp, men det är inte Jättestort efter dagens test tyvärr. 
    Hjärtligt grattis till dig Liljan! Vad underbart! HjärtaHjärtaHjärta
  • Anonym (Höstlövet)

Jag fick missfall för ca en månad sen och nu funderar jag på om jag kan vara gravid igen. 

Är det någon annan som ser något något svagt här? 

• Anonym (Liljan)
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-20 09:30:13 följande:

Jag fick missfall för ca en månad sen och nu funderar jag på om jag kan vara gravid igen. 

Jag beklagar🌸
    Jag tycker jag ser något streck, ta ett nytt om tre dagar och se om det ökat något.🐣

• Hejhopp1995

Hej. Jag är BIM+2 och brukar alltid komma när den ska. Jag har inte haft några pms symptom som spända bröst som jag brukar ha före mens. Nån dag innan BIM fick jag lite molande värk, som att det ?drar? i magen och haft sedan dess samt lite kvällsillamående. Jag har testat nu på morgonen och användt ett sånt tidigt test där man kan testa upptill 6 dagar före BIM. men jag kan inte se något, är det för tidigt för att kunna se något när det bara gått 2 dagar efter BIM? När ska jag testa igen och bör jag köpa ett digitalt test istället?

• Mosokorv
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-04-20 09:30:13 följande:

Håller med om att där syns en svag skugga. Vet du om du haft ägglossning efter missfallet? Jag skulle testa igen i övermorgon. Skrattande
  • Mosokorv
    Hejhopp1995 skrev 2025-04-20 10:31:38 följande:

Hej. Jag är BIM+2 och brukar alltid komma när den ska. Jag har inte haft några pms symptom som spända bröst som jag brukar ha före mens. Nån dag innan BIM fick jag lite molande värk, som att det ?drar? i magen och haft sedan dess samt lite kvällsillamående. Jag har testat nu på morgonen och användt ett sånt tidigt test där man kan testa upptill 6 dagar före BIM. men jag kan inte se något, är det för tidigt för att kunna se något när det bara gått 2 dagar efter BIM? När ska jag testa igen och bör jag köpa ett digitalt test istället?

2 dagar efter bim brukar testet visa något i alla fall. Det finns dock undantag som visar senare än så men ofta beror det på att man haft ägglossning senare än man trott och därför inte är så långt i cykeln som man tänker. Vet du att du hade ägglossning med säkerhet den tid du tänkt? 😊
  • Hejhopp1995
    Mosokorv skrev 2025-04-20 10:36:44 följande:
    2 dagar efter bim brukar testet visa något i alla fall. Det finns dock undantag som visar senare än så men ofta beror det på att man haft ägglossning senare än man trott och därför inte är så långt i cykeln som man tänker. Vet du att du hade ägglossning med säkerhet den tid du tänkt? 😊
    Jag är ganska säker att jag hade ägglossning den 2a april. Men kan ha varit den 3e också. Så det är ju 17-18 dagar sen?
  • Anonym (HannaH)
    Hejhopp1995 skrev 2025-04-20 10:46:12 följande:
    Jag är ganska säker att jag hade ägglossning den 2a april. Men kan ha varit den 3e också. Så det är ju 17-18 dagar sen?

Om du faktiskt hade ägglossning för 17-18 dagar sen och testet visar negativt är du inte gravid. Och du har förmodligen haft ägglossning senare eftersom mensen inte kommit än. 

• Anonym (Höstlövet)
    Anonym (Liljan) skrev 2025-04-20 10:08:36 följande:

Jag beklagar🌸
    Jag tycker jag ser något streck, ta ett nytt om tre dagar och se om det ökat något.🐣

Tack så mycket!! ❤️
  • LokaHallon88
    Mosokorv skrev 2025-04-20 10:34:20 följande:
    Håller med om att där syns en svag skugga. Vet du om du haft ägglossning efter missfallet? Jag skulle testa igen i övermorgon. Skrattande
    Ja, jag hade ägglossning för 8-9 dagar sedan. Jag testade med ägglossningstest {#emotions_dlg.flower}

Jätte jobbigt att vänta några dagar till!!!

Det tog 2,5 år för oss att bli gravida och så slutade det som sagt i ett tidigt missfall Obestämd
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester