• Mosokorv

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hejhopp123456789 skrev 2025-04-15 13:21:30 följande:

Vad tror ni? Är mitt första frozen embryo transfer i ostimulerad cykel så har ingen ägglossningsspruta som kan visa falskt positivt.
    Är på ruvardag 4 idag och alltså äl+9 och det är ett testa tidigt test. Har endast testat med vanliga innan som visat minus. 
    Blev väldigt dålig kvalité på bild ser jag nu när jag laddade upp.
    Kan man lita på detta?🙏

Jag ser ett tydligt streck på första bilden. Är det ett sånt test som bara ska bli ett streck? Inte ett plus? Kan man verkligen testa sig 4 dagar efter insättning? Jag är helt okunnig inom IVF (tack och lov) men det låter väldigt tidigt? Oavsett så hoppas jag för din skull att det stämmer! Skrattande
  • Anonym (Liljan)

Hejsan!

vad tror ni om det dessa graviditetstest? 

Om jag tror rätt så skulle min mens komma mellan den 13-15/4-25  jag har väldigt regelbunden mens mellan 28-30 dagar. 

Jag testade det här graviditetstestet imorse och då ser man ett väldigt svagt streck om man kollar nog (se första bilden).
    Efter 30 minuter så är det mycket starkare och jag vet att man inte ska läsa av testet efter så lång tid men är det vanligt att det ökar så mycket?

Jag har symptom som molvärk och lätt illamående och dessa symptom hade jag med min dotter också.

Har ni någon erfarenhet av liknande?🌸

• Mosokorv
    Anonym (Liljan) skrev 2025-04-16 09:48:31 följande:

Hejsan!

vad tror ni om det dessa graviditetstest? 

Om jag tror rätt så skulle min mens komma mellan den 13-15/4-25  jag har väldigt regelbunden mens mellan 28-30 dagar. 

Jag testade det här graviditetstestet imorse och då ser man ett väldigt svagt streck om man kollar nog (se första bilden).
    Efter 30 minuter så är det mycket starkare och jag vet att man inte ska läsa av testet efter så lång tid men är det vanligt att det ökar så mycket?

Jag har symptom som molvärk och lätt illamående och dessa symptom hade jag med min dotter också.

Har ni någon erfarenhet av liknande?🌸

Det ser ju onekligen väldigt lovande ut! Skrattande
  • jjkkll2
    Hejhopp123456789 skrev 2025-04-15 13:21:30 följande:

Vad tror ni? Är mitt första frozen embryo transfer i ostimulerad cykel så har ingen ägglossningsspruta som kan visa falskt positivt.
    Är på ruvardag 4 idag och alltså äl+9 och det är ett testa tidigt test. Har endast testat med vanliga innan som visat minus. 
    Blev väldigt dålig kvalité på bild ser jag nu när jag laddade upp.
    Kan man lita på detta?🙏

Jag skulle lita på det men ändå ta ett nytt om 3 dagar för att se att de har ökat :) Grattis!
  • Anonym (Liljan)

Ja jag håller tummarna att plusset kommer snart!🍀

Vilken dag är du på?☺️

• Anonym (Liljan)
    Mosokorv skrev 2025-04-16 10:17:42 följande:
    Det ser ju onekligen väldigt lovande ut! Skrattande

Anonym (Liljan) skrev 2025-04-16 12:20:57 följande:

Vilken dag är du på?☺️

• Mosokorv
    Anonym (Liljan) skrev 2025-04-16 12:20:57 följande:

Vilken dag är du på?☺️

Jag är på dag 11 eller 12 efter ägglossning troligen. Tog ett testlagret idag som var toknegativt. Eller ja, jag kan önskestirra fram en skugga nånstans men positivt är det inte i alla fall. Rynkar på näsan Hoppet är ju det sista som lämnar en och så länge mens inte kommit finns ju hopp, men det är inte Jättestort efter dagens test tyvärr. 
  • Mosokorv

Jag begriper med förståndet att jag med största sannolikhet inte är gravid. Men det finns väl få saker som får en att så desperat gripa efter halmstrån som längtan efter ett barn. Hjärta

• Anonym (Liljan)
    Mosokorv skrev 2025-04-16 12:30:27 följande:
    Jag är på dag 11 eller 12 efter ägglossning troligen. Tog ett testlagret idag som var toknegativt. Eller ja, jag kan önskestirra fram en skugga nånstans men positivt är det inte i alla fall. Rynkar på näsan Hoppet är ju det sista som lämnar en och så länge mens inte kommit finns ju hopp, men det är inte Jättestort efter dagens test tyvärr. 

Mosokorv skrev 2025-04-16 12:30:27 följande:
    idag kom plusset!😍
  • Anonym (Liljan)
    Mosokorv skrev 2025-04-16 13:12:07 följande:

Jag begriper med förståndet att jag med största sannolikhet inte är gravid. Men det finns väl få saker som får en att så desperat gripa efter halmstrån som längtan efter ett barn. Hjärta

för mig tog det 16-17 dagar efter ägglossning innan plusset kom så ge inte upp hoppet! 

Som du skriver, så länge inte mensen kommit finns det hopp🌸
    Jag håller tummarna för dig med!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester