• Anonym (Ivf)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva?
  • Anonym (RD 8)
    Anonym (HannaH) skrev 2025-04-25 06:58:57 följande:

Stort grattis!! 🥳 

Tack snälla du 🥰
  • Nanathalie
    Anonym (Ivf) skrev 2025-04-25 10:41:12 följande:
    Tog ovitrelle för 11 dagar sedan (14/4) och fick detta när jag testade imorse. Vad tror ni, är det sprutan som spökar eller kan man våga tro på detta svaga positiva?

Hej!
    De rekommenderar att man "testar ur" otrivellen så man ser att testet blir negativt. På så vis kan man urskilja otrivellen med en ny graviditet. MEN, 11 dagar efter sprutan borde det inte vara sprutan. Vågar mig nästan på ett grattis 🙂
  • Anonym (.)
    Nanathalie skrev 2025-04-25 18:59:40 följande:

Hej!
    De rekommenderar att man "testar ur" otrivellen så man ser att testet blir negativt. På så vis kan man urskilja otrivellen med en ny graviditet. MEN, 11 dagar efter sprutan borde det inte vara sprutan. Vågar mig nästan på ett grattis 🙂
    Nja, man brukar bli rekommenderad att vänta med att testa till testdagen då kliniken räknar med att den är ute tills 🙃
  • Anonym (.)

Det ser onekligen lovande ut! Om du tar ett igen om två eller tre dagar så är det säkert riktig! Triggern sitter i omkring 10 dagar så 11 är ju på gränsen. 
  • Anonym ((:)

Hej! 

Min mens skulle kommit för två dagar sen men har väldigt oregelbunden cykel sen jag fick mitt första barn för ca. 1 år sen. Så det är inte ovanligt. Tog ett gravtest från RFSU mest för att vara säker, fick detta resultatet?!?! Ser positivt ut så fick lite halvpanik (men glad förstås) ?! Läste dock att RFSU:s gravtest enligt många andra kan ge spökstreck är detta ett sådant?? Vad säger ni? 

• Anonym (HannaH)
    Anonym ((:) skrev 2025-04-25 21:43:03 följande:

Hej! 

Min mens skulle kommit för två dagar sen men har väldigt oregelbunden cykel sen jag fick mitt första barn för ca. 1 år sen. Så det är inte ovanligt. Tog ett gravtest från RFSU mest för att vara säker, fick detta resultatet?!?! Ser positivt ut så fick lite halvpanik (men glad förstås) ?! Läste dock att RFSU:s gravtest enligt många andra kan ge spökstreck är detta ett sådant?? Vad säger ni? 

Det där är inget spökstreck. GRATTIS!

• studerade

Är i chock jag är gravid, fick ett svagt + på gravtest. tempen går dock upp och ner.. Har precis påbörjat synerls för vår första ivf?maken såg de på en gång på avstånd, men var svårt att fota 

• Anonym (El)

Äl +8, taget med kvällsurin (kunde verkligen inte hålla mig ifrån att testa)
    bild 1 tagen utan blixt 
    bild 2 tagen med blixt och sänkt ljusstyrka

vad tror vi??

• Anonym (Dront)

Har testat som en tok senaste 3 dagarna. Tunna streck och skuggor jagar mig. imorse var det en svag skugga på CB early, knappt synbar. 

I eftermiddags neg på rfsu testa tidigt, och CB knappt synbart, hade hållit mig många timmar. 

tog test nu ikväll CB early igen och då fick jag ett svagt streck igen, det kom upp efter nån minut, andra bilden är tagen inom tidsramen (10 min) första är tagen efter 1 timme Ca. 

vet inte vad jag ska tro.  

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester