• Anonym (p)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej!
    vet inte riktigt vad jag ska tro om testet, tyckte jag såg en skugga i vissa ljus och i andra ljus tyckte jag det var helt blankt. Men ju mer jag tittar på bilden tycker jag mig ana något. 

Ser ni ett streck? Och om ni ser- är det grått/spökstreck eller finns nån färg i?

Har lite halvdåliga ögon för sånt här så tacksam för hjälp!
  • Anonym (R)
    Anonym (p) skrev 2025-04-11 14:47:43 följande:

Hej!
    vet inte riktigt vad jag ska tro om testet, tyckte jag såg en skugga i vissa ljus och i andra ljus tyckte jag det var helt blankt. Men ju mer jag tittar på bilden tycker jag mig ana något. 

Ser ni ett streck? Och om ni ser- är det grått/spökstreck eller finns nån färg i?

Har lite halvdåliga ögon för sånt här så tacksam för hjälp!
    Jag ser det! Men vänta några dagar och ta ett nytt ifall det är spökstreck. Eller ta ett testa tidigt test
  • Mosokorv

Hej! Här är ju tråden jag letade efter men inte hittade och därför skapade en egen tråd angående min fråga. Men jag lägger den här också. 

Jag tog ett rfsu testa tidigt på bim -4 (eller ÄL +10 om kanske är mer intressant att nämna). Först sågs ingenting, men det var repigt på fönstret så jag öppnade testet för att se tydligare. Då fanns plötsligt det här där. Jag är väldigt osäker på om det här är ett graviditetsstreck eller inte, jag har fått för mig att det strecket ska sitta närmre kontrollstrecket men jag kanske har fel? 

Det här är det fjärde testet av samma sort jag tagit på 5 dagar (döm mig inte Skäms) och inget tidigare har haft ens en tillstymmelse till spökstreck. Dom har varit totalt blanka trots att jag försökt med allt jag kan att se streck. Drömmer så visst tändes ett litet men ack så försiktigt hopp i hjärtat. Jag har dessutom ont i brösten idag för första dagen sen ägglossning. 

• Anonym (.)
    Mosokorv skrev 2025-04-14 11:13:57 följande:

Hej! Här är ju tråden jag letade efter men inte hittade och därför skapade en egen tråd angående min fråga. Men jag lägger den här också. 

Jag tog ett rfsu testa tidigt på bim -4 (eller ÄL +10 om kanske är mer intressant att nämna). Först sågs ingenting, men det var repigt på fönstret så jag öppnade testet för att se tydligare. Då fanns plötsligt det här där. Jag är väldigt osäker på om det här är ett graviditetsstreck eller inte, jag har fått för mig att det strecket ska sitta närmre kontrollstrecket men jag kanske har fel? 

Det här är det fjärde testet av samma sort jag tagit på 5 dagar (döm mig inte Skäms) och inget tidigare har haft ens en tillstymmelse till spökstreck. Dom har varit totalt blanka trots att jag försökt med allt jag kan att se streck. Drömmer så visst tändes ett litet men ack så försiktigt hopp i hjärtat. Jag har dessutom ont i brösten idag för första dagen sen ägglossning. 

Testa igen, jag tycker det ser lovande ut. Men för att vara säker behöver du testa en gång till ☺️
  • Mosokorv
    Anonym (.) skrev 2025-04-14 11:18:47 följande:
    Testa igen, jag tycker det ser lovande ut. Men för att vara säker behöver du testa en gång till ☺️
    Tack! Det ska jag absolut göra. Glad
  • Anonym (.)
    Mosokorv skrev 2025-04-14 11:26:49 följande:
    Tack! Det ska jag absolut göra. Glad
    Uppdatera gärna 🤞🍀
  • Mosokorv

Blir tokig. Efter gårdagens lustiga testa tidigt test (den som mäter från 10) köpte jag ett 2 pack clearblue (från 25). Eftersom jag är idiot tog jag ett på eftermiddagen. (Rena rama slöseriet men man är som man är. Oskyldig) det var såklart tokblankt. 

Bestämde mig för att vänta tills onsdag morgon med att ta det sista testet men återigen - jag är knäpp och kunde inte låta bli, så jag tog det nu på morgonen. 

Jag vet att det inte räknas som positivt. Men det finns NÅGOT där I alla fall. Kanske ett torkstreck men återigen, gårdagens identiska test fick ingenting sådant flera timmar efter taget test. Så kanske det är starten på något? 

Saken är den att Mina ägglossningstest tog slut på dag 13 och hade då inte hunnit bli positiva än, så jag misstänker ägglossning dag 14-15. Vilket ger 10-11 DPO

. Senaste graviditet plussade jag starkt nu så jag vågar inte hoppas någonting. Nu är testen slut igen. Cool

• Mosokorv

Här kommer en bild till en stund senare. Jag vet att sådana här streck inte räknas som positiva men det här gör ju att jag har mer hopp än någonsin för denna cykel. Jag fick i alla fall ingen tillstymmelse till något sånt här på eftermiddagen igår, det var verkligen tokblankt. Så om detta är ett torkstreck är jag tveksam till. 

• Hejhopp123456789

Vad tror ni? Är mitt första frozen embryo transfer i ostimulerad cykel så har ingen ägglossningsspruta som kan visa falskt positivt.
    Är på ruvardag 4 idag och alltså äl+9 och det är ett testa tidigt test. Har endast testat med vanliga innan som visat minus. 
    Blev väldigt dålig kvalité på bild ser jag nu när jag laddade upp.
    Kan man lita på detta?🙏

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester