• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • florpen12

Hej!

Tog ett test nu mitt på dagen, min BIM enligt kalendern var igår (Tror dock kanske att min ägglossning var senare med 1-3 dagar denna månad).
    tog testet för att igår fick jag en liten ljusbrun/rosa flytning under nån timma (så pass lite att trosskydd inte behövdes).
    Har sedan någon dag mått lite konstigt (ådriga bröst, överkänslig/ledsen, molande värk och ibland stickningar i livmodern området) idag mår jag illa och har huvudvärk. 

Till min fråga, ser ni något här? Jag tycker mig se något men oklart om det är ett sk. spökstreck. Tack på förhand ❤️

• florpen12
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-16 14:02:41 följande:

Hej!

Har gjort 2 inseminationer där den första slutade i mkt tidigt missfall i vecka 5.

En färsk återföring som ej tog sig. 

Och nu senast en FET under ruvartider...

Tog gravtest Clearblue ultratidigt i lördags Ruvardag 5 med blastocyst (FET) och kunde se vad jag tycker är ett mycket svagt test.

Tog idag ruvardag 8 ett nytt test. Vad jag kan se tycks det ha skett en ökning och ser positivt ut. Någon som vet vad som är rimligt att testerna ökar i styrka  på dessa ruvardagar? Har inga som helst graviditetssymtom...

ser jättebra ut 🥰

• Anonym (Kurtis)

Hej, jag ser ett svagt streck. Så svårt att få med på bild. Efter att ha läst om alla dessa spökstreck så är jag osäker på om detta är ett "riktigt" streck 🙈
    Bim imorgon lördag. 
    Bilden är tagen efter ca 4 minuter, så inom tidsramen.
    (två test igår var nästintill likadant)
    Vad tror ni? 
  • Anonym (.)

Grattis! 🥳 spökstreck är mycket mycket svagare och upprepas sällan (förutom cb) 

Anonym (Kurtis) skrev 2025-09-19 08:20:31 följande:

Hej, jag ser ett svagt streck. Så svårt att få med på bild. Efter att ha läst om alla dessa spökstreck så är jag osäker på om detta är ett "riktigt" streck 🙈
    Bim imorgon lördag. 
    Bilden är tagen efter ca 4 minuter, så inom tidsramen.
    (två test igår var nästintill likadant)
    Vad tror ni? 
  • Anonym (Kurtis)
    Anonym (.) skrev 2025-09-19 08:23:20 följande:

Grattis! 🥳 spökstreck är mycket mycket svagare och upprepas sällan (förutom cb) 

Tack 😊
    Då har jag en förklaring till mitt halsbränne-illamående de senaste två eftermiddagarna 😅
  • Anonym (112)

Vet att man inte ska bryta upp digitala test med veckoindikator. Men kunde inte låta bli, fick ?inte gravid? men ändå tre streck! Efter googlande tolkar jag det som att de som fått tre streck faktiskt varit tidigt gravida? Någon som vet?

• Haringenfantasinuheller
    Anonym (112) skrev 2025-09-26 09:26:15 följande:

Vet att man inte ska bryta upp digitala test med veckoindikator. Men kunde inte låta bli, fick ?inte gravid? men ändå tre streck! Efter googlande tolkar jag det som att de som fått tre streck faktiskt varit tidigt gravida? Någon som vet?

Jag tog en sticka som visade ett svagt positivt och ett digitalt samtidigt som sa negativt. Tog ett nytt digitalt på kvällen som blev positivt 😊
  • Anonym (Snorkfröken)
    Anonym (Hope) skrev 2025-09-22 17:10:38 följande:

redigerat bilden, ser ni något? 

Hur gick det för dig? Jag har ett likadant test hemma taget idag. Tycker jag ser både på ditt test och mitt eget, men är ju såååå svagt så har inga höga förhoppningar då BIM är nära.
  • Anonym (Snorkfröken)
    Anonym (112) skrev 2025-09-26 09:26:15 följande:

Jag har fått positivt på sticka och negativt på digitalt när jag plussade en gång, tidigt. Dagen efter fick jag positivt digitalt test och mkt tydligare streck på stickan 😊 
  • Mupplor
    Hej på er! Hängt här inne och gått igenom mycket av tidigare inlägg och fått lite förhoppning i våran resa mot ett första barn 🤍 Skulle behöva hjälp av tolka mina test och mätkurvan. Tror ni att det är falska signaler eller kan det vara så att vi är gravida? 

Första testet den 29/9 (em) när min cykel skulle sluta enligt NC: 

Andra testet den 1/10 (morgonen), NC sköt upp min sista dag i cykeln till denna dag efter mina temperaturmätningar:

Såhär har denna cykel sett ut i tempmätningarna som skett dagligen på morgonen: 

Finns det någon som kan utläsa något av detta? :)

• Anonym (.)

Testet från idag är positivt. Sluta tempa nu för alla hormoner kan göra kurvan hoppig utan att de betyder något. grattis 🥳

Mupplor skrev 2025-10-01 07:31:35 följande:
    Hej på er! Hängt här inne och gått igenom mycket av tidigare inlägg och fått lite förhoppning i våran resa mot ett första barn 🤍 Skulle behöva hjälp av tolka mina test och mätkurvan. Tror ni att det är falska signaler eller kan det vara så att vi är gravida? 

Första testet den 29/9 (em) när min cykel skulle sluta enligt NC: 

Andra testet den 1/10 (morgonen), NC sköt upp min sista dag i cykeln till denna dag efter mina temperaturmätningar:

Såhär har denna cykel sett ut i tempmätningarna som skett dagligen på morgonen: 

Finns det någon som kan utläsa något av detta? :)

• vintergröna

Hej! 

Är på RD 8 med en 6-dagars blastocyt (FET). Har testdag på tisdag men tjuvstartar lite. Tror mig ha BIM idag men vet inte exakt då min cykel blev förkortad förra månaden efter äggplocket. BIM kan eventuellt vara om någon dag eller så.

Både jag & min syrra tycker oss se ett extremt svagt vertikalt streck (ska bli ett + för positivt, clearblue som ska tas på BIM).

Vad tycker ni? 

• Anonym (Vinter)
    vintergröna skrev 2025-10-04 11:03:37 följande:

Hej! 

Är på RD 8 med en 6-dagars blastocyt (FET). Har testdag på tisdag men tjuvstartar lite. Tror mig ha BIM idag men vet inte exakt då min cykel blev förkortad förra månaden efter äggplocket. BIM kan eventuellt vara om någon dag eller så.

Både jag & min syrra tycker oss se ett extremt svagt vertikalt streck (ska bli ett + för positivt, clearblue som ska tas på BIM).

Vad tycker ni? 

Jag tycker det ser ut att kunna bli ett positivt 😊 håller tummarna! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester