• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Haringenfantasinuheller
    Anonym (Anonym0908) skrev 2025-10-12 22:46:51 följande:
    Tog det här nu på kvällen
    Jag tror att det är ett pluss med tanke på det andra gravtestet också. Köp ett digitalt ☺️ (mitt digitala visade senare än stickor) men hade provat ikväll ev imorgon.
  • Anonym (Anonym0908)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-13 10:06:37 följande:
    Jag tror att det är ett pluss med tanke på det andra gravtestet också. Köp ett digitalt ☺️ (mitt digitala visade senare än stickor) men hade provat ikväll ev imorgon.
    Jaa måste köpa ett sånt, tog det här i morse iaf:
  • Anonym (.)

Det är positivt, behövs inte digitalt

Anonym (Anonym0908) skrev 2025-10-13 17:43:53 följande:
    Jaa måste köpa ett sånt, tog det här i morse iaf:
  • Lillijohanna

Tog ett test i morse där jag tror jag skymtade et streck. tog ett till nu på kvällen och nu tycker jag mig se det liite tydligare. Ska ha min mens om 2 dagar och testade med RFSU testa ofta (så inget superkänsligt test).
  • Lillijohanna
    Lillijohanna skrev 2025-10-13 19:13:53 följande:
    Tog ett test i morse där jag tror jag skymtade et streck. tog ett till nu på kvällen och nu tycker jag mig se det liite tydligare. Ska ha min mens om 2 dagar och testade med RFSU testa ofta (så inget superkänsligt test).
  • Anonym (Nema)

Hej! tror ni detta är ett svagt streck eller spökstreck?
    :)
  • Anonym (Anonym0908)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-14 12:40:50 följande:
    Det där skulle jag säga är tydligt positivt ❤️
    Det här var morgonens så du hade så rätt❤️
  • Anonym (E.A)

Hej, visst ser det positivt ut? Fortfarande bara cirka 7-9 dagar efter äl? (vad jag tror) 

• Anonym (E.A)
    Anonym (E.A) skrev 2025-10-14 22:14:35 följande:

Hej, visst ser det positivt ut? Fortfarande bara cirka 7-9 dagar efter äl? (vad jag tror) 

• Linnea1986

Testade svagt i söndags, dom 2 översta är från i söndags, sen 1 varje morgon. Men ser typ ingen ökning. tog digitalt igår som står gravid 1-2, men livrädd jag ska få en kemisk som ja hade i augusti 
  • Haringenfantasinuheller
    Linnea1986 skrev 2025-10-15 09:58:04 följande:
    Testade svagt i söndags, dom 2 översta är från i söndags, sen 1 varje morgon. Men ser typ ingen ökning. tog digitalt igår som står gravid 1-2, men livrädd jag ska få en kemisk som ja hade i augusti 
    Kanske är det bara jag. Men jag tycker iaf att man ser en ökning. Den sista mot första ser ut att vara en bra skillnad? Mina var inte så tydliga på ett bra tag men jag har fått se en liten och ett tickande hjärta. 
    Nu har jag aldrig haft en kemisk så jag vet inte heller skillnaden... Men jag håller tummarna för att allt är bra och att det är en liten där inne ❤️
  • Linnea1986
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-15 11:15:39 följande:
    Kanske är det bara jag. Men jag tycker iaf att man ser en ökning. Den sista mot första ser ut att vara en bra skillnad? Mina var inte så tydliga på ett bra tag men jag har fått se en liten och ett tickande hjärta. 
    Nu har jag aldrig haft en kemisk så jag vet inte heller skillnaden... Men jag håller tummarna för att allt är bra och att det är en liten där inne ❤️
    Vet att det skulle va alldeles för tidigt o se något just nu om man skulle göra ett vul, o ja tycker mig känna mer än va ja gjorde vid de kemiska men livrädd endå att de ska gå åt skogen ❤️
  • Anonym (E.A)

Ingen som vill svara?🥹

Anonym (E.A) skrev 2025-10-14 22:14:35 följande:

• Anonym (Vinter)
    Anonym (E.A) skrev 2025-10-15 12:38:24 följande:

Ingen som vill svara?🥹

Jag tycker det ser positivt ut. 😊
  • Anonym (E.A)
    Anonym (Vinter) skrev 2025-10-15 13:11:10 följande:
    Jag tycker det ser positivt ut. 😊
    Fick negativt test idag.. 😟
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester