• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sollan907
    dstrl skrev 2025-10-05 11:06:55 följande:
    Någon som ser andra linjen eller är jag galen? 
    Ser absolut 🥰 
  • Anonym (.)

Grattis! Pregmate är inte ens tidiga att visa utan behöver ganska mycket hcg för att ge linje 🥳

dstrl skrev 2025-10-05 11:06:55 följande:

Någon som ser andra linjen eller är jag galen? 
  • dstrl
    Anonym (.) skrev 2025-10-05 11:52:45 följande:

Grattis! Pregmate är inte ens tidiga att visa utan behöver ganska mycket hcg för att ge linje 🥳

Åh är det så.. Har inte ens kollat vilken typ av test det är 🙏🙏
  • Anonym (.)

Tror de ska vara tidiga men jhar visat senare än tex babyplan, easy at home och first respons för mig 🙈

dstrl skrev 2025-10-05 12:31:28 följande:
    Åh är det så.. Har inte ens kollat vilken typ av test det är 🙏🙏
  • dstrl
    Anonym (.) skrev 2025-10-05 12:38:27 följande:

Tror de ska vara tidiga men jhar visat senare än tex babyplan, easy at home och first respons för mig 🙈

Åh okej. Jag har clearblue hemma också men kanske bättre att vänta med att ta ett sådant till imorgonbitti? 😬
  • Sollan907
    dstrl skrev 2025-10-05 12:50:12 följande:
    Åh okej. Jag har clearblue hemma också men kanske bättre att vänta med att ta ett sådant till imorgonbitti? 😬
    Jag hade väntat tills i morgonbitti och tagit det med morgonurinet för säkrare resultat!! 
  • Schandra89

Hej,

Här är mitt test jag tog i morse. Inget testa tidigt, utan ett vanligt från gravidkollen. Är 3 eller 4 dagar innan BIM. Är det någon mer som ser något?🙈 är kollat inom rätt tid.

• Anonym (.)

Grattis 🥳 

Schandra89 skrev 2025-10-06 09:20:24 följande:

Hej,

Här är mitt test jag tog i morse. Inget testa tidigt, utan ett vanligt från gravidkollen. Är 3 eller 4 dagar innan BIM. Är det någon mer som ser något?🙈 är kollat inom rätt tid.

• Anonym (.)

Du kan nog ta det nu, det brukar inte skilja så mycket på tidiga och vanliga test 🙃 Jag hade linjer på pregnate från 10 dpo 🤗 det är väl typ bara rfsu som behöver mer hcg för att visa tydligt på sina testa ofta 🙃 

dstrl skrev 2025-10-05 12:50:12 följande:
  • Schandra89
    Anonym (.) skrev 2025-10-06 09:23:29 följande:

Grattis 🥳 

Du ser alltså något? Är isåfall min tredje graviditet, hqr tagit nästan ett år för de två första barnen, detta är första månaden av försök🥹🥹
  • Daphodil

Hej,

Positivt!
  • Granen123

Grattis jag ser 😍

Hej,

• Anonym (Anonym och nervös)

Vad tror ni om detta? Ser jag i syne? Till saken hör att jag avbröt en graviditet pga MA för typ 4 veckor sedan och tror att jag haft ägglossning för ca 6-7 dagar sedan då jag hade ägglossningsflytningar och andra typiska symptom. Kan det vara ny graviditet eller är det MA't som spökar?

Testar att lägga in bättre bild

• Anonym (.)

Har du testa är blankt efter ma så tror och hoppas jag det är en ny graviditet 🥰

Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-10-06 13:38:21 följande:

Testar att lägga in bättre bild

Jag testade senast för ca två veckor sen och då såg det ut som nu, men efter det har jag varit utan test. Fick hem nya idag och glad i hågen testade jag och räknade kallt med att det äntligen skulle vara negativt eftersom jag har haft ägglossning och det ändå gått så pass lång tid, men icke! Jag hade väldigt gärna velat att det skulle vara positivt men efter att ha googlat verkar det mest troligt att det fortfarande är MA't som spökar 😒 Ska dock fortsätta testa för att se åt vilket håll det går.

• Schandra89

Hej,

Mitt var positivt😭❤️
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester