• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (.)

Det är med största sannolikhet en liten böna som växer 🥹

Anonym (Hj) skrev 2025-10-21 19:31:26 följande:

Gjorde ett sent avbrytande i v.18 för ca 4 månader sedan pga fosterskador, har ingen större önskan än att få bli gravid igen och har blivit testgalen på kuppen.. 
    Vad tror ni om detta? Alltid fått blanka innan. 
    Men nu är det Bim -6 så fortfarande tidigt. Men båda testen visade dessa svaga streck inom 5min.
    Vad tror ni?! Jag vågar inte bli glad men samtidigt har jag aldrig ens sett nått svagt på dessa test innan

• Anonym (Hj)
    Anonym (.) skrev 2025-10-21 19:47:42 följande:

Det är med största sannolikhet en liten böna som växer 🥹

Jag hoppas så mycket 🥹 får väl ha lite is i magen och testa om några dagar igen. Men att två stycken test skulle visa svagt så tidigt utan att det är något borde inte få hända 😥
  • Babysheep
    Anonym (Hj) skrev 2025-10-21 19:31:26 följande:

Gjorde ett sent avbrytande i v.18 för ca 4 månader sedan pga fosterskador, har ingen större önskan än att få bli gravid igen och har blivit testgalen på kuppen.. 
    Vad tror ni om detta? Alltid fått blanka innan. 
    Men nu är det Bim -6 så fortfarande tidigt. Men båda testen visade dessa svaga streck inom 5min.
    Vad tror ni?! Jag vågar inte bli glad men samtidigt har jag aldrig ens sett nått svagt på dessa test innan

Jag tycker de ser solklart positiva ut! 
  • Anonym (Någon)

Är detta giltigt? Tror jag är 11 dagar efter ägglossning. Tycker det runnit konstigt av färgen och var helt säker på att det skulle vara negativt....

Detta är 30 min efter testet tagits. Bara för att visa hur färgen runnit.

Strecket syntes även vid 5 min och 10 min. Ska läsas av mellan 5-10 min.

• Babysheep
    Anonym (Någon) skrev 2025-10-22 11:16:27 följande:

Är detta giltigt? Tror jag är 11 dagar efter ägglossning. Tycker det runnit konstigt av färgen och var helt säker på att det skulle vara negativt....

Detta är 30 min efter testet tagits. Bara för att visa hur färgen runnit.

Strecket syntes även vid 5 min och 10 min. Ska läsas av mellan 5-10 min.

Ett streck är det ju, helt klart. Men jag håller med om att färgen ser lite konstig ut. Testa pånytt imorgon!
  • LokaHallon88

Vad tror ni om detta?

Försökt bli gravid i över 3 år nu och jag har haft en liten rosa blödning idag. Tror jag är på ÄL+9.

• Anonym (Hj)
    Babysheep skrev 2025-10-22 08:52:35 följande:
    Jag tycker de ser solklart positiva ut! 
    Tog nytt test nu på eftermiddagen och det såg ut såhär så vågar nog tro på det nu 🥹 
  • Anonym (Någon)
    LokaHallon88 skrev 2025-10-22 15:13:26 följande:

Vad tror ni om detta?

Försökt bli gravid i över 3 år nu och jag har haft en liten rosa blödning idag. Tror jag är på ÄL+9.

Positivt! Jag hade ett sådant streck på äl+9-10 med andra barnet.
  • Anonym (Någon)

Jag kunde såklart inte hålla mig utan tog två test nu på kvällen. Höll mig två timmar innan jag testade.  Är äl+ 10 eller 11. Tror 11. 

Apotek hjärtats test

Testlagrets vanliga test.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester