• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Någon)

Tog ett nytt test nu med morgonurin. Det känns väldigt svagt för att vara 12 dagar efter ägglossning (har två missfall och två lyckade graviditeter bakom mig) så kanske är det bara kemiskt. Vi körde på säkra perioder och att dra ut och har gjort så i 8 år och bara blivit gravida när vi har planerat det så att det ens är positivt känns helt otroligt...

• Anonym (Snorkfröken)
    Anonym (Någon) skrev 2025-10-23 05:23:00 följande:

Tog ett nytt test nu med morgonurin. Det känns väldigt svagt för att vara 12 dagar efter ägglossning (har två missfall och två lyckade graviditeter bakom mig) så kanske är det bara kemiskt. Vi körde på säkra perioder och att dra ut och har gjort så i 8 år och bara blivit gravida när vi har planerat det så att det ens är positivt känns helt otroligt...

Jag säger positivt 😊 Jag vill minnas att mitt test vid ÄL+12 var rätt svagt en gång, men det gick bra. Kanske ÄL skedde lite senare och då kanske du inte är lika långt gången som du tror? 

• Anonym (.)

Det är positiv, tento kan vara mycket svaga trots högt hcg 🥰
    vi har också klarat oss på avbrutet sen 2017, så känns förvirrande nu efter vi är klara med att försöka med barn vad man ska ha för preventivmetod. 

Anonym (Någon) skrev 2025-10-23 05:23:00 följande:

• Haja98

Hej! Testar att slänga in denna bild, jag är på BIM-4 och tog testet längst ned idag på förmiddagen (ej morgonurin) 

• Haja98
    Haja98 skrev 2025-10-23 11:06:45 följande:

Hej! Testar att slänga in denna bild, jag är på BIM-4 och tog testet längst ned idag på förmiddagen (ej morgonurin) 

Klart bilden inte hängde med och nu får jag upp meddelande att det inte går att skicka bilden 😅
  • Anonym (Snorkfröken)

SSyns extremt dåligt här, syns lite bättre i min telefon, men sååå svagt. Fått 2 st sånna här, så det går nog inte åt rätt håll antar jag? 11-12 dagen sen ägglossning.
  • Anonym (Snorkfröken)
    Haja98 skrev 2025-10-23 11:08:50 följande:
    Klart bilden inte hängde med och nu får jag upp meddelande att det inte går att skicka bilden 😅
    Noooo 🙈 Det är ju spännande att få se och analysera.
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-10-23 10:35:06 följande:

Jag säger positivt 😊 Jag vill minnas att mitt test vid ÄL+12 var rätt svagt en gång, men det gick bra. Kanske ÄL skedde lite senare och då kanske du inte är lika långt gången som du tror? 

Vi hade sex minst 4 dagar före ägglossning så som mest tror jag det kan skilja en dag! Minns att med andra barnethade jag väldigt svaga tester fram till äl+14 så det äe nog bara att vänta och se Skrattande
  • Anonym (Någon)
    Anonym (.) skrev 2025-10-23 10:38:05 följande:

Det är positiv, tento kan vara mycket svaga trots högt hcg 🥰
    vi har också klarat oss på avbrutet sen 2017, så känns förvirrande nu efter vi är klara med att försöka med barn vad man ska ha för preventivmetod. 

Är tento Testlagrets tester? Har aldrig testat med dem innan mens tidigare så har ingen aning om hur de beter sig Skrattande

Vi har varit positiva, om än lite tveksamma, till ett tredje barn så oavsett hur det går med den hör graviditeten så tror jag vi kör på med ett tredje...

Men efter det blir det nog vasektomi för mannen för jag vill inte ha fler barn än 3 även om mannen säkert hade kunnat tänka sig en massa fler Tyst
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-10-23 12:45:43 följande:
    SSyns extremt dåligt här, syns lite bättre i min telefon, men sååå svagt. Fått 2 st sånna här, så det går nog inte åt rätt håll antar jag? 11-12 dagen sen ägglossning.
    Det är positivt!

Ägget fäster i livmodern 6-10 dagar efter befruktning så om det fäste lite senare är det inte alls omöjligt att det fortfarande är svagt. Vi med svaga tester får följas åt 😊
  • SeptemberB
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-10-23 12:45:43 följande:
    Positivt!
  • Anonym (Sarah)

Hej någon här som vill hjälpa mig tolka dessa? vet inte exakt när ägglossning skedde men utifrån symtomen jag hade så borde jag vara på typ ägglossning+11-12

testen är doppade i samma urin, RFSU testa ofta 
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Sarah) skrev 2025-10-25 11:48:42 följande:
    Hej någon här som vill hjälpa mig tolka dessa? vet inte exakt när ägglossning skedde men utifrån symtomen jag hade så borde jag vara på typ ägglossning+11-12

testen är doppade i samma urin, RFSU testa ofta 
    Jag ser på den vänstra. Sådär har mina test från RFSU sett ut när jag varit gravid och på äl+9
  • Anonym (.)

Ser vad du ser. Men ser lite skumt ut, ta ett till för att vara säker 🙏

Sensommar123 skrev 2025-10-27 13:25:20 följande:

Hej, 
    kan någon hjälpa mig tolka? Inbillar jag mig ett svagt streck? ÄL +10, BIM -4. 

• Sensommar123
    Anonym (.) skrev 2025-10-27 13:28:14 följande:

Ser vad du ser. Men ser lite skumt ut, ta ett till för att vara säker 🙏

Tack! 🙏🏻 ska ta nytt imorgonbitti. Ser typ snett ut, strecket alltså. Såg nästan ut som att testet blivit böjt innanför höljet. Därför jag öppnade det. Men var helt plant och ett svagt streck, kollade vid 5 min Som man skulle. Men tycker placeringen ser lite skev ut på det eventuella strecket. 
  • Anonym (Ae)

CB testa tidigt. Har noll koll på när äl var. Vad tror ni? 

• Anonym (Ae)
    Anonym (Ae) skrev 2025-10-27 19:41:01 följande:

CB testa tidigt. Har noll koll på när äl var. Vad tror

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester