• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lojjjssan skrev 2023-07-22 14:21:46 följande:
    Tog äl test som typ var lika stark som kontrollstrecket så tolkade det som pos. Tog ett tidigt digitalt från clearblue och visade negativt! Så def falskt positivt. Men ger ju inte upp hoppet ännu :)
    Okej 

men om du tog fotot före testet reagerat klart så kanske det är skälet 
    många test ger som en positiv rand när färgen går genom testet 

eller var färgen på strecket kvar även efter ? 
  • Cashili33
    Mammanhär skrev 2023-07-24 13:46:34 följande:
    Vad tror ni? Är på bim+3
    Jag vet att man inte ska bryta upp testen meeeen gjorde de ändå. Hade inte gjort de om jag varit osäker på första testet.. 😅
    Men vad visade veckoindikatorn? 
  • Cashili33
    Vicki89 skrev 2023-07-23 07:23:38 följande:
    Inzoomat.
    Ser ngt svagt 

är det ett testa tidigt eller vanligt ? 
  • Cashili33
    Kakelugn skrev 2023-08-06 13:21:39 följande:
    Jag tog detta för två dagar sedan.. hittade det nyss i lådan jag hade lagt det i och då såg det ut såhär. Hur skulle ni tolka det? Det gick goda tio minuter innan jag lade undan det. Är innan bim, inte säker på exaktt dag men kanske bim-3 idag och fick neg på graviditetskollens sticka precis innan jag såg detta. Färgen är blåare än på bilden, men strecket är smalt som synes.
    Negativt. Detta  test ska ej avläsas efter 10 min. CB ger ofta smala blå streck när tiden gått ut. Tyvärr 
  • Cashili33
    Bellaaas skrev 2023-08-10 16:35:40 följande:
    Vågar inte hoppas för mycket, är så rädd att det ska vara spökstreck efter allt man har läst😅
    Spök är det inte men troligen väldigt tidigt då det är svagt än :)
  • Cashili33
    Lyksa skrev 2023-08-10 17:38:10 följande:
    Äl+10 båda bilderna är tagna vid 5-6 minuter så inom tiden 
    Ser tyvärr inget här 
  • Cashili33
    Aragaile skrev 2023-08-10 07:35:56 följande:

Hejsan! 
    vad tror ni om detta test? Testade även igår och då var det svagare. 

hoppas?.Hjärta

Är strecket halvt ? Det syns tydligt upptill men ej nedtill 
    tagit ngt mer ? 
  • Cashili33
    Smulancool skrev 2023-08-12 16:21:08 följande:
    Kan någon vänlig hjälpa att läsa av. Står att ena strecket om det är dimmigt räknas det ej som ett positivt. Hur jämför ni mina två ägglossningstickor ?
    Förstår inte riktigt frågan men om du undrar om testen är positiva så är nog inget av dem det än men det en nära 
  • Cashili33
    Mepås skrev 2023-08-13 11:09:10 följande:

Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.

Ser tyvärr inget här 
  • Cashili33

Det är lite fel att kalla det spökstreck, vet inte vad de kommer ifrån , men gissar streck som inte finns. Men detta är inte något konstigt , det förekommer MER eller MINDRE hos alla leverantörer pga hur testen är gjorda. I en del test syns linjen mer när urin gått över och testet torkar , ibland syns linjen t.o.m. före man använt testet. 

Så länge det ej är färg i så är det en sk torklinje eller teststrecket som lyser igenom stripen. Man kan ta för vana att kolla testen före man testar så det man vad man har att förvänta sig. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester