• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Aleeexa skrev 2023-08-22 22:51:08 följande:

Här är kvällens test. 
    Kan man vara gravid, trots sparsam blödning? Någon som varit med om det? 

Jo det kan man , men kolla upp det i alla fall så allt är som det ska eftersom du blött flera dagar och testen är ganska svaga. 
    håller tummarna !! 
  • Cashili33
    CriisseObst skrev 2023-08-24 20:49:43 följande:
    Svårt att se men kanske att jag ser ngt väldigt svagt där ändå 
  • Cashili33
    Janbo skrev 2023-08-26 12:24:34 följande:

Såhär ser mitt test ut på bim+ med RFSU testa ofta.
    Är det så starkt det bör vara? Eller kanske till och med starkare? (Jag hade fertila flytningar och äl-värk med flera dagar i mellan) DrömmerSvansmamman vad säger du? Du verkar ha bra koll Skrattande

Ser bra ut! 
  • Cashili33
    Irie skrev 2023-08-26 19:42:41 följande:

Någon med erfarenhet av CB Early som blir positiva med breda blå streck efter testtiden gått ur? Testat 3 ggr i dag och samma varje gång 😔

Ja 

dessa Test ska inte läsas av efter tiden gått ut 
  • Cashili33
    Janbo skrev 2023-08-26 12:24:34 följande:

Såhär ser mitt test ut på bim+ med RFSU testa ofta.
    Är det så starkt det bör vara? Eller kanske till och med starkare? (Jag hade fertila flytningar och äl-värk med flera dagar i mellan) DrömmerSvansmamman vad säger du? Du verkar ha bra koll Skrattande

Tror du haft tidigare ÄL 
    dessa test visar sig typ alltid svagt tidigt i grav 
  • Cashili33
    Janbo skrev 2023-08-27 19:58:41 följande:

Min cykel är mellan 24-28 dagar. Fick förra månaden enbart svaga streck med ultratidig och *inte gravid* med veckoindikator. Strecket blev så svagt att det knappt gick att se. Blödde sedan mycket kraftigt i 6 dagar och hade mycket ont (mer än mens). Inväntade äl och såg stegringen med stickor. 

Nu testade jag pos på äl+10 men ultratidig (och kunde skymta redan då med RFSU). Nu är jag i 2-3 enligt veckoindikatorn.

Men det knasiga är att jag fick fertilt sekret två gånger! Med 4-5 dagars mellanrum (samt äl-smärtor). Kan det vara två befruktade ägg? 😁

Idag är jag på bim+3 och testet ser ut såhär:

Tror ej två befruktad ägg men kroppen kan försöka lossa ägg om det ej går första gången 

sen kan man få som fertilt sekret när man är gravid 

av erfarenhet är dessa test ej känsliga så antingne hade du ÄL tidigare än du tror eller så fäste ägget väldigt tidigt , alt att du ej hade missfall 🤷?♀️ 

men fick du positiva ÄL test som först va negativa så kan du ej varit gravid sen förra månaden 
  • Cashili33
    Lele88 skrev 2023-08-28 15:20:31 följande:
    Äl+10 idag och ej morgonurin, tycker jag ser en svag skugga på dagens test om man jämför med gårdagens blanka? Ser ni något?
    Hur såg det ut före testet torkade 
  • Cashili33
    Lele88 skrev 2023-08-29 06:50:13 följande:
    Min lilla skugga igår var nog något ändå🥺 Bim-3 eller 4 idag🙏🏻

Oj ser verkligen inget på stickan haha 
    är detta ett testa tidigt digitalt ? 

Grattis  ! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester