• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lalalovee skrev 2023-08-29 14:24:08 följande:

Då var jag här igen 😊 ska testa digitalt imorgon men någon som ser Nått? Bm-2

Ser tyvärr inget här 😞
  • Cashili33
    Jasselirre99 skrev 2023-08-30 10:55:49 följande:

Hej allihopa! 

Jag och sambon har försökt sen i april och fick ett missfall i maj.. i juli trodde vi att vi var gravida igen då min mens var sen och jag fick ett svagt positivt på CB Early, men dagen efter kom mensen? 
    Nu har jag fått ett svagt positivt på CB early igen men har också läst massor om att de är skitdåliga och nästan alltid ger ett spökstreck. Fick samma kväll (men inte med samma urin) negativt på CB digitalt early 

Strecket syntes redan innan det ?runnit färdigt? så inom utsatt tid så kollade inte efter för lång tid heller så det är inget torkstreck, och syns såklart tydligare i verkligheten. Behöver verkligen hjälp att tolka det här. 

Dessa test är svåra 
    jag har märkt att är det ej blått så är det oftast inget pålitligt streck 

om CB tidigt digitalt är negativt tror jag tyvärr inte strecket är ett positivt streck 
  • Cashili33
    Anelaaa89 skrev 2023-08-30 11:43:37 följande:

Hjälp hörni!
    Idag på bim -7 tog jag ett Apotea test (ej testa tidigt).
    Vet ju att det är toktidigt men kunde inte låta bli 😂
    Jag kollade på stickan nån minut efter jag kissat på den och såg inte någon antydan till streck, så jag la på handfatet och gick. 20 minuter senare kollar jag på den igen och den ser ut såhär?! Jag fick ett spökstreck förra månaden, orkar inte bli besviken igen 😔
    Vad tror ni? 

Är det 20 min efter testet togs så är det ogiltigt då 
    test kan bli ?positiva? efter tiden gått ut. 
  • Cashili33
    Sommar2024 skrev 2023-09-02 13:01:38 följande:

Hej igen, 
    fick mens idag så det var negativt! 

Det kan ju varit en sk kemisk graviditet där kroppen hinner snappa upp lite lite hormon före ägget släpper / slutar utvecklas och man får mens som vanligt 
  • Cashili33
    Alvedon83 skrev 2023-09-04 13:30:49 följande:
    Kan nog vara så, dom är luriga dom där testerna. Många som får såna där diffusa streck utan att det är nåt, bara kolla bakåt i tråden så ser du. Prova med nåt annat test imorgon.
    Jättesvårt att säga när bilden är så oskarp 

rakt framifrån med ljus är bättre 

måste du redigera fram strecket skulle jag gissa negativt 
  • Cashili33
    Finmamma skrev 2023-09-04 15:53:26 följande:

Tack snälla för svar. Här kommer en ny, rakt uppifrån och utan filter.

Ser inget där 
  • Cashili33
    Gggggggs skrev 2023-09-05 06:22:08 följande:
    2 sista bilderna är screenahots från video och den första är samma test men flera timmar efter försökte ta bild i bättre ljus, testa 2 vanliga cb o såg jätttteeee jätttee svagt streck så testa cb testa tidigt o fick detta, har ca 5-6 dagar kvar t missad mens 
    Ser tyvärr inget 
  • Cashili33
    knäpptjej skrev 2023-09-06 17:49:58 följande:
    Lite osäker på hur mycket det syns här men här är samma test några timmar senare, alltså när tiden gått ut.. halva är ett tydligt blått streck och halva är liksom smalt men också blått.. någon som fått liknande?
    inom tiden så tyckte jag se ett streck men jättte svagt o bara i vissa vinklar typ..
    Efter tiden gills inga streck 
  • Cashili33
    Embarazada skrev 2023-09-10 09:27:48 följande:

Tyvärr förstör ju familjeliv kvalitén och mina originalbilder väldigt ljusa. 

Här har jag dragit ner ljusstyrkan. 

Om de ser ut såhär på riktigt så kan det va ngt 
    men om du typ fått fram detta genom redigering så är jag osäker 
    bilderna utan redigering ser jag inget på 
  • Cashili33
    Embarazada skrev 2023-09-10 16:25:11 följande:
    På den där bilden kan jag inte se något alls tyvärr. 

Man kanske måste söka efter något annat forum där inte bilderna blir så dåliga som här på FamiljeLiv.... Suck. 
    Bilden är ju tyvärr rätt dåligt tagen 
    sned vinkel och långt ifrån 
    hur ska man kunna se ordentligt där 🤷?♀️
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester