• Whoeix

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag åkte inte bort lver helgen. Har stick och småhugg runt högra äggstocken (har vätska runt den sen tidigare enl gyn, men han tyckte inte det behövde göras något åt senast jag var där, för tcå månader sen) så jag nojjar över utomkveds. Kändes tryggare stt stanna hemma ifall något skulle hända.
    Testen blir snäppet starkare för varje dag. Tar på kvällen nu, eftersom jag tydligen har högre hcg då. Blir de det vid x?
    Har ju inga symptom, blir tokig på det! Försöker tänka att det är för tidigt (v4+5) v5 nu bara.
    Inget blod eller färgade flytningar sen i torsdags. Skall ringa kk på månda och i princip kräva att de kollar mig. Iaf min äggstock.

• Whoeix

Skumbanan: nej, jag har i pricip fullstarka test på TL, så har inte brytt mig om digitalt. Men kanske skall skaffa det ändå? Hmm..

Helenmedh: jasså har du? Trodde jag nästan var ensam om det! Haha. Vad har läkarna sagt till dig om det? Var tror dem det kommer ifrån? Inboxa gärna! :)

• Whoeix

Skall lägga upp en bild på dagens test ^_^
    huu slog i precis över livmodern på cykeln, bromsade för fort. Men det kan väl inte göra någon skada såhär tidigt? I vecka 4+5?
    Ont gjorde det (såklart) fick ju styret rakt på. Undrar om lördag den 14e är nya fredag den 13e? ;)

• Whoeix

Här är bild på testet ^_^
    BIM+4 är från idag morse.

Har som sagt i princip inga symptom, men är ju bra tidigt än.
    Slog i livmodern på cykelstyret förut, gjorde ont just då, nu känns det inget direkt.
    Kan det vart farligt tror ni? 
  • Whoeix

Skumbanan: haha okej då skippar jag digitalt ^_^ Har inte haft blodiga flytningar sen i torsdags, så det var nog kroppen som inte riktigt förstod att mensen inte skulle komma.
    Huu jag hoppas att det inte skadade något. Typiskt att det skulle slå i rakt på livmodern också.
    Ja de är väldigt vrånga! Sa att de kollar aldrig något i princip innan v7, för då tar kroppen ändå hand om alt själv. Eehh??

Satirnie: tack! ^_^
    jag hoppas verkligen att inget blev skadat. Sitter och nojjar lite nu, såklart. -.-

• Whoeix

Skumbanan: ja visst är det! Enda rådet är att avvakta och gör det ondare eller blöder igen så skulle jag ringa.
    Nu hoppas jag att det inte skall blöda mer. Höll bara i sig någon timme i onsdags, dagen efter bim. Inte mycket var det heller.
    Håller tummarna för att fröet vill stanna denna gång! ^_^

• Whoeix

Tina S- njjaae, det kan ja väl inte säga. Jag hade vita/henomskinnliga flytningar fram till i onsdags, då jag kom hem från träningen och fick en blodig (orangeröd) flytning på pappret. Det kom aldrig i trosan. Det kom på pappret varje gång jag torkade mig, sen slutade det i två timmar, sen kom det lite till. Aldrig rent blod, aldrig i trosan. Bara orangeröd flytning på pappret. Dagen efter var det bruna/ljusbruna flytningar, som mindskade hela dagen, och nu är de elt genomskinnliga igen och har varit sen i torsdags kväll.
    Så jag gissar på att det var kroppen som blödde lite antingen pga cyklingen eller för att den gjorde liiiite mens :)

• Whoeix

Skall få komma in till KK halv två idag, ringde och beklagade mig över hugg och stick på högersidan och min oro. Äntligen tog de mig på allvar!
    De skall göra vul, men trodde det vardör tidigt att se något där. Och blodprov. Så nu håller vi alla tummar för att det INTE är något fel!

• Whoeix

Jävla telefon...

Fortsättning: ingen vätska i buken, äggledarna och äggstockar var fina, slemhinnan förtjockad i livmodern, och en liten fin blåsa i helt rätt storlek för den veckan jag är i! (4+6)
    Eftersom jag har två tidigare MF tog de blodprov på mig idag, skall tillbaka på torsdag och ta ett nytt för att se om hcgt stiger som det skall. Skall även på nytt VUL den 31e.
    Nu hoppas hoppas hoppas vi att detta går vägen denna gången!!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester