• Meja2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MaBinta: nja inte så som du beskriver, vet bara att efter mitt MA tog det 4 veckor innan mitt test visade negativt!

Ja vilka män vi har;)

• Meja2011

MaBinta: har du testat negativt och nu plus igen så är det en ny graviditet:) grattis till giftemålet;)

• Meja2011

MaBinta: hur länge sen är det du fick MA? Och när testade du negativt? Och när plus? Hur starka är plusen?

• Meja2011

MaBinta: du är gravid! Har dem skrapat dig och du har testat minus, och hcg fortsätter att öka ÄR det en ny grav:) man behöver inte ha en massa symtom, den ena graviditeten är inte den andra lik:)

• Meja2011
    MaBinta skrev 2012-03-30 18:15:37 följande:
    Tack! Vågar knappt tro det eftersom min förra grav som då slutade i MA var fylld av en massa symtom!
    För mig var det tvärsom;) Kände inget första, förens senare in i graviditeten, med min dotter kände jag massor. Så det är så olika=) Försök och njut nu, och ta det lugnt=)
    Meja 11-11-23
  • Meja2011
    EQ85 skrev 2012-03-30 18:10:45 följande:
    gick du upp 6 kg?????
    Jag gick upp 6,5 kg med dottern och ner allt 1,5 vecka efter + 6 kg till Förvånad meeeennn så har jag gått upp 4 till nuKräks det måste fan vara en bebis annars hellloooo viktväktarna;)
    Meja 11-11-23
  • Meja2011
    MaBinta skrev 2012-03-30 18:20:11 följande:
    Ja grejen är att förra gången (i januari) blev vi tvungna att berätta för alla, eftersom vi flyttade bröllopet 3 månader tidigare (alla fattade ju på en gång)

Den här gången vill jag vara säker innan jag säger nåt, men alla kommer ju fatta när jag inte dricker på bröllopet. Därför vore det najs att veta 110 % att det ÄR en ny graviditet.  
    Aha på det viset, men kan du inte få en tid för vul då? jag fick det efter mitt MA, men dels berodde det på att jag har en njursjukdom så dem ville kolla lite med en gång. 

JAg förstår dig, ja det är lite svårt att dölja då tyvärr=/
    Meja 11-11-23
  • Meja2011
    MaBinta skrev 2012-03-30 18:23:50 följande:
    Jag har frågat vår privat gynläkare här i stan, men han vägrar eftersom han menar att han inte kan avgöra så tidigt om det är en ny graviditet eller rester från mitt MA.

Han kan göra VUL tidigast en till två veckor efter bröllopet, och det känns ju måttligt roligt att säga till alla att man är gravid,  oxh sen är det inget igen liksom. 
    humm ja det är ju ganska tidigt än, men han bör ju ändå kunna se om det är en ny eller gammal. men de är en NY;) kan inte vara annat då hcg stiger. 

Humm du kan inte dra en vit lögn;) du vill inte dricka för att du vill minnas dagen och kvällen och natten;) i detalj hehe eller nåt sånt 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011
    MaBinta skrev 2012-03-30 18:26:49 följande:
    Hahhahaha! Ja jag har funderat på att hälla upp en karaff med alkoholfri cider eller nåt bredvid min plats och säga att det är mousserande
    ja vad tusan så kan du ju göra=)  Jag var gravid när jag och mannen gifte oss förra året den 9:e juli, okay då visste ju alla om det var ju i 6 månaden då;) 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Gahh jag jag mår illa, och magen är uppsvälld måtte det vara en bebis;) för långt till måndag:( då testerna kommer

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester