• mamma Linder

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pumann, tråkigt men vi kommer igen, vi ligger ganska lika i tiden tror jag med Äl och Bim, så vi kör ett varv till
    Slemmis när har du Bim? När man sätter in ägg så som du har gjort, fäster dom då direkt eller funkar det som  för oss med vanlíg äl att man inte vet? 

• Choccolat

Nu behöver jag er hjälp! BIM+1 idag.. ingen mens.. inget plus heller tror jag. Behöver er åsikt! Och om någon vill trixa bilderna så blir jag supertacksam. Samma test, 2 olika bilder. Har bara hållt mig i 1,5 timme.. (ville testa innan mannen kommer hem..)

• alexander2011
    Choccolat skrev 2011-12-08 18:53:41 följande:

Nu behöver jag er hjälp! BIM+1 idag.. ingen mens.. inget plus heller tror jag. Behöver er åsikt! Och om någon vill trixa bilderna så blir jag supertacksam. Samma test, 2 olika bilder. Har bara hållt mig i 1,5 timme.. (ville testa innan mannen kommer hem..)

ser ingenting :S
  • stinaa

Puman: Det låter ju nästan som ett väldigt tidigt missfall, speciellt eftersom du verkar ha gravsymptom och fått svagt plus på tester.

• sweasmamma
    stinaa skrev 2011-12-08 19:11:31 följande:
    Puman: Det låter ju nästan som ett väldigt tidigt missfall, speciellt eftersom du verkar ha gravsymptom och fått svagt plus på tester.
    jag har inte fått plus=)

och det är inget svart i mensen bara brunt typ,och bara när jag torkar mig kommer det lite färskt blod 
  • slemtorsk i din bralla
    mamma Linder skrev 2011-12-08 18:31:19 följande:
    Pumann, tråkigt men vi kommer igen, vi ligger ganska lika i tiden tror jag med Äl och Bim, så vi kör ett varv till
    Slemmis när har du Bim? När man sätter in ägg så som du har gjort, fäster dom då direkt eller funkar det som  för oss med vanlíg äl att man inte vet? 
    direkt fäster dom inte...det gör dem ju inte när man "kör vanligt" heller.. det tar 2-5 dagar efter befruktning, och det är likadant för mig... så det sätts in befruktat och tar 2-5 dagar innan det fäster... ibland lite längre till och med.

De placeras långt upp i livmodern så att det ska var så likt en vanlig befruktning som möjligt och sen ska ägget vandra ner för att fästa...
  • sweasmamma
    cutepoison skrev 2011-12-08 19:23:54 följande:
    Vad är borago? Var köper man det?
    ja jag undrar samma .. eller glandin
  • sweasmamma
    Skrutt 83 skrev 2011-12-08 12:25:52 följande:
    Ja jag känner igen känslan. Min sambo är också trött på att det är det enda jag pratar om... Detta är ju vår 8 månad så man blir ju lite lätt frustrerad. Är ju inte lätt att "Inte tänka på det" som så många ger råd, tänker mer och mer för varje månad.. Denna månad kör vi med fertilitetsmonitor och äter Borago igen. Kan tipsa om borago, är samma som Glandin, finns massa trådar om det. Har hjälp många som försökt bli gravida länge att bli gravida. När jag åt Boragon i Aug blev jag gravid, hade försökt 3 mån innan. Sen har jag inte använt det sedan mf som blev då men prövar nu denna mån igen. Men nu ska jag nog sluta äta dem tidigare, sist åt jag till bim, och har nojjat att det orsakade mf.. Men nu ska jag nog sluta några dagar efter äl. Boragon ska hjälpa att bygga slemhinnan vad jag hört så då behövs dem ju ändå inte efter ett par dagar efter äl. Har känt mig mkt fertilare när jag ätit dem. Har redan idag börjat få äl-flytningar och monitorn visade redan hög fertilitetsstatus igår på dag 8.. Borde alltså få äl om ca 5 dagar vilket är tidigt för mig. Brukar få runt dag 15-17 oftast.
    var köper du borago? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester