• Anonym (?)

'Fjortisar i string'

Hur hade du reagerat om du upptäckte att din 35-40-åriga man/sambo/pojkvän gått in och tittat på 'fjortisar i string' samt chattat med tjejer i samma låga ålder på msn? Anser du att det är hans ensak, han har rätt till sitt privata sexliv, eller hade du känt obehag?

• Svar på tråden 'Fjortisar i string'
  • Anonym (?)
    Janice01 skrev 2011-10-03 08:36:32 följande:
    Faaan vad dud snackar skit!!! Var i helvete har jag sagt att det är ok med sex med folk under 15år????
    Läs om, läs rätt!
  • Janice01
    Anonym (?) skrev 2011-10-11 12:19:28 följande:
    Jag hade bröst när jag var 10, du anser alltså att jag var redo att ha sex med 40-åriga gubbar då?
    Tja i afrika samt i en del andra länder anses du nog det......
  • Anonym (?)
    Janice01 skrev 2011-10-11 12:22:57 följande:
    Tja i afrika samt i en del andra länder anses du nog det......
    Du glider hela tiden ifrån ämnet, tar upp saker som inte har med ts att göra. Ts handlar om att min väninnas man kontaktat 14-åriga tjejer i sexuellt syfte, i senare inlägg framkommer det att vissa tjejer är ännu yngre. Vad spelar det för roll vad de gör i Afrika, de har helt andra lagar där än vi har i Sverige?
  • Anonym (?)

Hursomhelst är han nu polisanmäld i samråd med en kurator och min väninna har beslutat att skiljas.

• Janice01
    Anonym (?) skrev 2011-10-11 12:52:31 följande:
    Hursomhelst är han nu polisanmäld i samråd med en kurator och min väninna har beslutat att skiljas.
    Så ni vet att han har haft sex med en flicka under 15år? Annars undrar jag varför ni har polisanmält honom och framför allt för vilket brott?
  • Anonym (?)
    Janice01 skrev 2011-10-11 14:07:30 följande:
    Så ni vet att han har haft sex med en flicka under 15år? Annars undrar jag varför ni har polisanmält honom och framför allt för vilket brott?
    Det jag personligen vet är att han har kontaktat tjejer som är 14 år och yngre i sexuellt syfte, vet inga fler detaljer och tänker inte pumpa väninnan på det heller. Det hon sagt är att hon varit på ett par besök hos kurator och att denne kuratorn tillsammans med henne anmält mannen. Jag tror inte att en kurator skulle gå till sådana ytterligheter utan att misstänka att något gått väldigt fel till. Det är alltså inte 'vi' som anmält, utan min väninna i samråd med kuratorn, som jag redan tydligt beskrivit.

Fortfarande så är det olagligt att ta kontakt med flickor under 15 år i sexuellt syfte, eller ens ta emot en sexuell bild av en så ung tjej. Jag struntar i vad du personligen tycker är ok att göra med så unga tjejer och är tacksam att det finns en lag som tycker annorlunda än vad du gör.
  • Janice01
    Anonym (?) skrev 2011-10-11 21:20:15 följande:
    Det jag personligen vet är att han har kontaktat tjejer som är 14 år och yngre i sexuellt syfte, vet inga fler detaljer och tänker inte pumpa väninnan på det heller. Det hon sagt är att hon varit på ett par besök hos kurator och att denne kuratorn tillsammans med henne anmält mannen. Jag tror inte att en kurator skulle gå till sådana ytterligheter utan att misstänka att något gått väldigt fel till. Det är alltså inte 'vi' som anmält, utan min väninna i samråd med kuratorn, som jag redan tydligt beskrivit.

Fortfarande så är det olagligt att ta kontakt med flickor under 15 år i sexuellt syfte, eller ens ta emot en sexuell bild av en så ung tjej. Jag struntar i vad du personligen tycker är ok att göra med så unga tjejer och är tacksam att det finns en lag som tycker annorlunda än vad du gör.
    Låter rätt otroligt att en kurator skulle frångå sin tystnadsplikt!
  • IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:14:19 följande:
    Det har väl kuratorn inte alls gjort om hon/han i samråd med och tillsammans med flickan (som det står) har anmält mannen.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Janice01
    IsDimma skrev 2011-10-12 09:35:41 följande:
    Det har väl kuratorn inte alls gjort om hon/han i samråd med och tillsammans med flickan (som det står) har anmält mannen.
    Svara på mitt medelande i stället, dirty you!
  • viseversa

Oj jag hade rivit upp himmel och jord. Pedofili är ju aldrig okej vilket detta är. Hade tom övervägt att anmäla honom. det kan vara mina döttrar som råkar ut för ett sånt äckel nästa gång!

• IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:37:51 följande:
    Svara på mitt medelande i stället, dirty you!
    Har jag fortfarande inte gjort det Oskyldig *dålig på att svara*
  • IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:47:26 följande:
    Vet....
    *har svarat både dig och en par, tre, tre andra jag hade liggande samt städat upp lite i inboxen så nu har jag iaf bara en sida med obesvarade mail*
  • Topcom

Jag bryr mig inte om han skulle titta på tjejer i string, men skulle bli förbannad om han hade haft personlig kontakt med dem. Sedan är det såklart inte okej om de är under 15.

• Sons

Tycker TS vänninas mans borde gå med i min förening istället. Ingen som dömer honom där.

• Janice01
    Sons skrev 2011-10-12 16:35:24 följande:
    Tycker TS vänninas mans borde gå med i min förening istället. Ingen som dömer honom där.

Vad är det för någon då?
  • Anonym (?)
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:14:19 följande:
    Kuratorn har inte frångått sin tystnadsplikt, utan min väninna anmälde i samråd av kurator. Det betyder att det inte var kuratorn som anmälde utan väninnan. Förstår du nu?
Svar på tråden 'Fjortisar i string'