• Anonym (?)

'Fjortisar i string'

Hur hade du reagerat om du upptäckte att din 35-40-åriga man/sambo/pojkvän gått in och tittat på 'fjortisar i string' samt chattat med tjejer i samma låga ålder på msn? Anser du att det är hans ensak, han har rätt till sitt privata sexliv, eller hade du känt obehag?

• Svar på tråden 'Fjortisar i string'
  • Anonym (?)
    Anonym (allvarligt) skrev 2011-09-21 07:56:08 följande:
    Nej och åter nej, det är inte evolutionens gång. Då skulle det gått ganska dåligt för människan,..friskas barn får man inte i 15års åldern då många  inte ens kan få barn då! Vi ska attraheras av ungefär jämngamla det är evolutionens gång, det är därför 14-15 åriga tjejer inte attraheras av "gubbar" på 45+  Evolutionens gång säger att 45+, ja då har man tur om man lever (bortsett från våra dagar med sjukvård, etc)    Vi är däggdjur där båda individer tar hand om avkomman, och det under väldigt lång tid, och under tiden kommer ny avkomma etc..,
     Så det skulle slutat illa om mannen lämnade sin partner och avkomma för en ny ung individ, Möjligheten att dom överlevde och förde hans gener vidare skulle vara mycket mindre, samma sak med den ny yngres avkomma eftersom hon snart skulle bli ensam med dom... Ska man se till evolutionen så får man se till alla bitar, i grunden har vi saxdriften att producera avkomma, men tar vi inte hänsyn till partnern och avkomman så förs inte generna vidare.

Allt under 18 klassas som barnporr , så oavsett om dom är äldre än 15 så kan han dömas för barn porr. Vi tycks ha en förmåga att tro att det alltid handlar om småbarn när vi läser om pedofil/barnporr.
    Faktum är att många fall/fällande domar berör lite "äldre" barn.
    Så tycker du det är ok att vara tillsammans med en person dömd för barnporr brott, ja då kan du tycka hans beteende är ok! Men inte annars, han har gjort samma sak men bara undgått att inte få en dom på sig..
    Tack för ett utförligt svar! Det är inte min egna sambo detta handlar om, utan om en väninnas sambo. Hon mår mycket dåligt över detta då de varit tillsammans i 10 år, har barn och vad hon trodde ett bra förhållande.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 08:54:03 följande:
    Det förbjudna lockar mer när man fantiserar. Många "fjortisar" överdriver ju allt, det är för små kläder, för mycket pushup, för mycket smink, det blir lite over the top och det är ju lockande i sig. Var så säker på att alla män lägger märke och tittar lite extra när dom möter en "fjortis" på stan och visst kan dom i tanken tänke sig ett och annat snuskigt med dom i verkligeheten är de inte intressant att göra det. Ni kan jämföra det att en hel del kvinnor har våldtäktsfantasier. Det innebär inte att dom vill uppleva det irl.
    Menar du alltså att varje gång min sambo ser en 14-åring på stan, bl.a min syster, så fantiserar han om att ha sex med henne? Du skriver att alla män fungerar så, det var faktiskt helt nytt för mig och jag har väldigt svårt att tro på att det gäller alla eller ens många.
  • Anonym (allvarligt)

Ja jag vet att det va din vän, tanken var att det va en fråga hon kunde ställa sig...
    Hoppas du förstod mig rätt, första halvan var ju svar på ett citat av annan skribent i tråden.

Tycker personligen det är konstigt att det finns folk som accepterar att en partner faktiskt kollar och stöder barn porr, men tycker det är fel/äckligt/hemsk när dom hör i media om rättegångar folk som blir dömda för det etc.

Det samma gäller trafficking, något dom flesta verkar tycka är helt fel. Men sen kommer det till porren då är det ok att ens partner/man själv surfar runt utan att faktiskt ha kolla på vad det är man tittar på.  Jag är ju inte emot porr, men mot dubbelmoralen;P

• Anonym

Jag skrev "fjortisar" Fjortisar är inte nån som är 14 utan mer en beskrivning på tjejer som är överdrivna i sin klädstil, smink och framförallt sitt sätt att vara. Det är se på mig, se på MIG, SE PÅ MIG och det gör män. Ofta sammanfaller det med åldern hence the name men en fjortis kan mycket väl vara 17 oxå.

Beskriver det rätt bra -> www.wikihow.com/Be-a-Fjortis

• Anonym (allvarligt)

Sen en fundering till alla som skriver, fantasier är en sak, betyder inte att man vill göra det...Det är något jag har mycket svårt att förstå...   Fantiserar jag om ett nytt jobb, en lägenhet eller kollar på ett reseprogram och fantiserar om att  resa dit, ja då vill jag ju förverkliga det oxå! 
    Förverkligar ju bara en liten del, men det är ju för att jag inte kan ha "alla" jobb, ha råd med alla resor etc... det är ju begränsningar som sätter stopp för att förverkliga fantasier, begränsningar kan ju även vara moraliska=det är fel.

Tycker det blir fel när man pratar om porr och sexuella fantasier så är det plötsligt något man inte vill göra på riktigt ..
    Alla mina sexuella fantasier vill jag göra, allt behöver inte ske på en gång men det är något jag vill. Vist jag kan låta bli att uppfylla tex min fantasi om trekant för min partner inte vill. Men då är det ju av moraliska skäl, inte att jag inte vill!

Förstår inte riktigt argumentet att fantasier är något vi inte vill göra..

• Anonym

Läs din näst sista mening. Även män har moral. Fantisera om fjortisar är en sak.

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 09:36:34 följande:
    Jag skrev "fjortisar" Fjortisar är inte nån som är 14 utan mer en beskrivning på tjejer som är överdrivna i sin klädstil, smink och framförallt sitt sätt att vara. Det är se på mig, se på MIG, SE PÅ MIG och det gör män. Ofta sammanfaller det med åldern hence the name men en fjortis kan mycket väl vara 17 oxå.

Beskriver det rätt bra -> www.wikihow.com/Be-a-Fjortis
    Men du vidhåller fortfarande att ALLA män önskar att de kunde få ha sex med de tjejerna som beter sig så? Det finns inga undantag eller utrymme för olika personligheter, utan varenda man tänder på just de tjejerna, det är liksom inkodat i alla mäns gener?

Jag frågar för att detta är helt nytt för mig som sagt, har aldrig hört talas om detta innan.
  • Anonym (?)

Börjar faktiskt bli lite illamående. Så alla män vill ligga med fjortisar och det är helt ok? När en dotter tar hem sina fjortis-vänner sitter alltså pappan i familjen och önskar att han fick ligga med dom och detta är något alla vet om och tycker är helt ok? Utom jag då..

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 10:16:21 följande:
    Läs din näst sista mening. Även män har moral. Fantisera om fjortisar är en sak.
    Är det moral att sitta och spana in och fantisera om att knulla med barn?
  • Anonym (allvarligt)
    Anonym skrev 2011-09-21 10:16:21 följande:
    Ja det va just det som var min poäng, att moralen kan hindra oss från att göra saker vi vill!
    Dvs det är inte så att vi fantiserar om saker vi inte vill göra, vi vill inte göra dessa saker på grund utav moral eller etik ev något annat.  Och det var där poängen låg.
Svar på tråden 'Fjortisar i string'