• Anonym (?)

'Fjortisar i string'

Hur hade du reagerat om du upptäckte att din 35-40-åriga man/sambo/pojkvän gått in och tittat på 'fjortisar i string' samt chattat med tjejer i samma låga ålder på msn? Anser du att det är hans ensak, han har rätt till sitt privata sexliv, eller hade du känt obehag?

• Svar på tråden 'Fjortisar i string'
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-09-21 11:02:47 följande:
    Är det moral att sitta och spana in och fantisera om att knulla med barn?
    Massuppfittar du med mening? Moral är att fantisera men inte vilja göra det. Men kan skilja på en fantasi och verklighet. Den som skrev som "allvarlig" verkar ha en dålig fantasi som bara kan fantisera om uppnåeliga saker, jag skulle kalla det drömmar, ambitioner, inte fantasier. Fantasier är nått som är just fantasier, när man släpper loss på sina tankar förutsättningslöst och ger sig hän. Jag jämförde innan med tjejer som har våldtäktsfanatsier. Det vill man inte uppleva ändå fantiserar dom om det. Det här är att jämföra med det.

Fö så är "fjortisar" fortfarande ett tillstånd och inte en ålder. Fjortisar kan som jag sagt innan vara 17 och då är dom byxmyndiga sen länge. Sen är barn barm, tonåringar som fjortisar är, är inte barn. Puberteten är en klar skiljegräns för när ett barn inte längre är ett barn och fjortisar har definitivt passerat den gränsen.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 11:15:51 följande:
    Massuppfittar du med mening? Moral är att fantisera men inte vilja göra det. Men kan skilja på en fantasi och verklighet. Den som skrev som "allvarlig" verkar ha en dålig fantasi som bara kan fantisera om uppnåeliga saker, jag skulle kalla det drömmar, ambitioner, inte fantasier. Fantasier är nått som är just fantasier, när man släpper loss på sina tankar förutsättningslöst och ger sig hän. Jag jämförde innan med tjejer som har våldtäktsfanatsier. Det vill man inte uppleva ändå fantiserar dom om det. Det här är att jämföra med det.

Fö så är "fjortisar" fortfarande ett tillstånd och inte en ålder. Fjortisar kan som jag sagt innan vara 17 och då är dom byxmyndiga sen länge. Sen är barn barm, tonåringar som fjortisar är, är inte barn. Puberteten är en klar skiljegräns för när ett barn inte längre är ett barn och fjortisar har definitivt passerat den gränsen.
    Så du tycker med andra ord att det är moral att sitta och spana in och vilja knulla med barn om de vid 14 års ålder beter sig och klär sig som fjortisar? Man vill knulla dom, men man gör det inte och då är det ok? Låt säga att en fru, man och deras 14-åriga dotter med 3 fjortisvänner (13-14 år gamla) sitter och kollar på tv tillsammans så är det helt ok att han sitter och fantiserar om hur han har sex med de tre barnen, bara han inte gör det på riktigt? Det är såna här inlägg som gjort mig väldigt förvirrad. I mina ögon är detta helt sjukt och den mannen skulle behöva söka hjälp, men tydligen verkar en hel del tycka att det är ok.

Jag missförstår inget med flit, det är snarare du som inte klarar av att prata klarspråk (förmodligen för att det låter riktigt illa) utan måste linda in dina ord i massa ludd.
  • Anonym (allvarligt)

Den som skrev som "allvarlig" verkar ha en dålig fantasi som bara kan fantisera om uppnåeliga saker, 

Klart det är skillnad på fantasi och verklighet, har inte påståtts något annat. Du förstår nog fortfarande inte min poäng.  Särskilt inte med tanke på ditt påstående att jag har dålig fantasi som bara kan fantisera om uppnåeliga saker.. Jag har inte dålig fantasi, men för mig är allt uppnåeligt. (självklart är vissa saker grymt svårt uppfylla, men jag fantiserar ju och vill genomföra dessa saker om jag fick chansen)

Jag vet att fjortis är ett tillstånd...men dom flesta i det tillståndet befinner ju sig i en ung ålder, och jag håller med dom kan vara 17. Min poäng var att det klassas som barnporrs brott om personen ändå är 17, byxmyndig är något helt annat!

Och till TS bli inte orolig, långt ifrån alla män spanar in fjortisar och fantiserar om att sex med dom. Dom jag känner som ändå är yngre och närmare åldersmässig vill inte ha dessa unga fjortisar/tjejer utan dras till mer jämngammal. Visst, det finns undantag men det just undantag och inte så många.
  • Anonym (?)
    Anonym (allvarligt) skrev 2011-09-21 11:33:36 följande:
    Jag vet att fjortis är ett tillstånd...men dom flesta i det tillståndet befinner ju sig i en ung ålder, och jag håller med dom kan vara 17. Min poäng var att det klassas som barnporrs brott om personen ändå är 17, byxmyndig är något helt annat!

Och till TS bli inte orolig, långt ifrån alla män spanar in fjortisar och fantiserar om att sex med dom. Dom jag känner som ändå är yngre och närmare åldersmässig vill inte ha dessa unga fjortisar/tjejer utan dras till mer jämngammal. Visst, det finns undantag men det just undantag och inte så många.
    Självklart förstår jag att det finns äldre män som dras till fjortisar, min väninnas man gör det uppenbarligen och jag blev själv sexuellt utnyttjad av en äldre man när jag var 13. Kanske är det därför jag blir så äcklad av påståendet att alla män tänder på fjortisar.

Håller dessutom med om att fjortis är ett tillstånd och inte en ålder, men jag anser att det är ovanligt att en 17-åring beter sig som en fjortis. Då är det mer troligt att en 13-åring gör det.
  • Anonym (allvarligt)

Oj ja då förstår jag att det var ett kännslig ämne. Hoppas din vän löser detta och att du inte grubblar mer på  det som någon skrev att alla män tänder på och vill ha fjortisar.

• Anonym

Du har låst dig på ordet fjortis och kan inte se förbi det. Hur jag än förklarar så klamrar du fast dig vid det och då är det ingen mening att fortsätta diskussionen.

Angående barn så skriver NE så här:

"barn är vi människor från det att vi har fötts till dess att vi har blivit vuxna. Den tiden brukar delas in i perioder efter hur gammal man är.

· Nyföddhetsperioden: från födelsen och 4 veckor framåt

· Spädbarnsåldern: från födelsen och 1 år framåt

· Småbarnsåldern: mellan 1 och 3 år

· Lekåldern: mellan 3 och 6 år

· Skolåldern: från 6 år till puberteten

· Puberteten: för flickor mellan cirka 8 och 13 år och för pojkar mellan cirka 9 och 14 år

· Adolescensen: mellan puberteten och vuxen ålder"

Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten.

• Anonym (allvarligt)
    Anonym skrev 2011-09-22 13:15:43 följande:
    Du har låst dig på ordet fjortis och kan inte se förbi det. Hur jag än förklarar så klamrar du fast dig vid det och då är det ingen mening att fortsätta diskussionen.

Angående barn så skriver NE så här:

"barn är vi människor från det att vi har fötts till dess att vi har blivit vuxna. Den tiden brukar delas in i perioder efter hur gammal man är.

· Nyföddhetsperioden: från födelsen och 4 veckor framåt

· Spädbarnsåldern: från födelsen och 1 år framåt

· Småbarnsåldern: mellan 1 och 3 år

· Lekåldern: mellan 3 och 6 år

· Skolåldern: från 6 år till puberteten

· Puberteten: för flickor mellan cirka 8 och 13 år och för pojkar mellan cirka 9 och 14 år

· Adolescensen: mellan puberteten och vuxen ålder"

Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten.
    Nu skrev du nog fel..., Du inleder med att barn är vi från att vi föds tills vi blir vuxna, och att det delas in i olika perioder" Det är ju rätt men sen skriver du.

"Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten"  Ja om en fjortis har passerat puberteten så kan det ju ändå vara ett barn, eftersom det finns perioder kvar efter puberteten innan man övergår från att vara ett barn till att bli vuxen. Om man ser till den text du hämtat från NE...

Sen att påstå att en fjortis alltid passerat puberteten är ju helt fel, fjortis är ingen exakt ålder utan ett tillstånd.

• Anonym

Men herregud, en fjortis är ett beteende och ett tillstånd, inte just åldern! En fjortis kan mycket väl vara 12 men även 20. 

• Anonym
    Anonym (allvarligt) skrev 2011-09-22 13:58:16 följande:
    Nu skrev du nog fel..., Du inleder med att barn är vi från att vi föds tills vi blir vuxna, och att det delas in i olika perioder" Det är ju rätt men sen skriver du.

"Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten"  Ja om en fjortis har passerat puberteten så kan det ju ändå vara ett barn, eftersom det finns perioder kvar efter puberteten innan man övergår från att vara ett barn till att bli vuxen. Om man ser till den text du hämtat från NE...

Sen att påstå att en fjortis alltid passerat puberteten är ju helt fel, fjortis är ingen exakt ålder utan ett tillstånd.

Adolescens (lat adolescere = (att) växa) är övergångsperioden mellan att vara ett barn och att vara vuxen
  • LarsS

Män är olika. Så är kvinnor. Med det sagt så generaliserar jag fullt ut.

Män vill ha så vackra kvinnor de kan få. De vackraste kvinnorna är 14-20 år gamla. 
    Kvinnor villa ha starka,/virila män. Dock vill kvinnor ha att mannen skyddar henne och avkomman. Vilket ger att alfa-hannen står högst på listan när barnet ska skapas, medan mys-pys-snubben när det gäller ett förhållande.

Även om du inte skriver det i Trådstarten så antar jag att snubben inte pratar politik eller matematik med dessa tjejer. (Visar sig i trosor är en bra fingervisning för detta påstående).
    Så som svar: Inte okej. 

Svar på tråden 'Fjortisar i string'