• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Absolut!! Jag kör när rusningstrafiken lagt sig någorlunda ut från stan. Ja jag är så glad att jag hittat er här det betyder så oerhört mycket för mig ska ni veta!!! Kram

• finafina

Samma här Woo jätte glad att träffat er och för detta fantastiska kontakt nät kram

• Snart lycklig

Oh, det låter som ni hade jättetrevligt igår kväll!! Så synd att jag inte kunde vara med. Vi har bara tagit det lugnt idag och försöker tänka på annat än ruvning. Jag måste dock säga att det inte är så lätt. RD 9 idag och än så länge inget blod. Har inte tjuvtestat. Testade i måndags för att se att Ovitrelle var ute ur kroppen och det var den. Jag har ju dubbel dos Crinone, så den lär ju skjuta upp mensen antar jag. Kramar till er tjejer!

• Snart lycklig

Maryhe, grattis till ruvningsstart!! Det låter som ett viljestarkt embryo. Skönt att du har "lilla grabben" på besök, så du kan tänka på annat. Såg honom på din blogg, inte så liten grabb, en riktig fining! Ruvarkramar från mig till dig!

• myran6801

Snart lycklig, vi hade verkligen trevligt! Men nästa gång hoppas jag att du hänger med! Lycka till med ruvandet! Kram

• finafina

Hej tjejer hoppas det är bra i vårsolen...?
    Själv vakna jag med den totala barnlöshets ångesten... Typ tänk om det trots allt aldrig kommer att funka....åhhhh läste precis om Carola som ska adoptera från Sydafrika och börja tänka om jag gjort fel som inte gick vidare med det parallellt... Men nu är det försent förlåt för Depp men så är min dag i dag

Snart lycklig och marhyle håller tummarna för ert ruvande
    Kram alla

• myran6801

Finfina, vissa dagar är det jobbigt men det blir bättre! Det kommer gå bra, nu ska vi kämpa tillsammans. Du är inte ensam, vi finns här!! Har du börjat med Inofolic? Jag har nu lagt till Fertile xx till min lilla coctail! Skam den som ger sig!!! Vi bokar in en ny träff snart igen så vi kan tanka energi!!!

• finafina

Söta myran tack ja ibland är det tyngre än andra dagar...infolic med i väskan ska ta den när jag kommer till jobbet...
    Kram och ja väldigt snart en ny date... Om 2 -3 veckor kanske? Kram

• woo

Finafina man har rätt att känna den ångesten den måste ut för går man runt och är "duktig" flicka och biter ihop samlas det OBRA bara på låt det pysa ut var ledsen frossa i hur ont det gör MEN försök att stoppa in tänket "jag mår så här just nu och det är helt ok" Vi får inte glömma att vara snälla mot oss själva!!!!!! Ser redan fram emot nästa date!!! Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF