• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Och skytten du oxå om du är här nånstans? Kram

Woo lika bra du missa Depp program

Kram

• Snart lycklig

Hej alla, jag har inte missat att svara. Jag måste bara kolla upp lite hur nästa vecka ser ut. Resa från stan, eller kvar här hemma? Lite osäker i nuläget. Det har varit så mkt annat att tänka på. Har inte riktigt koll på läget. Men jag hoppas naturligtvis få till det....... Kram och god natt!

• Mamma gås
    Maryhe skrev 2012-03-27 11:25:56 följande:
    Woo: Jag är hemma 7 dagar i juni vid skolavslutningen och sedan planerar jag en resa hem med bil i juli och stannar i ca 2 veckor. Så om det är någon som är intresserad av Italienska Piemontesiska viner (Barolo, Barbaresco, Barbera eller Dolcetto),  delikatesser eller kosttillskott så kan jag ta med.(i juli) Flört

Nu kommer jag å lägger mig i oxå! Solig Nu vet jag ju inte var ni andra bor, men eftersom jag bor i staden dit Maryhe ska kan vi vara hemma hos mig ni som inte har alltför långt att åka hit Flört Men helst av allt skulle jag vilja komma till dig Maryhe, de vore allt härligt!
  • Mamma gås

Måste bara göra ett inlägg till.. Läser lite här ibland och jag är med i en annan 40+tråd så jag känner igen flera av er härinne Skrattande Men jag måste bara göra ett inlägg till dig finafina (gör det i denna tråd för jag har inte sett - kanske missat det i den andra vi är i)... Det du beskriver om deppet å den känslan, övervikt å annat elände.., jag är oxå i samma sits och har varit sen mitt MA i maj förra året. Har försökt med allt känns det som, men kroppen å sinnet är som en stagnerad banan. MEN jag började med DHEA för lite mer än en vecka sen och nästan direkt kände jag att kroppen började cirkulera igen, har t o m gått ner lite i vikt och träningen kändes helt plötsligt lättare. Ska tillägga att jag äter/dricker Inofolic och melatonin samt Omega 3 och lite andra vitamintillskott, har fibromyalgi och sover därför sisådär men efter att jag börjat med melatoninet är sömnen mkt bättre Glad Vet inte om du käkar DHEA, men om inte så tänker jag att det kanske kan vara en sak att fundera på.

Massor med energikramar till dig!!! Hjärta       

• finafina

Tack gulligaste mamma gås, ja jag har verkligen åkt ner i en svacka... Ältar, grubblar och oroar mig konstant för allt just nu... Inte så kul... Något att få gång mig själv kanske kan hjälpa var får man tag på DHEA? Har läst lite vad ni andra har skrivit om den verkar lite läskig... Mycket biverkningar? Men det låter ju som du svarat väldigt bra på den kram

• Snart lycklig

Trevligt m nytt "ansikte". Läste just din presentation, tufft Mamma gås! Jag måste hålla med dig ang DHEA, började f bara ngn vrcka sedan och nästan på en gång kände jag mig mkt piggare och väl till mods. Jag började med en dos endast på 50 mg. Kommer att höja t 75 mg, när jag ser hur det går med denna ivf. Känns bara bra, är inte rädd att ta tabl. Kram.

• Mamma gås

Tack snart lycklig! Jag köpte mitt på dhea.com

Finafina - Jag kan verkligen känna igen mig ältandet oxå, för mig har det känts som om jag är tung i sinnet och jag som person är strukturerad och har mkt KBT tänk men det har lixom inte funkat när sinnet är tungt - som ett svart moln. Även om jag kanske inte tänkt negativa tankar har det inte funnits någon ork eller energi utan känslan har istället varit att "jag orkar inte.., puuhh".. Åå, svårt å förklara men jag hoppas du förstår :) Mannen min sa häromdagen att det var härligt att han fått tillbaka den riktiga frugan :) Nu ligger jag iofs hemma i influensan men förutom den så känner jag mig glad inombords, vill göra saker å jag har t o m fått tillbaka min sexlust, bara det lixom Flört Haha..  

• Maryhe

Jag skulle också vilja börja med DHEA nu om inte FET funkar. Har inte råd än bara. Min chef har ännu inte betalat mig för februari, och nu ska jag ju få lön för denna månad. Jag vill inte ligga på och tjata heller. Jag sover också normalt jättedåligt pga fibromyalgi, men melatonin har hjälpt mig jättemycket.

Dock så är det varmt och skönt här, 30 grader och jag har gått 10 km i shorts och linne. Känns bra att göra FET nu när det är sånt här väder och kroppen kan ladda i solen. Gjorde VUL idag igen och har nu en follikel som är 17mm. Både gyn och läkaren på Promea tror på ÄL på fredag eller lördag. Då blir det FET på måndag eller tisdag. Dock är det ett klass B embryo, men man får leva på hoppet.

woo: Du har så rätt,  jag kör igenom där du bor! Det är nog precis lagom för en paus där. Jag har hundarna med mig. Kan vara skönt om de får sträcka på benen en längre stund. Amstaffar är förbjudna i Tyskland och Danmark så det blir alltid väldigt korta rastningar där. (De som finns får vara kvar men man får inte avla eller föra in nya). Vi får passera länderna på genomresa men jag vill inte stöta på problem. 

• Snart lycklig

Haha, dt där m sexlusten känner jag också igen. Dock har dt inte kunnat utnyttjas t fullo  då vi precis varit inne i ivf-svängen, innan ska mannen ju parera dagar och nu Crinone två gånger om dagen. Dessutom tar försiktigheten över nu. Det får vackert vänta! Däremot är mannen besviken, då jag sa att han säkert skulle märka ngt när han började m L-Arginin. Han har inte känt några förändringar. Finafina, jag inboxar dig. Däremot är jag inte säker på att min är mikroinj. Ska kolla upp dt.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF