• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer

Jag verkar inte tåla DHEA i alla fall. Den mikroniserade från DHEA.com har gett avsevärt färre biverkningar, men hindrar mig från att somna. Och då har jag ännu bara hunnit testa med 25mg - inte 50 eller 75, som CHR använder på sina patienter.

Det var alltså inte melatoninet som hindrade sömnen, utan DHEA:n. Så klart. Jag ligger i sängen lugn och ostressad, men hjärnan kopplar inte över till sömn.

Jag avundas er som tål DHEA. Skulle verkligen kännas skönt att kunna äta mirakelmedlet och öka sitt hopp. Ska försöka med 12 mg (halva tabletten) också, innan jag ger upp. Lite är förhoppningsvis bättre än inget...? 

Snart lycklig och finafina - så jobbigt att bli gratulerad när man testat minus, eller påhoppad på stan av folk som tror att man är gravid. :(

finafina - jag har mycket svårt att tro att lite vin 2 månader före IVF kan vara farligt.

Snart lycklig - Hoppas att ruvandet ger resultat nu! :)

Maryhe - Hoppas att FET har gått bra, och att du lyckas nu! :)

För övrigt tillhör jag också de som är mest rädd för att mensen håller på att försvinna. Den är mindre än för 10-15 år sedan. :( Skulle hellre ha ett stadigt skyfall.

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Maryhe

finafina: Min läkare på kliniken sa till mig att inte försöka en massa saker för att bli gravid utan att njuta av livet men självklart med försiktighet. Något glas rödvin då och då har mer fördelar än nackdelar. Det är när man dricker ofta som det kan bli problem.  Man ska även ha roligt och skratta var budskapet från läkaren. I går var jag på den sista zonterapin före FET. Även hon sa att man skulle njuta och tänka POSITIVT. Positiva tänkar hjälper mer än man tror sa hon. Hon är så bra, hon har verkligen hjälpt mig att komma tillrätta med flera saker.

Idag har jag gjort ingefärsinpackning. Hade utslag på monitorn både fredag och lördag, så då var ägglossningen igår. Det blir FET på tisdag. Jag har gått stärkande långpromenader med hundarna i solen och fått mycket färg. Masserar även punkterna i handen som jag fått i uppgift från zonterapeuten. På tisdag är det slut med ingefära både som dryck och inpackning samt massagen i händerna.

• Snart lycklig

Nefernefer, vad synd att du inte tål DHEA. Om du får över, kan jag köpa de resterande av dig, så slipper du "kasta alla pengarna i sjön". Jag tycker att jag bara mått bra av de lilla jag ätit. Jag försöker att ruva lugnt, men känner mig rätt inställd på ytterligare ett försök. Jag hoppas naturligtvis fortfarande innerligt på mirakel!!!! Hoppas våra små hjärtan  orkat och velat utveckla sig och boat in sig. Vill ju såååå gärna!!!!! Kram.

• Maryhe
    Maryhe skrev 2012-04-01 11:50:03 följande:
    finafina: Min läkare på kliniken sa till mig att inte försöka en massa saker för att bli gravid utan att njuta av livet men självklart med försiktighet. 
    Det ska vara försSAKA givetvis!
  • Snart lycklig

Maryhe, vad spännande med FET. Vilken tur att dagarna var på din sida. Det är så rätt som din läkare säger, man ökar chanserna om man njuter och skrattar. Lika svårt att efterleva som lätt att skriva och tänka det. Man får försöka göra sitt bästa och vara nöjd med det. Du verkar i alla fall haft en perfekt uppladdning inför FET. Du kan verkligen känna dig lugn att du gjort allt på bästa sätt. Det känns så i alla fall. Jag hoppas nu att allt går så där jättebra som du/ni önskar. Jag tänker på dig och håller mina tummar. Kram.

• woo

Maryhe jag har nog blandat ihop dina dagar lit och inser nu att det är imorgon det blir FET!!! Skäms
    Håller tummarna för er imorgon stt er lilla eskimå vill byta Igon mot varmare bräddgrader!!!! Skrattande

Kram alla tjejer

• woo

Tack Finafina o Myran för en jätte härlig kväll det fyllde på mitt batteri med posetiv energi!!!!! Kram på er alla härliga tjejer

Svar på tråden 45 år och planerar IVF