Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

Speedofsound skrev 2012-06-03 19:03:20 följande:
    Tänkte på dig förut Norrlandstöus! Hoppas att din bebis vill titta ut snart..
    Vi planerar sex varje dag och dricker the varje dag, hoppas att det leder någon vart :)

Hoppas att det hjälper för dig:P har du hallonbladsthe som är utblandat med annat eller bara hallonbladen?:)
  • Norrlandstöus

Gjort en hinnsvepning nu på morgonen., tappen var mjuk och mogen men hon kunde bara få in ett finger så tydligen inte öppen., kommer säkert få gå minst två veckor till om det är så att de inte ens har börjat öppna sig än.,.

• Norrlandstöus

Nej det gjorde inte speciellt ont, var mest obehagligt,.

Hinnsvepning är när barnmorskan trycker in ett finger/fingrar i tappen och töjer ut lite så att det frisätts hormoner som kan hjälpa till att öppna  upp.,

Har inga större känningar efter det så det gjorde kanske inte nån verkan..:/ suck 

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-06-04 16:08:32 följande:
    Jag läste att det kunde kanske dröja 2 dagar ca innan man känner något. Så jag håller tummarna och hoppet uppe för dig! :))

Idag så var jag iväg och vaxade mina armhålor. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa tänka på dom när man ligger på förlossningen ;) Och aj, det var inte skönt! Vissa säger att det inte ens känns, men gud vad dom ljuger. Min mamma sa att det inte var så farligt, sen avslöjar hon att hon tagit 2 alvedon en stund innan hon gick dig. Fuskis! Men men, vill man vara fin får man lida pin, right? :)

Nu ska jag sätta mig i sy gardiner till barnrummet! :D  

Jaså det låter ju jätte bra om det är så:P känner absolut nada nu men då kan det ju komma igång om nån dag då iaf;)
  • Norrlandstöus

bejb: vad skönt att ni ändå mår bra allihopa!:)

Ingen bebis inatt, känner absolut inget alls., inga förvärkar, inga stickningar i tappen eller nått., på torsdag ska sambon åka över en timme bort och jobba och han hade verkligen hoppats att lillen var ute då men ser ut som att han måste åka iaf.. suck..     

• Norrlandstöus
    SisenS skrev 2012-06-05 20:16:14 följande:
    Har också BF på fredag Glad
    Har dessvärre inte några förverkar eller känningar överhuvudtaget och "hon" (de säger att det är en flicka men det vet man ju aldrig) är spralligare än någonsin i magen min, är dock extremt laddad för en förlossning eftersom jag är så trött på att vara gravid (som jag antar att jag inte är ensam om), vill snosa bebis ju.

(Är relativt ny på fl, skriver inte så mycket när det gäller trådarna än men läst lite vad ni skrivit och så på de sista sidorna. Tänkte passa på att skriva ett inlägg innan det är för sent Glad. Det är väldigt kul och läsa hur det går för Er och önskar Er all lycka till iaf.) 

Må va en dum fråga men jag tänkte kolla det där med "hinnsvepning"?! Är det något man får be barnmorskan om, görs det bara i vissa landsting eller utav någon annan anledning? Har nämligen aldrig hört talas om det förrän jag läste det här.

Jag frågade min bm om dom brukade göra hinnsvepningar och hon sa att hon gjorde de om jag ville., men sen har jag en ganska speciell relation till min barnmorska för hon var nämligen min favoritlärare förut., ;)
  • Norrlandstöus
    April09juni12 skrev 2012-06-07 16:57:17 följande:
    6/6 kl 04.02 kom äntligen Moa till världen :)
    3 timmar tog det från vattnet gick tills hon va ute så det gick väldigt fort!
    Har precis kommit hem från BB å det känns helt underbart :)

Grattis:) härligt med en snabb förlossning:)

Var in på fl idag och gjorde en koll då jag gått över en vecka imorgon., var öppen 1,5 cm och dom gjorde yttligare en hinnsvepning så får se om det kommer igång inatt., men vad jag vet kan man väl gå öppen länge, eller är det inte så?   
    Har haft en del jobbigare samandragningar men inte nå mer., så less nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen..:( 
  • Norrlandstöus

Jaha en vecka över tiden idag,. och inga känningar alls., var till läkarn igår men den tapp "massage" kan inte ha hjälpt någe eftersom hon sa att man blöder en del efter det men nehe inte jag! inte efter den första hinnsvepningen heller., börjar fundera på om det e nå fel på min kropp., 

Ni som samlar på er vatten, har ni fått vatten på magen? jag har fått en kant under magen som hänger ner över troskanten och när jag frågade bm på förlossningen hade hon aldrig sett nå liknande,. så det är så kul att ha en bilring under bebismagen som är full med vatten,. känns som gröt och huden är blå.. Käre gode gud måtte de försvinna sen!    

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-06-09 17:16:02 följande:
    Jag är så ledsen, besviken och arg just nu. Jag och min sambo åkte till stan förut för att kolla runt lite. Vi mötte upp ett par vänner strax efter 13 och bestämde att vi skulle gå och äta ihop. Jag har då ite ätit sedan 9:00. Någon måste sitta kvar vid bordet och det blir jag. Min sambo kommer tillbaka ch säger att det finns typ inget att äta och säger samtidigt att han och Jonas tar typ de sista mackorna. Jaha tänkte jag, skit samma jag tar en Fanta då säger jag. Han kommer tillbaka och tycker han varit jättesnäll och köpt en liten paj till mig och en grillad macka till sig själv. På vägen hem så börjar vi bråka om detta för att jag tyckte det var jävligt egoistiskt att han åt själv och inte fixade någon mat till sin höggravida flickvän. Han tyckte att jag borde sagt något, typ att vi skulle gått någon annan stans istället isf. Det sades en hel del i bråket som hör till men kanske inte är så väsentligt för er att höra. Då hade det blivit ett lååångt inlägg :) Men jag fattar inte hur det blev såhär? Det är 5 dagar kvar till BF och nu ser jag inte ens fram emot det här. :( Det mest pinsamma i allt är att mina föräldrar kommer när vi sitter där och påpekar (skämtsamt) att min sambo äter och inte jag. Inte ens då fattar han att något är fel liksom?
    Förstår att du e ledsen och besviken, det skulle jag oxå vara om det jag vore i samma sits., Vet inte om det hjälper men antagligen e han också så inne i "bebis" att han kanske är i sin egna värld och har svårt att tänka efter ordentligt., Försök att prata med varandra så du kan hitta glädjen igen för det här vi ska gå igenom/ har gått igenom är ju helt underbart:) Skickar en stor kram till dig!

Nu har iaf slemproppen gått och har haft mycket illningar och tryck neråt så kanske är det ändå en bebis där inne som vill ut., bf +8 idag:) Har släpat med mig min mamma ut på en långpromenad så det vore väl den om det inte vill komma igång snart:)     
Svar på tråden BF juni 2012