Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

Skrev in mig hos BM idag och nu är det bara vänta.. gjorde ett vul och såg en liten "ärta" som var där inne.. så härlig känsla att se att det är nått där.. Jag och min sambo ska ta reda på vad det är för kön han vill så gärna det och för mig är det vilket som..

• Norrlandstöus

jag slutade med folsyran då min bm sa att det bara hjälpte innan man vart gravid:s 

Jag kan inte släppa tanken på den lilla ärtan där inne., blir tokig och min lillasyster som är 12 håller på att tjata att jag måste skaffa barn och håller på.. det är svårt att inte säga nått..;)  

• Norrlandstöus
    zenoble skrev 2011-10-05 17:08:28 följande:
    Ja om man inte äter tabletter får man trycka i sig ordentligt med mörk gröna grönsaker osv. =)

ja precis.. :)

Föresten brudar! har ni börjat titta runt på babysaker kanske till och med köpt nått?

jag har tittat runt på lite mammaklänningar då jag vill ha nått fint till jul och nyår:)     
  • Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-05 17:49:05 följande:
    Norrlandstuös: jag har köpt två pyamaser, en body, ett par jeans, ett par skor, sen har jag min lillebrors skor som han hade när han var bebis, och så fick jag en dregelhaklapp av syrran i helgen :). Det som jag har köpt har jag köpt innan jag blev gravid :) sånt som jag inte kunde motstå :). Du då?

Gullgrodan: när jag fick missfall i augusti skrev jag till bm här på familjeliv och hon svarade då att ca 10-20% av alla graviditeter slutar i mf, men då är alla supertidiga medräknade också, dom som fått plus innan bim antar jag. Så det är ju väldigt stor chans egentligen att graviditeten lyckas :).

åh vad mysigt..!:) jag har inte köpt något alls än., har inte hunnit fatta att det e sant än men hittade fina mammakläder på bonprix.se så ska ta och beställa därifrån.. :)
  • Norrlandstöus

köpte mina första mammabyxor idag och guud vad sköna dom var! köpte dom på HM.. kommer inte gå i nått annat nu..:D

• Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-08 07:24:55 följande:
    Jag tyckte att natten till igår var jobbig, med molvärk och det.
    I natt var jag i helvetet i fem minuter kan jag säga. Jag vaknade vid ett och hade SÅ jäkla ont. Jag gick upp och började rota runt efter alvedon. Sa till mannen (som satt uppe) att hjälpa mej. Hittar ingen alvedon. Allt jag kan tänka är att nu är det slut på den här graviditeten, vi måste in till akuten. Jag vankade av och an. Det var som mensvärk, fast värre (och jag har haft ganska ordentlig mensvärk), plus att det var en smärta som jag inte kunde säga var det satt. En molande, brännande smärta strax ovanför vänstra skinkan fast inuti typ.
    Jag funderade som sagt på mf, eller förstoppning, så jag satte mej på toan, inget alls, inte ens gaser, men då började det gå över, och sen vart det helt bra. Så kanske fem minuter allt som allt.
    Är det normalt att ha så här ont, så länge det inte blöder?
    Nu är det ju helg men jag tänkte ringa 1177 och fråga lite idag, och sen ringa min bm på måndag.

Efteråt kollade jag på min man och sa "jag vill inte föda det här barnet längre" haha :P. IDAG har jag nog glömt bort hur ont det egentligen gjorde, för idag tänker jag inte så :P:

huvva det låter inte kul, jag hade så när jag var gravid förra gången och jag tror i efterhand att det var förstoppning för det gör förjävligt ont., och som du säger det kommer i vågor och det blir som små attacker.. hoppas att det löser sig för det och klart det inte var missfall! vi måste tänka positivt!:D

• Norrlandstöus

Jag är nu i vecka 6+3 och jag har hur mycket symtom som hellst men det är ju bara vänja sig vid det:) men det jobbigaste är att jag är så otroligt trött hela tiden, går och lägger mig vid 19.30 varje kväll och är trött hela dagarna, somnar om jag lägger mig och vilar.. 

Var ute på en ridtur med hästen min igår och det blåste som bara den och hon blev rädd och stegrade sig och sen försökte hon kasta av mig med buller och brak och jag tänkte bara att jag måste sitta kvar så jag inte slår mig och det lilla blir skadat. var så arg så hästen gick som ett lamm tillbaka till stallet..;)    

• Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-08 14:57:29 följande:
    Norrlandstuös: Jag ska "behandla" det som att det är förstoppning. Jag var ute och gick på morgonen, hade vart på toa innan det men ändå. Ursäkta mej nu men nummer två är ju inte som det var innan. Då gick man på toa och så var det klart för en dag eller två, så har i alla fall inte jag längre.
    Så nu ska det ätas mat som motverkar förstoppning!

har inte varit inne på ett tag därför sena svaret;) ja men precis så får jag oxå tänka mycket fibrer och motion:)
Svar på tråden BF juni 2012