PetraK skrev 2011-10-08 07:24:55 följande:
Jag tyckte att natten till igår var jobbig, med molvärk och det.
I natt var jag i helvetet i fem minuter kan jag säga. Jag vaknade vid ett och hade SÅ jäkla ont. Jag gick upp och började rota runt efter alvedon. Sa till mannen (som satt uppe) att hjälpa mej. Hittar ingen alvedon. Allt jag kan tänka är att nu är det slut på den här graviditeten, vi måste in till akuten. Jag vankade av och an. Det var som mensvärk, fast värre (och jag har haft ganska ordentlig mensvärk), plus att det var en smärta som jag inte kunde säga var det satt. En molande, brännande smärta strax ovanför vänstra skinkan fast inuti typ.
Jag funderade som sagt på mf, eller förstoppning, så jag satte mej på toan, inget alls, inte ens gaser, men då började det gå över, och sen vart det helt bra. Så kanske fem minuter allt som allt.
Är det normalt att ha så här ont, så länge det inte blöder?
Nu är det ju helg men jag tänkte ringa 1177 och fråga lite idag, och sen ringa min bm på måndag.
Efteråt kollade jag på min man och sa "jag vill inte föda det här barnet längre" haha :P. IDAG har jag nog glömt bort hur ont det egentligen gjorde, för idag tänker jag inte så :P:
huvva det låter inte kul, jag hade så när jag var gravid förra gången och jag tror i efterhand att det var förstoppning för det gör förjävligt ont., och som du säger det kommer i vågor och det blir som små attacker.. hoppas att det löser sig för det och klart det inte var missfall! vi måste tänka positivt!:D