Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Tycker sydkonvagnar är dyra. Har provkört Mountain Buggy Duet och fastnade för den. Så smidig. Beställer man från England kostar den typ 8500 med liggdel och babyskydd till. Har egentligen babyskydd, men tycker det är så smidigt att sätta det på vagnen... :) Håller på att övertala sambon om att det är ett måste med denna vagn... Går sådär, han tycker vad som helst på blocket duger oavsett storlek på vagnen. Jag är ju mycket i city så för mig är en smidig vagn ett måste...

• Baby1112

Lillsnurr: www.pramworld.co.uk Finns massa fina vagnar. Kommer inte ihåg frakten exakt, men det är bara att maila dom och fråga. Leveranstid skulle vara en vecka, alla vagnar fanns hemma. Så får nog vänta en stund med att beställa även om dom har rea just nu. Är ju en stund till juni... :)

• Baby1112

Här ligger Maximilian i topp. Gillar Ester som tjejnamn, men vi väntar ju en pojk tydligen. :) idag har vi haft mina föräldrar och syskon på middag, tror min mage har växt minst fem cm i omfång bara under kvällen. Är dessutom konstant hungrig, kan äta hur mycket som helst... Hur ska detta sluta?

• Baby1112

Har det också sjöblött här, speciellt om jag anstränger mig. Är som att det rinner på extra då! :D

• Baby1112

Jag är inte överviktig men fick göra glukosbelastning förra grav eftersom jag låg för högt när BM tog blodprov... Det smakar skit och mådde illa hela tiden eftersom nan inte får äta. Hoppas verkligen jag slipper det denna gång!

• Baby1112

Folk borde låta andras saker vara ifred. Här hade vi inbrott förr förra veckan och då stal dom bl.a. ringen som vi skulle ha som vigselring. Så vilken ring jag nu än väljer blir det ju alltid en ersättningsring... :/ I övrigt är sambon sjuk, jag vaknade upp sjuk idag med feber, hosta och värk i hela kroppen. Dottern var dålig redan förra veckan men det har nästan släppt! Hatar att vara sjuk! :(

• Baby1112

Jag är då pinkflower och ska gifta mig i april... Har en småknepig fråga... Är det någon som vet ungefär hur stor omkrets man har på magen (vid naveln) i vecka 32? Ska beställa klänning och vill ju inte gärna ha en för liten... När jag tog sf mått 32 och sen la en kudde och försökte mäta så blev det ca 99 cm. Nån som vet om det ens är nära? Fattar ju att alla har olika, men ungefär? Är 159 lång, så det mesta brukar hamna på magen... :)

• Baby1112

Lilla Grynet: fy vad tråkigt! Har du inget källarförråd du kan ha vagnen i? Vi bodde på tredje våningen utan hiss innan vi köpte hus. Vagnen fick inte plats i cykelförrådet, så vi städade ur källarförrådet och hade vagnen där. Tyckte dock det var sjukt jobbigt att släpa ut den varje gång genom x antal dörrar så vi flyttade ganska snabbt, men det är en annan historia... :)

• Baby1112

PojkarnasMamma85: Lider med dig! Har en dotter på nio månader som vägrar sova fast hon är trött. Hon har hållt på i över en månad nu... Men sena och utdragna nattningar ihop med gnälliga barn på dagen får vem som helst att bli knäpp! Hoppas det blir bättre framåt... Det kommer ju som sagt nya dagar! :)

Svar på tråden Juni-barn