Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Mina fogar dödar mig. Speciellt framtill. Gick promenad i lördags och har fortfarande inte återhämtat mig. Kan man få bälte hos BM eller hur funkar det? Behöver nåt iaf, överlever inte tre månader till såhär... :/

• Baby1112

Tack för alla svar! Får rådfråga min BM imon. Nånting hoppas jag hjälper, annars blir jag ju helt handikappad framåt känns det som... :/

Lider med er som har sjuk foglossning!

• Baby1112

Zvartaliljan: man får klaga. :) Kramar till dig och hoppas det vänder så det känns lättare igen...

• Baby1112

Ensortsmamma: skönt att det gick bra och att dom tar dig på allvar. Det är inte lätt att vara gravid alla gånger... :/

• Baby1112

Aikotakara: jag har det också så. Som att hjärtat rusar ibland. Är lite obehagligt men det brukar gå över fort, så jag har inte lagt så mycket energi på att ta reda på varför... :)

• Baby1112

Havsjungfrun: hade nåt liknande när jag väntade dottern. Kunde vakna av värk i magen, vilket ju var en sammandragning egentligen, ofta på ena sidan. Tog en stund innan det släppte och allt kändes bra... Vet dock inte varför det blir så, min dåvarande BM hade inget svar utan sa bara att om det inte släppte så skulle jag ringa in... Men det släppte alltid, efter ett tag iaf...

• Baby1112

Emma78: känner igen känslan! Mina fogar och en upprorisk dotter fick mig att börja gråta idag. Insåg att jag knappt kan gå utanför dörren längre... :/ Kändes ännu värre då min dotter vägrar vara själv, hon vill vara nära hela tiden just nu...
    Långt till juni just nu!

• Baby1112

Jag är också rh negativ men har inte utvecklat några antikroppar. Fick däremot en spruta efter första barnet fötts. Tog blodprov nu i veckan för att kolla så det fortfarande ser bra ut...

• Baby1112

Pepita: min dotter är nu dryga tio månader och kostar ungefär tusen kronor i månaden i mat, blöjor och apotek... Men har dragit ner kostnaden till sju hundra ungefär genom att laga all hennes mat själv. Tycker burkar är dyrt! Sen tillkommer kläder med, nu har hon kläderna längre än i början men man måste ju ändå fixa sommar garderoben... :)

När jag tänker efter tror jag hon har kostat ungefär tusen kronor i månaden hela tiden, i drift. Eftersom jag inte ammade så länge, ersättning är inte jättebilligt! Men sen tillkommer ju alla saker man behöver längs vägen. Nappar, flaskor, dregglisar, leksaker, söta saker man inte kan leva utan :), nån filt...
    Ja, den listan jan lätt bli lång och dyr... :)

Svar på tråden Juni-barn