Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Värst vad allas tuttisar drar iväg. Här börjar vi på 70B och slutar nog som förra gången på 75C. Lagom... I övrigt känner jag mig sjukt snygg och på G istället för glåmig och trött, som jag kände mig hela förra grav. Hoppas det håller i sig... Känns mysigt och bra att knata fram med magen i vädret! Det får vem som helst på bra humör! :) Dags att sova min skönhetssömn... :D God natt!

• Baby1112

Idag är tröttheten total... Vill så mycket, orkar så lite! Varför är det såhär??? Känner mig som en frustrerad zombie, min kropp kräver liksom mer sömn än vad jag vill ge den... Man vill ju ha nån tid till annat! :(

• Baby1112

Jag mår också bra. Jobbar ju iofs inte eftersom jag är mammaledig. Men har endast lite foglossning då jag gått mycket. Annars mår jag prima förutom tröttheten vissa dagar som är total. Känner bebis varje dag och börjar så smått längta riktigt mycket... :)

• Baby1112

Tittar på Livet på BB på nian...

Varför gör man det? Skräckblandad förtjusning... :)

Längtar ännu mer efter mini nu!!!

Sådär ja
  • Baby1112

Gammelmamma: vad häftigt att bli mormor och mamma samma år! Och att ha barn i olika kullar med samma man. Jag har två systrar som är åtta och tio år yngre och vi har samma pappa. Men det var många som undrade i början... :)

• Baby1112

Mycket att läsa ikapp på bara en dag:) I Jönköping fick vi veta kön, men dom letar inte aktivt efter det, så bebis måste vara samarbetsvillig! Jag fullkomligt hatar när folk ska ta på min mage, speciellt såna som aldrig är i min "zon" annars utan vara kliver in för att man har en bebismage... Har också moderkaka i framvägg och tycker det är supertråkigt! Känner inte bebis alls lika mycket denna gång... Men det kanske kommer?

• Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:14:21 följande:
    baby 1112: ja det är häftigt. Vilken vecka är du i? Jag känner inte jättemycket heller och kände första ganska sent jämfört med de andra men fick aldrig veta hur moderkakan låg

Är i vecka 22, så tycker det borde kännas mer. Var mycket tydligare med dottern, men får väl vänta till den växer till sig lite till... :)
    Sådär ja
  • Baby1112
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!

Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    

Bor i Jönköping, vättersnäs.
    Sådär ja
  • Baby1112
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!

Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    

Bor i Jönköping, vättersnäs.
    Sådär ja
  • Baby1112

Dottern har blivit sjuk igen, blev ju nyss frisk kändes det som. Men det är väl sådana tider nu. Längtar till måndag då vi förhoppningsvis får vagnen vi beställt till dottern. Blir galen på den gamla, suffletten är dålig och bara åker ner hela tiden. Kul när det blåser... :/

Ska försöka sova lite, har börjat känna bebis lite på kvällarna, små puffar sådär. Mysigt...

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn