Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Ensortsmamma: allt går säkert toppen! Bebis busar bara lite... :)

Gammelmamma: fy vad tråkigt! Och dåligt! Man lägger väl inte någon som är sjuk i samma rum som andra? Det kan ju vara livsfarligt för vissa att dra på sig en influensa! Hoppas han piggnar till snabbt och får komma hem sen!!!

• Baby1112

Foglossning mega idag... :( Ska ringa sjukgymnasten imon och sen prova bälte. BM pratade om sjukskrivning då jag inte ens kan åka och handla mat längre och knappt ta dottern på ÖF två dagar i veckan. Hon sa på ett snällt sätt att jag knappt klarar att vara mammaledig... :( Kändes hårt! Man vill gärna klara vardagen, men är inte lätt när kroppen säger ifrån trots att man inte går utanför dörren...

Men min fråga är: om jag skulle bli sjukskriven sista tiden, måste min sambo vara hemma och ta hand om dottern då eller kan man ha tex farmor/mormor till hjälp? Eller måste någon vara f-ledig hos försäkringskassan just?

En kompis sa nämligen att de kunde kolla det där på något vis och någon förälder var tvungen att vara hemma på fl. Men det lät så konstigt, man får ju ta ut hur många dagar man vill i vanliga fall ju...

Blev helt snurrig av hennes förklaring...

• Baby1112

Tack för alla svar! Jag hoppas fortfarande på att kroppen ska orka, men inser mina begränsningar... Min sambos jobb gör det inte ultimat för honom att vara hemma så länge, men allt går givetvis! :) Men kan vara bra att veta att andra kan få dagar om det skulle krisa...

Ensortsmamma: skönt att allt var bra! En riktig sömntuta till bebis... :D

• Baby1112

Nä, nu får ni knipa tjejer! :) Nä, men hoppas verkligen alla bebisar stannar kavr i magen några veckor till!!!

Känner mig mer och mer sur och grinig. Är trött på att vara gravid!!! Vill ha juni... NU!!!  

Sådär ja
  • Baby1112
    lycka 4 skrev 2012-03-23 16:11:53 följande:
    Jippi vi fick lägenheten så 1 juni bär det av till stockholm igen fan va underbart
    Vad kul! Grattis! Skrattande
    JennieJ skrev 2012-03-23 14:54:13 följande:
    Nästan samma då :) är 28+4 och jag bara ber till Gud att jag passerar vecka 35 även om de nu ser mörkt ut :( Tack förresten ;) glad att slippa fira på sjukhuset utan får ta emot folk från soffan istället
    Skönt att du fått komma hem! Hoppas bebis stannar länge... Grattis på födelsedagen! Skål
    Elvis Mamma skrev 2012-03-23 17:59:21 följande:
    Idag har vi varit på 3/4 D ultraljud på tittut å allting såg bra ut otroligt häftigt att få se våran lilla tjej, vi fick även bekräftat igen att de utan tvekan är en tjej och så fick vi även ett nytt datum, nämligen 26 juni vilket stämmer bra då jag själv tidigare fått fram 25 :e men rutin ultraljudet visade 2 juli vilket jag dock vet inte stämmer för isåfall skulle jag gjort grav testet 3 dagar efter befruktningen men nu fick vi alltså 26 juni istället
    Vad mysigt att se bebis i 3D! Skrattande
    Ensortsmamma skrev 2012-03-23 18:38:26 följande:
    Tjohoooo:) har vart på könsultraljud idag och det kommer att anlända en liten Hampus till oss i juni! Vi är så glada,,könet spelar absolut ingen roll, de är bara att allt känns så mer verkligt nu. Så vi gick raka vägen därifrån och in på kaphal och köpa blåa fina kläder att ta med till BB :)
    Grattis! Kul att se bebis och få veta kön! Skrattande

Sådär ja
  • Baby1112

Idag har jag, sambon och dottern farit staden runt för att fixa inför bröllopet. Mat, servering och typ allt är klart. Känns skönt!

Men mina fogar dödar mig. Haltade mig igenom Ikea på ren envishet. Måste se jättekul ut när jag kommer med min stora mage, 11 månaders på höften och dessutom haltandes... Skäms  

Sjukgymnasten på tisdag. Hoppas de har något som hjälper lite iaf...

81 dagar kvar!    

Sådär ja
  • Baby1112

Var hos sjukgymnasten idag och fick ett bälte. Kändes skönt att "dra ihop" sig lite även om jag inte tror att jag kommer att kunna gå mycket mer...

På tal om akuta svettningar så råkar jag ut för det titt som tätt. Ofta på något lämpligt ställe som på väg till BM eller på ÖF. :/ Känns som att temperaturen stiger minst 10 grader på en gång...

Har även råkat ut för kraftiga blodtrycksfall?! (heter det så) när man blir helt yr och nästan svimmar. Hos sjukgymnasten idag var jag tvungen att lägga mig och fick be om lite vatten. Han tyckte jag såg lite blek ut men skyndade genast och hämtade vatten... Läskigt och pinsamt!!! :S
    Har både vatten och "akut-choklad" i skötväskan. Men eftersom jag inte hade med mig dottern hade jag heller ingen väska... Ska alltid ha väska from nu!!!

• Baby1112

Usch, åderbråck verkar inget vidare. Lider med er... :(

Även snitt verkar läskigt. Hoppas på en lika bra vaginal förlossning som första gången. Blir livrädd av själva tanken på att någon skulle skära i mig.

Krävde tom att bli sövd då jag koniserades för två år sedan. Fixar inte att folk ska skära och klippa i mig och att jag liksom ska vara vaken under tiden... Hu!!!
    Tycker ni som gör snitt är super tuffa... :)

Sådär ja
  • Baby1112

Pio: jag mår precis lika. Var och handlade nyss och fick öppna både dricka och godis för att få bort värsta yrseln. Måste varit en syn där jag kröp ihop med min "picknick" jämte vagnen mitt bland fruktdiskarna...

Men att köra hem var läskigt då illamåendet blev kraftigt och yrseln vägrade släppa. Ligger nu i sängen och hoppas kunna vila bort det.
    Är andra gången detta händer nu på två dagar. Är ju läskigt att ge sig ut, känns inte som att det är säkert att man kommer hem igen... :(

Svar på tråden Juni-barn