Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Jag beundrar er som jobbar natt som gravida. Klara det inte ens ogravid. Testade i ett halvår, resultat: ner åtta kilo till 44kg, sov aldrig, åt aldrig och svimmade till slut på jobbet. Sjukskriven i en månad för utmattning... Har inte jobbat natt sen dess och kommer aldrig försöka igen. Förstår inte hur bi fixar det...

• Baby1112
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Fy vad tråkigt!!! Måste vara jättejobbigt... Att bara vänta hela tiden med! Kramar till dig!
    Sådär ja
  • Baby1112

Var och kollade på vagn idag. Var helt säker på vilken jag skulle ha. Kom hem med en sulky till dottern och ännu mer beslutsångest över syskonvagn... Kom inte det minsta närmare ett beslut alls... :/

• Baby1112

Har kollat vagn idag igen. Bytte sulky till dottern, känner mig nöjd. Kom också fram till att vi lägger syskonvagnen på hyllan tills vidare. Köper en till sommaren om behovet finns. Gillar ju att sjala mycket, så blir nog en del sådant, plus att vi har kvar gamla vagnen...

Jobbiga beslut det här med vagn... Skrattande

(om man är lika velig och impulsiv som jag då alltså)

Sådär ja
  • Baby1112
    Moa Li skrev 2012-01-28 20:23:01 följande:
    Den vi köpt nu (bild ovan) är ganska bred, men jag funderar på att köpa en babysafe med underrede som vi kan ha i bilen och på fik. Och antar att vi kommer att köpa en mindre och smidigare sulky när barnet blivit större. Bara lägga ut vagnen på blocket sedan. Vi får se vad vi tycker när vi börjar använda den
    Smart! Glad
    Önskar att jag tänkt så när vi köpte vagnen till dottern (nu nio månader). Köpte en stor och klumpig duovagn, som inte ens är bra som sittvagn. Men den var jättefin som liggvagn.
    Nu har vi ju tittat på sulky och bestämt oss för en som är liten och nätt...

(Sen blir det kanske syskonvagn fram mot sommaren/hösten... Får se vad vi känner då) Skrattande
    Sådär ja
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:05:34 följande:
    Jag har bytt åsikt om vagn säkerligen tusen gånger, om inte mer, denna graviditeten. Vi har ju en jättefin vagn som vi hade till sonen som vi var väldigt nöjda med Men så velar jag om vi behöver en syskonvagn eller om jag vill ha en Bugaboo Cameleon. Den sistnämnda har jag velat om x antal gånger, de är ju SÅ snygga! Men många omdömen säger att de är dåliga, men det är nästan lika många som älskar den som hatar den. Svårt! Vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar heller Tungan ute
    Jag hade helt bestämt mig för en Mountain Buggy Duet syskonvagn. Och den är jättefin, men sittdelarna är små. Testade med dottern som nu är nio månader, i full vintermundering. Hon kan inte sitta där nästa år..

Sen hatar jag vagnen vi ha nu, stor och klumpig. Jättefin som liggvagn, totalt värdelös som sittvagn... Står inte ut!!!
    Hittade nu sulky till dottern för rimlig peng, med tanke långt bort om att köpa tvilling vagn till sommaren.

I nästa vända funderar jag på att vänta med tvillingvagn tills båda kan sitta och då köpa en smidigare sulky...

Blir trött på mig själv! Kräks
    Sådär ja
  • Baby1112
    Ice Age skrev 2012-01-29 17:52:40 följande:
    Vad är d för vagn ni har nu då? (så man vet vad man inte ska köpa Flört )

Är annars inne på en teutonia vagn men vet inte riktigt vilket. Harn en kompis som har en fun som jag verkligen gillar. Maken måste få provköra lite oxå... Är ju så mycket att välja på. Lär ju hinna ändra mig tusengånger till innan vi har skaffat en. 
    Har en Nowalex Focus, som nyligen blev återkallad av Konsumentverket. Så det var ju inte bara jag som var gnällig... Flört Sista gången jag köper en "billig vagn" bara för att den är billig!!!

Hade jag valt idag så hade jag köpt en Emmaljunga Nitro City. Älskar den... Men behöver ju en tvillingvagn egentligen så därför köper vi en sulky som dotter får ha fram till sommaren. Kan ju inte lägga alla pengar på vagn... (enligt min sambo, jag skulle lätt kunna göra detTungan ute)

Har tittat på Babyjogger City Mini Dubbel nu... Nån som vet nåt om den? Eller singelvarianten?
    Sådär ja
  • Baby1112

Carwho och NinnaBus: Välkomna! Kul med nya i tråden...

Inatt har jag sovit hela natten utan att ens vakna för att gå på toa. Så skönt! Dottern har i en veckas tid nu sovit nätterna igenom, hoppas hon fortsätter med det, för vad skönt det är att slippa gå upp och mata och bara sova igenom istället... Lyx!!! Drömmer
    Annars är jag ocksåp oftast väldigt trött och skulle kunna somna stående från och till...

Vecka 21+6 idag. Tiden går fort... För fort...

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn