Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Jag väntar barn nummer två och skrev in mig i vecka sju, nästa besök är i vecka 25. Sen är nästa i 29 tror jag. Till mig sa dom att eftersom jag får så tätt (13 m

Sådär ja
  • Baby1112
    Baby1112 skrev 2012-02-05 19:45:29 följande:
    Jag väntar barn nummer två och skrev in mig i vecka sju, nästa besök är i vecka 25. Sen är nästa i 29 tror jag. Till mig sa dom att eftersom jag får så tätt (13 m

(13 månader) så kommer jag säkert ihåg allt ändå... Jo, men varje graviditet är ju unik var mitt svar... :/
    Sådär ja
  • Baby1112
    Ensortsmamma skrev 2012-02-06 19:27:16 följande:
    Så glad och arg på samma gång!
    Var på ultraljud nummer 4 idag, då de skulle fokusera på hjärtat. Allt såg bra ut! Så vi kan förhoppningsvis andas ut nu. Men iaf, förra ul vi var på så frågade min sambo ifall de kunde se kön, svaret vi fick var egentligen inget svar..men iaf hon sa att "vi är inte utbildade att titta efter de". Och jag tror att bara för att han fråga de sist och att hon visste att vi var nyfikna så visa hon aldrig längre ner än bebis mage idag. Blev lite sur över de. Plus, att min pappa var också med så efter när hon kollat klart på hjärtat ( vilket var de enda vi kolla på i typ 5 min) så sa hon att jag kan väl visa bebis ansikte bara för att ni har med er din pappa idag. Men vadå?! Vill inte vi också se ansikte och hela bebis som blivande föräldrar?! Tyckte de va fult!

Men iaf, när hon visa bebis så klia den sig i ansiktet och sen gäspa den två gånger var av ett fick vi på bild! Så sött vi höll på att smälla av
    Tycker du verkar ha fått en väldigt grinig BM... Hade också blivit sur!
    Sådär ja
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-06 10:54:45 följande:
    Jag börjar se ett mönster nu på Harrys sömn/vakentid Han är vaknar den här tiden, sen sover han oftast på eftermiddagen och sen håller igång tidig/sen kväll och ibland så pass på natten att jag vaknar av det eller inte kan somna :P Känns igenom från förra graviditeten
    Så gjorde min dotter och det var ungefär så hennes första veckor utanför magen såg ut. Det var nästa jobbigt att gå¨upp och kissa sista veckorna efetrsom man visste att hon körde igång då och att det var svårt att somna om...
    Sådär ja
  • Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-02-06 18:14:13 följande:
    Idag är jag nervös vill jag lova. Dottern har åkt in till förlossningen pga för högt blodtryck och MYCKET vätskeansamling och prickar med klåda över hela kroppen.... Tänk om:)
    Hoppas allt går super... När är bebis beräknad?
    Sådär ja
  • Baby1112

Nu ska jag sluta spamma tråden... :)

Vill bara tala om att idag känner jag mig supergravid. Trött, ont i hela kroppen speciellt ryggen och jag tycker magen är mycket större idag än igår...
    Den är liksom nästan lagom nu, behöver inte bli större. Hur ska det funka? Är ju 17 veckor kvar och jag är nöjd med magens storlek nu...

Sådär ja
  • Baby1112
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 21:41:46 följande:
    Någon mer med halsbränna? Jag får hemsk halsbränna varje kväll å samarin hjälper inte längre, någon som har tips på nått som funkar? Jag har tyvärr svårt för att dricka saker å vad jag förstår är dom mest effektiva i flytande form :-/
    Testa novalucol och sluta ät äpplen om du gör det. :)

Det hjälpte mig under förra graviditeten. Jobbigt, jag var galen i äpplen. Men det blev så mycket syra så halsbrännan blev outhärdlig på kvällen...
    Sådär ja
  • Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-02-06 21:20:10 följande:
    baby 1112: Hon är beräknad 23 e, blev inlagd för havandeskapsförgiftning
    Men då är det ju ändå "okej" om bebis skulle komma nu. Den är ju så gott som färdig... :)

Vad spännande! :) Hoppas allt går toppen iaf...
    Sådär ja
  • Baby1112
    stjärnfrukt skrev 2012-02-07 14:06:02 följande:
    Sweetlife: Stämmer in med de andra {#emotions_dlg.flower}

Själv så kan jag vara en riktig liten bitch mot min stackars sambo..igår när han tänkte ta tvkontrollen som jag skulle ha så slog jag till honom på fingrarna som värsta skolfrökenFörvånad Vet inte riktigt vem som blev mest förvånad, men han fick iallafall ur sig "vad gör du?!" Och hmm, ja det kunde jag inte riktigt svara på...den var ju..min?!
    Haha... Vad kul! :) Kan så se detta framför mig... Glad
    Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn