Pinkflower880 skrev 2011-12-27 16:37:42 följande:
Någon mer som fortfarande är sjukt trött? Kan knappt hålla mig vaken...
(Kan kanske bero på att dottern är vaken halv nätterna numera, men ändå... )
Har idag gått 16 fulla veckor och känner bebisen då och då. Tycker tiden går superfort, mycket snabbare än första grav. Har RUL 10 januari, och börjar bli mer och mer sugen på att se om man kan få reda på kön. Men det känns som att det tar bort så mycket av spänningen... Men är sjukt nyfiken...
Ja jag är trött... mer vissa dagar än andra. Jag har dock låga järndepåer också så jag vet inte hur mycket det påverkar... men visst är det jobbigt att inte orka som vanligt. Sonen har varit förkyld i en vecka nu och börjat strula med sömnen i samband med det, annars har han sovit väldigt bra länge. Hoppas att han återgår till det när han är frisk igen!
Ang fosterrörelser så var det precis som nervryckningar jag beskrev de tidiga rörelserna förra gången

Man tror kanske inte att det är rörelser i början och det kanske det inte ÄR heller, för jag har känt likadant när jag inte varit gravid ;) Men det var iaf dessa "nervryckningar" som blev fler och starkare med sonen, men först runt vecka 21-22 som sagt. Så vi får se när jag börjar känna denna gång.
Vi kommer nog fråga om könet går att se på RUL, gjorde vi sist också. Klart det vore spännande att ha överraskningen kvar så att säga, men jag är för nyfiken för att inte fråga tror jag ;) Sen känner jag att könet blir så himla sekundärt när bebisen väl föds... medan allt man kan få reda på om det lilla livet när det fortfarande ligger i magen är himla spännande.