• ja88

Juni-barn

conda skrev 2012-03-08 18:54:20 följande:

Det kanske börjar bli dags att plocka fram kläderna ser jag, får se om jag orkar i helgen. Ska åka till Ullared då så det blir nog några inköp där misstänker jag... =) Ska köpa på mig ett gäng babyfiltar för de vi har är så uttvättade och slitna men det är något jag verkligen har använt mycket. De i bomull är perfekta att ha under sommaren som svala täcken.

Funderar på att införskaffa andningslarm, har fått låna av landstinget varje gång men jag tycker inte de larmen är bra, man tejpar dom på magen. Det blir rött där tejpen har suttit, den lossnar och larmar ibland och det falsklarmar ofta...

Samtidigt så är jag lite skeptiskt till trådlöst larm, är orolig för hur strålningen kan påverka bebisen. Som fysiklärare så är jag ganska försiktig med allt trådlöst, särskilt med sådant som man har runt sig i sovrummet där man tillbringar många timmar i sträck... Får väl sätta mig ner och läsa in mig ordentligt innan jag beslutar hur det blir...

Vi har ett babysense II, det är ju plattor de ligger på i sängen, inget trådlöst. Har fungerat fint till sonen som sover med det än, 13 mån gammal Skäms
  • ja88
    PIO skrev 2012-04-02 15:50:31 följande:
    Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.
    Jaså bor du i Karlskoga, jag bor i Kristinehamn. Fick sonen i Karlskoga och vill absolut föda där igen Glad

Sweet Life: Snacka om att använda sitt eget barn som spelpjäs, skamligt!

Själv håller jag nu på med 4:e behandlingen av uvi/GBS denna graviditet, jobbigt och påfrestande :( Denna gång var bakterierna redan tillbaka på kontrollodlingen efter förra behandlingen, känns som jag haft det typ hela graviditeten (första behandlingen i vecka 13). :(
  • ja88
    Essence skrev 2012-04-02 20:07:10 följande:
    Här har du en till Kristinehamnare =)

Imorgon går jag in i vecka 30 (29+0). Min foglossning har avtagit eftersom jag intensivt har undvikit trappor och promenader, men hjälp vad lat jag börjar känna mig. Turen till dotterns förskola på ungefär 500 m börjar göra mig andfådd på riktigt. Nästa torsdag ska vi till bm och kolla så att allt står bra till. =)
    Jaså där ser man, vad kul Glad Jag går in i vecka 30 på torsdag så vi är beräknade i stort sett samtidigt då!
  • ja88

Vad ofta många verkar gå till BM. Här är det bara besök var 4:e vecka fram tills vecka 36. Det är också först då de kontrollerar fosterläget första gången.

• ja88
    Ginny skrev 2012-04-04 16:53:10 följande:
    Jag tycker att det låter sällan... Vilket landsting tillhör du?
    Värmland... just detta med mödravård verkar skilja väldigt mkt i olika landsting. Vi gör heller inte alla provtagningar vid varje besök trots att det är såpass sällan. Det är endast vid inskrivningen som de kollar både glukos, hb och proteinsticka. Sedan görs hb och glukos bara någon gång vardera till, protein inte alls om inte blodtrycket skenar iväg (det är det enda som kollas varje gång). Värmland är också ett av de landsting där man får gå som allra längst överburen innan de sätter igång (till 43+0)... å andra sidan erbjuds KUB till alla gravida och så är det ju inte överallt... kan tycka att samma utformning på mödravården borde gälla oavsett vart man bor.
  • ja88

Vad tråkigt att läsa om komplikationer på olika håll... hoppas era bebisar håller sig kvar lite till och att allt går bra... vilket det säkert gör, den mest kritiska tiden är ju passerad.  Känns inte riktigt som man vill gnälla över sina krämpor så länge allt ändå är normalt, men jag är sååå trött nu, det känns inte som det spelar någon roll hur mycket jag sover. Ja några sovmornar eller speciellt mycket vila på dagen är det ju inte tal om med en ENERGISK 14 månaders hemma, men jag är färdig att lägga mig samtidigt som honom på kvällen även bra nätter när man sovit "tillräckligt" så känns det inte så... en annan känner sig otillräcklig som både mamma och sambo och tröttheten tär på humöret, tyvärr. Rynkar på näsan

• ja88
    Cataleya skrev 2012-05-05 08:55:37 följande:
    Någon som upplevt att de svider/bränner där nere? Jag vill kissa hela tiden men de kommer inget. Det känns inte som urinvägsinfektion för då svider de väl när man ska kissa? Utan de svider och trycker hela tiden sedan jag klev upp i morse och även när jag vaknade i natt.
    Eftersom jag tyvärr är expert på UVI under graviditet så kan jag tala för att det inte behöver följa mallen, utan symtomen är ofta diffusare. Själv har jag aldrig sveda när jag kissar, bara en stark obehagskänsla/tryck och den finns där mer el mindre hela tiden... Så var observant och ring så du får kolla upp det om problemen kvarstår på måndag tycker jag.
  • ja88

Nån mer som har/haft slemmiga sega flytningar? Jag såg aldrig något mer av min slempropp förra gången än just denna typ av flytningar och jag hade dem nog under ett antal veckor i slutet av grav men exakt hur tidigt de började minns jag inte... är ju bara i 33+4 så än så länge vill jag allt att bebben stannar där den är ett tag till.

• ja88
    Dancia skrev 2012-05-07 22:09:07 följande:
    Jag upptäckte idag att jag börjat få en hel del slemmiga flytningar. Tror dock inte att mitt är delar av slemproppen. Jag har heller aldrig sett något av slemproppen förrän förlossningsarbetet väl varit igång. Jag är i vecka 33+0 så det kanske är rätt vanligt att börja få sådana flytningar runt de här veckorna?
    Nej det vet ju inte jag heller om det är. Såg dock aldrig någon propp alls sist utan det började med vattenavgång 2 dagar före BF, bara därför jag tänkte att det slem som kom tiden innan kanske var den i upplöst form. Har för mig att jag började få mer och annorlunda flytningar runt denna tid förra gången men exakt när minns jag inte...
  • ja88

Några klumpar har det dock inte varit utan genomskinliga/vita geleaktiga flytningar, lite sega. Ursäkta infon men det brukar ju bli en del av den varan när gravidtrådarna närmar sig sluttampen. ;)

Svar på tråden Juni-barn