• ja88

Juni-barn

Vi har ett Brio Primo babyskydd, fördelen att det är litet och smidigt, var simpelt att ställa det i kundvagnen i affären när sonen var pyttig... men pyttig var han ju inte så länge utan vid 5 mån bytte vi till bilbarnsstol Flört lite längre hade det nog gått med babyskyddet, men han verkade besvärad vid längre resor. Men kommer inte byta bort babyskyddet till nästa barn för det, det fyllde ju sin funktion och man bör ju ändå byta upp sig så fort de är stadiga nog för en bilbarnstol då de åker säkrare i dem. Fast hade jag inget och skulle göra ett nyköp kanske jag skulle välja något lite rymligare.

• ja88
    Pinkflower880 skrev 2011-12-29 19:18:15 följande:
    Ni som hat barn sen innan, upplever ni också att efterföljande graviditeten inte är lika stora? Alltså när man väntar första barnet är man (oftast) superkära och sådär gulliga, två ska liksom bli tre. Nu när vi väntar barn nummer två är det mer "jaha, en till, hur ska vi orka, hinna osv." Förstår ju att första barnet är speciellt, men saknar ändå den känslan lite, den där spänningen liksom. Nu skyndar man mest genom vardagen med en bebis på höften och en i magen... Att bli fyra verkar inte vara lika speciellt som tre. :/ Saknar det lite...
    Jo så är det ju lite. Men jag tycker det är lite skönt! Såå kul är det inte med graviditet, skönt att se på det lite mer som en transportsträcka än något jättestort och nytt som det var sist. Själva barnet kommer ju inte bli mindre speciellt för det! Hjärta
  • ja88

Känns som ni kommit så långt som gör ultraljud och lyssnar på hjärtljud, men jag är på v 15+0 iaf så vecka 16 då :) Det innebär ju iofs att det är typ 25 veckor kvar och det kändes läänge... (och jag har ju sett lilla räkan på KUB ultraljud för ett par veckor sen åtminstone!)

• ja88
    RocketQueen skrev 2011-12-31 21:54:25 följande:
    Gott nytt år Någon mer än jag som börjar bli trött och funderar på hur man ska orka ända till tolv?
    Haha, jag gick och la mig vid 22 och sov någon timme men var uppe med sambon vid 12-slaget iaf. Drömmer Var såå trött och hade varit uppe med gossen sen 6, är ju inte precis som förra graviditeten när man kunde lägga sig en stund på eftermiddagen om man blev trött...

Gott nytt år!
  • ja88

Full blåsa och ultraljud: jag fick gå och kissa för att hon skulle ordentligt vid KUB denna gång, alltså precis tvärtom mot vad som sägs ibland... kanske är felskapt Flört

• ja88

Jag har kikat lite på syskonvagnar men inte så värst än... det blir nog inget inköp förrän framåt våren. Först ska man ju hitta något man gillar! Nån som har nåt tips? Måste vara rejäla däck, bor på landet... och inte prislapp i stil med Bugaboon vad-den-nu-heter, den som kostar typ 10 000-12 000 begagnad Flört

Till sonen har vi en Emmaljunga Edge Duo. Är nöjd med modellen men missnöjd med just det köpet, insåg i efterhand att den var alldeles för dyr för skicket. Men så kan det gå när två totala barnvagnsnoviser köper första vagnen de tittar på, i ett dunkelt garage en mörk höstkväll. Man lär sig väl!

• ja88

Vad olika måendet är från dag till dag. Jag har mått jättebra ett tag nu och knappt känt mig gravid, bara kissnödigare än vanligt ;) men idag vaknade jag med ont i ryggslutet och fogarna känns av rejält nu, dessutom mår jag riktigt illa och är trött trots bra nattsömn, suck. En dag man helst skulle spendera på soffan men alla måsten finns ju som vanligt.

Idag är det precis 3 veckor kvar till RUL, känns långt än.

• ja88

Jag är hungrig jämt tycker jag. Kan vara vrålhungrig igen 2 timmar efter stadig frukost (eller lunch eller middag *suck*). Och illamåendet ligger och lurar om man inte äter tillräckligt ofta men det är ju inte alls lika akut som i början... gick upp drygt 30 kg sist, hann gå ner allt så jag börjar på samma startvikt men vill verkligen inte gå upp så mkt igen... mådde rätt dåligt över att väga så mycket förutom att ju rent fysiskt är TUNGT att bära på så mycket extra! Försöker skarva i med frukt och grönt när suget slår till, något större sötsug har jag inte denna gång utan det är mer riktig mat som lockar.

• ja88

Jag är i v 15+5 idag, känner fortfarande inga rörelser alls... tråkigt och lite orolig blir man ju när man ser att de flesta av er andra verkar känna nånting iaf. Alla säger ju att man brukar känna tidigare andra gången. Försöker inte tänka på det så mycket dock för det är ju faktiskt inte så mycket man kan göra åt saken i det här läget...

• ja88

Jag prövade faktiskt att lyssna med dopplern nu och fick in det lilla pyret direkt :) måste väl ha legat bra till för det pickade på så hörbart så... skönt att få en bekräftelse på att någon är där. Lyssnade bara några sekunder dock, vill inte "störa" i onödan.

Svar på tråden Juni-barn