Inlägg från: lycka 4 |Visa alla inlägg
  • lycka 4

Juni-barn

PIO ! Jag känner samma som dig , inte alla dagar men till å från . Det känns som om jag är osäkrare denna gång på om min man tycket jag är fin ! Vilket är larvigt kanske för hN säger till mig en miljard gånger om dagen att han tycket det . Jag väntar ju mon fyra med en ny man å jag vet inte om det är därför jag känner mig som jag gör

• lycka 4
    Dancia skrev 2012-01-09 00:24:57 följande:
    Jobbigt för er som inte trivs med kroppen :(. Jag är tvärtom alltid väldigt nöjd med min kropp när jag väntar barn. Då bryr jag mig inte om skavanker och gillar magen som växer :). Klär mig gärna i kläder som framhäver magen :).
    Vi alla borde tycka att vi är vackra för vi bär ju på det vackraste som finns :)
    ja jag brukar inte känna så här men det är nog för att det är med en ny man som sagt . Vi har ju dock ett väldigt aktivt sexliv så nog borde man vara lite atraktiv allt ;)
  • lycka 4
    PIO skrev 2012-01-09 08:03:37 följande:
    Nepp... Dags att äta frukost o dra upp gubben. Rul om 1,5 timme :) wihooo äntligen är denna dag här!!!
    Åhh va spännande =)

Jag har just sagt hejdå till min dotter som begav sig hem till stockholm idag =( Gud så jobbigt det är snyft snyft . Hon valde att bo kvar när vi flyttade ner till Motala i höstas å jag kommer nog aldrig vänja mig vid att inte ha henne hela tiden .
  • lycka 4
    PIO skrev 2012-01-09 12:27:47 följande:
    Allt såg jätte bra ut på rul! Är så lycklig!! Skönt att se att allt såg bra ut. Fick veta att vi väntar en flicka! Känns jätte roligt vi har ju en pojke redan så de blir skoj me en tjej, men ja trodde verkligen att de va en pojk till. Men så fel ja hade :)
    Grattis till flickan =)
  • lycka 4

Hur många är vi i tråden som kommer snittas ??

• lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-09 14:05:32 följande:
    Jag vet inget säkert, men jag kommer försöka få ett snitt. Sprack hela vägen sist så att säga, bm säger att det är grad 3-4 och att jag ska prata med en förlossningsläkare så småningom. Men jag har läst på lite och kollat runt och just nu känner jag att jag vill inte föda vaginalt igen. Även fast jag är rädd för operationer, men tror inte det är värt risken att spricka upp så mycket igen.

Har du snittats förut?
    Ja jag har gjort ett katastrof snitt och 2 planerade sövda snitt .Jag är livrädd för snitt därav att jag sover
  • lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-09 14:09:57 följande:
    Hur har det gått för dig efter snitten? Har du haft mycket ont eller andra komplikationer?
    Men som sagt, just nu känns snitt som det enda alternativet och jag hoppas läkarna tycker likadant.

Hur går det till när man blir sövd? När får man träffa barnet? Hur länge blir man kvar?
    Jag har mått ofärskämt bra efter mina snitt. Jag har rätt hög smärtgräns tror jag för jag har i stort sätt klarat mig på alvedon efter .
    sista snittet va jag i duschen bara några timmar efter op och hade gärna åkt hem dagen efter men pga min gbs va jag tvungen att stanna 2 nätter.
    Ända gången jag haft preblem efter va med snitt 2 , dom sydde inte den gången utan satte agraffer , jag fick en glipa i ärret som varade och läkte.

Ruinerna är ungefär dessamma när man sover , man blir sövd på op och när man blir sövd får pappan gå ut. Jag har sagt till redan innan att jag vill ha barnet på bröstet även fast jag sover och det har jag fått. Pappan och barnet har väntat på mig vid uppvaket
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-10 07:49:37 följande:
    Det här är ju min 4e och e i v 17+4 men känner inte av bebis alls mycket. Jag vet ju att han finns där och mår bra enligt två UL men borde jag inte känna snart. Har moderkakan i underkant/bakvägg än så länge. Har känt en liten spark men det är inte dagligen än. Vill så gärna Rynkar på näsan
    Min fyra också och jag tänkte igår att fan nu borde jag börja känna bebben ordentligt snart , går in i vecka 16 i morgon !! Vill också 
  • lycka 4
    Nilee skrev 2012-01-10 08:16:58 följande:
    Jag ska på ul ni vid, skit nervös, tänk om skrutten inte lever! Blir så orolig jämt strax innan jag ska gå! V 19+3.
    Det kommer gå bra !
  • lycka 4
    Dancia skrev 2012-01-10 08:27:27 följande:
    Säger som de andra. Pampers utan tvekan när de är nyfödda :). De är de mjukaste och tunnaste vilket är skönt när de är så små. Sen när de blir lite större och kissar mer (runt 4-5 mån) så har jag bytt till Libero som känns mer torra och blir inte "pösiga" som pampers kan bli.
    Jag har kört libero tycker att dom är helt klart bäst =)
Svar på tråden Juni-barn