Inlägg från: lycka 4 |Visa alla inlägg
  • lycka 4

Juni-barn

Dancia skrev 2012-01-06 00:40:13 följande:
    Vad skönt att det verkar ha gett med sig och att blödningarna och sd har slutat :).

Med mig är det inte riktigt bra än efter UVI:n och jag misstänker att antibiotikan inte tog bort det. Var bara en 5-dagars kur och de skickade ingen odling så de vet ju inte exakt vilka bakterier de hade att göra med. Har fortfarande ont i magen och problem att kissa och sd ibland. Jag avvaktar i helgen och ser om det blir bättre annars får jag nog skicka en odling nästa vecka.
    Bebisen sparkar och snurrar för fullt i magen så jag vet att den mår bra iaf :).
    Men va konstigt att dom inte skickade nån odling då du hade såå tydliga sympom!

Jag väntar på svar från min odling å hoppas att det inte är gbs !
  • lycka 4

Jag har gått omkring å varit lite små orolig över min mamma penning mm , jag sa ju upp mig i höstas pga att vi flyttade från stockholm . Jag ringde f-kassan å dubbelkollade med dom igår å det kändes skönt. Jag har rätt till f-penning med sgi från förra jobbet så länge man är inskriven senast 3 månader efter att man blitt arbetslös och att man söker jobb med minst den preocentsats man jobbar innan.

Jag har verkligen dagar då jag känner mig totalt ogravid, trots mage å mega titts =)

• lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-06 11:41:13 följande:
    Usch, ekonomin är det sista jag vill tänka på just nu. Kommer ju vara hemma sjukt länge den här gången Förstår inte riktigt hur jag ska orka att ha så här ont till juni....men det är väl bara att bita ihop. På måndag börjar sonen på förskolan igen så då får jag vila ordentligt i alla fall.
    Stackare ! Förstår dig , min förra grav va jag sjukskriven från vecka 13 pga foglossning och sd. jag har änså länge peppar peppar inte känt av så våldsamt mycke av mina fogar och jag hoppas att det dröjer
  • lycka 4

Sådär ja!! Nu har jag gjort en packt med djävulen haha.. Nä skämt å sido så här är det .

Min man är ju en väldigt mångsidig man inom träning, allt ifrån pt till värlsmästare i ketlebell. Jag har aldrig varit en människa som tränat eller dylikt och även fast min man velat många gånger att jag ska vara med på nått av hans pass eller dylikt har jag valt att inte var< det, dels för att det liksom har varit hans grej. Men nu denna grav så känner jag hur rumpan börjar växa hahah så nu har han lovat mig att sätta ihop ett träningsprogram till mig något som är skonsamt för mitt bäcken. Känner mig faktiskt lite taggad hahah , eftersom jag är arbetslös å min minsta inte har fått någon dagisplats än så har jag ju tid att fördriva.

Vaknade i morse av en puff =) hoppas att jag börjar känna mer å mer nu. Mina tuttar är som två cement säckar , har gått från 70 a till 75 d

• lycka 4

Det jag mena va att nu har jag lovat och han kommer tycka det är kul å köra hårt med mig  =)

• lycka 4

Det är nog inte bara ni som är nyvakna jag är också rätt nyvaken =)

• lycka 4
    zenoble skrev 2012-01-07 09:44:18 följande:
    Jag får nog dagligen sparkar av sonen i magen, han är lite över året. Så hoppas inte heller de är någon fara :) bebisen sparkar ganska långt ner på mig, nästan så det är "kittligt" kanske därför jag är kissnödig så mkt på em/kvällarna? Nån mer som är det? igår kissade jag säkert en gång i halvtimmen.
    Tror inte jag har UVI var hos bm lite snabbt i torsdags och lämnade prov men hon kunde inte se något där, skickades i alla fall iväg.. Så sammandragningarna beror antagligen inte på det, så får väl börja vila lite mer. Igår var en sån kväll igen jag tänkte ringa gyn men det gick över. Kan man ringa in akut även om de skulle gå över? känner att jag vill kolla de nästa gång så inget är påverkat. Har ju inte ens börjat jobba än hur ska de gå Solig
    Bra att dom skickade in det så dom kan göra en odling på urinet .
    Ringa kan du absolut göra, säg att du har sd regelbundet och att dom gör ont , (för visst gjorde väl dina sd ont?) säg att du är jätte orolig och vill göra en gyn underskning
  • lycka 4

Tjejer vart hittar jag våran bildtråd ???
    Kan man inte klistra in den så den ligger i toppen ?

• lycka 4
    JennieJ skrev 2012-01-07 15:38:19 följande:
    Hej måste bara dela med mig ett gammal gräl i släkten starta för 2 år sedan då min mormors syster dog och hennes sista år fick hon och jag lite mer kontakt efter att mormors bror dött. En väldigt lång och tråkigt historia iaf men snabbt så fick jag och denna kvinna lite mer kontakt då jag gav henne en soffa som vi inte skulle ha kvar och hon blev väldigt tacksam och berätta flitigt för släkt vilken fin människa jag var och hennes dotter och barn blev avundsjuka och starta ett jäkla bråk med mig och deras droppe var visst att jag kom till begravning. Skumt när tråkigt JO TACK tyckt de oxå många gånger. Men efter de iaf har de varit tyst och idag ringde ena dottern och bad om förlåtelse och berätta att hon var i 23 veckan och önskar kontakt och vänskap igen då hon hört att jag oxå är gravid och hon ville ha tillbaka vänskapen så vi kunde hålla ihop och njuta av detta tillsammans och klart är jag villig att ge de ett försök men väldigt förvånad att från ingenstans ringer hon och ber om ursäkt. Så hennes kille och hon kommer hit ikväll och ska äta lite och se film. Tänk vad ett liten bebis i magen kan få en att göra
    Ja att vara gravid / få barn får nog många människor att se saker å ting från andra perspektiv och små saker känns inte lika viktiga att älta längre
Svar på tråden Juni-barn