Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

33 dagar kvar Skrattande
    Läääängtar!

• Tre Flickor
    Bumman79 skrev 2012-04-27 23:56:44 följande:
    En dum fråga men hur ska ni bädda liggvagnen i sommar? Det lär ju inte behövas ett tjockt täcke iaf räcker det med ett lakan å sen en tunn filt över?
    Jag lägger fårskinn i botten och sedan använder jag påslakanet till bedsetet samt har med en tunnare filt om det skulle bli blåsigt.
  • Tre Flickor

Natten som varit har varit spännande.
    Sammandragningar med 15 minuters mellanrum som sedan blev 7-8 minuters mellanrum. Vid 3 tiden somnade jag och när jag vaknade var de som bortblåsta. Exakt en månad kvar till BF, 30 maj.

Dagen som kommer blir nog inte fullt så spännande.
    VAB med 2 åringen och massor att göra hemma. I kväll blir det traditionellt valborgsfirande vid slottsruinen om lilltjejens mående tillåter samt grillning på hemmaplan.

Ha en mysig valborg Glad     

• Tre Flickor

PojkarnasMamma85: Här stoppar de inte efter vecka 34. Lycka till Glad

• Tre Flickor
    Cataleya skrev 2012-04-30 08:02:28 följande:
    Här försöker de stoppa allt innan v 36, sen stoppar de inget efter v 36 ( Kalmar län )
    Så tokigt att det är så olika i alla landsting ! :) 
    Bor också i kalmar län och när jag ringde till FL i kalmar i vecka 35 pga sammandragningar så sa de till mig att de inte stoppar efter 33+6. Konstigt att de lämnar olika besked Förvånad
  • Tre Flickor
    Cataleya skrev 2012-04-30 08:11:39 följande:
    Haha! Nämen, på våran föräldrar grupp gav som oss den informationen! Som sagt vem man än har med att göra så säger alla olika! Undra om de ens själva vet vad som gäller :)
    Haha ja men det får vi hoppas att de vet Glad
  • Tre Flickor

Buhuuu vad jag är trött. Jag har precis tagit mig en koffeintablett och försöker att piggna till. Det blev bara två timmars sömn i natt och jag har ett 8 timmar långt arbetspass framför mig. Finns det någon mera som fortfarande arbetar? Graviditeten går in i vecka 37 i morgon så jag får nog börja fundera på när och om jag ska plocka ut FP innan förlossningen. 

• Tre Flickor
    Polarlantis skrev 2012-05-02 13:04:52 följande:
    Ska jobba till v 38, alltså maj ut...sedan lite semester. Astrött också men har turen att jag jobbar 70% var av en del hemma så det är inte så slitigt. Men det känns efter en heldag! Hade inte orkat jobba heltid iaf!
    Skönt att du har semester att plocka ut och kan spara FP. Jag har tyvärr ingen semester att plocka i år så det är därför jag funderar på att jobba in i det sista för att spara på FP. Härligt att kunna arbeta en del hemifrån, det skulle jag inte tacka nej till Glad
  • Tre Flickor
    Aikotakara: Grattis till er lilla Melker, vad vacker han är Glad

Igår efter avslutat arbetspass bestämde jag mig för att plocka ut FP from 21 maj dvs grav vecka 38+4. Det känns lite som en chansning att gå med bara 9 dagar kvar till BF med tanke på att mellandottern föddes tidigare men jag vill verkligen spara på FP dagarna. 

Idag gíck graviditeten in i vecka 37 och spänningen ökar. Alla bebiskläder är tvättade, spjälsängen monterad och klar, bb väskan packad så när som på hygienartiklarna som jag ska köpa i morgon. Syskonvagnen beställer vi efter att bebis är född då leveranstiden är kort. Vad jag längtar!
  • Tre Flickor
    LillSnurr82 skrev 2012-05-03 11:07:58 följande:
    Ni som ska ha syskonvagn , vilken har ni bestämt er för? Jag har bestämt mig för 2me los Angels men den har ej kommit in ännu. Ska komma nu i maj så jag väntar med spänning att den ska komma så jag kan beställa hem den. Hoppas det inte är allt för lång leverans tid..

Vi ska beställa en Bozz Allround syskonvagn.
    Maxvikten är 18 kg per barn och sitsarna går att vända oberoende av varandra. Jag hade tänkt att beställa den på jollyroom men den fanns inte kvar Förvånad 
Svar på tråden Juni-barn