Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Zvartaliljan skrev 2012-04-19 12:17:09 följande:

Har precis gjort ultraljud och där är bara pyttelite fostervatten kvar men varje dag är värdefull så de vill inte snitta än...bebis beräknas väga ca.2kg nu. Har inga värkar men min sjukdom gör sig ju påmind när jag måste ligga så här stilla i en hård sjukhussäng så jag har superont i lederna o vet inte riktigt vart jag ska ta vägen liksom vill bara att mardrömmen ska vara över nu
    Hoppas att bebis stannar ett tag till. Du kan inte be om en annan madrass? Det finns madrasser fyllda med luft som ändrar tryck osv. De används främst för att undvika trycksår när man ligger länge men du kanske kan ha användning av en du med eftersom du måste ligga stilla och har ont?
    Sköt om dig! 
  • Tre Flickor

Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?

• Tre Flickor
    Baby1112 skrev 2012-04-22 03:13:22 följande:
    Är numera fru, inte bara sambo! Trots förkylning och förvärkar (regelbundna dessutom) så blev det ett fint bröllop och en supermysig fest!
    Bröllopsnatten går dock sådär eftersom min man somnat på toaletten just i detta nu... :/

Grattis Glad
    Hoppas att ni både mår bättre idag. 
  • Tre Flickor
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Stort grattis till flickan Glad
    Sköt om er och njuuuuuuut Hjärta 
  • Tre Flickor
    MissFörstånd skrev 2012-04-22 13:49:03 följande:
    Frågar igen, ni som inte är gifta. Har ni kontaktat socialtjänsten om faderskapsintyg? Jag tänkte ringa till veckan som kommer, så är det över sen.
    Vi har inte tagit kontakt med dem. Vi väntar på kallelsen Glad
  • Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till Emilio GladHjärta
  • Tre Flickor

Vad kul att ni skriver så mycket, trevlig läsning när man kommer hem på kvällen. Jag sitter med födelseplanen och försöker att knåpa samman något vettigt inför morgondagens besök hos BM. Jag tyckte att det var så lätt att skriva förra gången men nu får jag bara fram att jag önskar bad som smärtlindring under öppningsskedet. Det önskade jag förra gången också men den förlossningen var över på drygt en timme så något bad hanns inte med.

Imorgon efter BM besöket har jag tänkt att jag ska packa BB väskan för första gången. Jag vet med mig att jag kommer att packa om den MÅNGA gånger innan jag får användning för den haha. Jag går in i vecka 36 i övermorgon och det känns lite läskigt eftersom alla (även BM) tror att jag kommer att få tidigare. Förra dottern föddes i vecka 38 och de flesta tror att även denna kommer att komma i samma vecka eller veckan innan. Själv hoppas jag på att få gå tiden ut denna gång och optimist som jag är så tänker jag fortsätta att arbeta till vecka 38.

Ang bristningar så fick jag på höfter, lår och rumpa när jag väntade min första dotter. Med andra dottern fick jag inga alls så jag hoppas att jag klarar mig även denna gång. Läste att några fått bristningar vid naveln efter piercing, är det vanligt? Jag har fortfarande mitt smycke i naveln och hade tänkt att ha det till förlossningen även denna gång.

Nu ska jag återgå till födelseplanen och se om jag kan få ner något vettigt. Jag är väldigt öppen inför förlossningen och har egentligen inga speciella önskemål annat än badet då. Det kanske räcker att skriva det Glad       

• Tre Flickor

BM besök V 34+6!

BT: 120/75
    SF: 32, mitt på linjen
    Fosterljud: 148

Bebis var fullt rörlig och låg med huvudet ner ovanför bäckeningången. Ingen som helst fixering denna gång men det var inte ovanligt alls för omföderskor enligt BM. Nästa besök blir om två veckor, vecka 37 och sedan blir det bebis sa BM Förvånad Skrattande      

• Tre Flickor
    Essence skrev 2012-04-26 11:24:41 följande:
    Jävla hormoner!

Jag var lite nedstämd idag därför att det inte går så bra med c-uppsatsen. Min sambo frågade mig om jag ville följa med på stan, men eftersom jag måste skriva en massa så kunde jag inte. Då blev jag ledsen för att han har en sån tråkig flickvän som aldrig hittar på något roligt med honom. Sen kramade han mig länge innan han skulle gå, och då blev jag ännu mer ledsen för att jag inte har tvättat håret idag och jag tyckte så synd om honom för att han hade borrat in näsan i min nacke och säkert tyckte att mitt hår luktade bajskorv. Så nu gråter jag för att jag är en illaluktande, tråkig, tjock och klumpig hormonhäxa. Haha. :(
    Vad jag känner igen mig i vad du skriver. Jag kan också börja gråta för en sak som slutar med flera saker och slutligen så gråter jag för att jag gråter haha. Kram på dig
  • Tre Flickor
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:
    När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?
    Hur har det gått? Ringde du in?
    Hoppas att det bara var något tillfälligt! 
Svar på tråden Juni-barn