Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

En sak till! Någon mer än mig som tycker tiden helt plötsligt går grymt sakta? I en början tyckte jag att de jätte snabbt men sista tiden känns de som tiden står stilla!!! Allt jag väntar på är riktiga sparkar och RUL och ditt känns de som en evighet!

• JennieJ

Sweet life sikken tur att man har sitt angelsound brukar lyssna då och då och utan den hade man gått å varit lite nervös att inte allt står rätt till. Kan ibland känna "något" i magen å dom gånger de inte kommer ett gasutsläpp så var de nog bebisen men dok vet man inte säkert. Åh vad jag kommer välkomna dom riktiga puffarna och sparkarna

• JennieJ

Sweet life och busbus lider med er och de högger tag i mig för eran situation har jag själv varit i och inte bara en gång utan två gånger och vet hur ont de gör med en pappa som fullständigt skiter i ens gemensamma barn. Busbus tror de är dax att ställa lite ultimatium snart som lillalyckan skrev och de för dig och ditt barns skull för du måste ställa dig in hur ditt/erat liv kommer bli? Även om han lider av ångest så måste du tänka på dig själv oxå. Min sons pappa lider av panikångest och äter mediciner och så många gånger jag förlät hans betedde innan jag fatta att jag skada bara mig själv genom att vara kvar. Stå på er båda två och ta hand om er!

• JennieJ

Busbus jätte jobbig situation du hamnat i men som sagt du är ganska snart i mitten av graviditen och de är inte så många månader kvar och för din egna skull skulle de vara bra att veta hur ditt och barnens liv kommer bli. Tex söka bostad, möbler osv och som du själv skriver hinna sörja innan de lilla knutet tittar ut. Vet att de är svårt att ställa ultimatium och rädslan att inte få de svar man önskar? Men någon gång måste du för leva i ovissheten funkar inte i all evighet om du ska ha ork kvar när bebisen kommer. När och hur vet bara du när de känns bäst och självklart finns chansen att han vill leva med dig då han fortfarande finns kvar. Har du funderat på att träffa en familjeterapeut, gjorde de med sonens pappa när jag var gravid.

• JennieJ

En till som längtar till förlossningen har två snabba bakom mig. Första tog de 20 min på förlossningen innan hon var ute och andra med pojken ca 3 tim på förlossningen och båda sys några styng och lustgas ska bli intressant att se hur de blir denna gång men om jag hinner vill jag gärna ha ryggbedövning

• JennieJ

Danica sikken lättnad att allt såg bra ut!! Hoppas sammandragningarna släpper snart och försök vila! Ta hand om dig

• JennieJ

ENBART 17 dagar kvar till RUL *ironisk* hur ska jag få dagarna rulla på? Längtar mig blå i ansiktet efter första riktiga spark och knuff från lilla ? Börjar bli galen av längtan å väntan. Visst vet att jag är gravid 24 timmar om dygnet men min graviditet lever oxå i min hjärna 24 timmar om dygnet. Tänker hela tiden på detta liv i magen, dok blir tankarna gärna mindre trevliga på natten då jag drömmer massa mardrömmar. Nä nu skulle jag gärna ha en klocka så man kan vrida tiden framåt så man får sparkar som gör att man tappar andan och tills man ligger på bädden och ser sitt lilla hjärta på skärmen och förhoppningsvis får veta allt är bra å vilket kön sen runt vecka 25-30 när de är ul igen hoppas jag på positivt besked då oxå! Så lilla tiden man lever i kan du rulla på snabbare?!?

• JennieJ

Gott nytt år alla själv sitter jag och familjen och äter massa godis å snacks medans vi spelar monopol och räknar ner tiden snart börjar år 2012 och de är födelseåret för våra små underverk och detta underbara delar vi med varandra

• JennieJ
    LillSnurr82 skrev 2012-01-01 17:56:10 följande:
    På rul behöver man inte tänka på att komma med full blåsa. Är bara på tidiga ul.
    Min BM sa åt mig när jag fick tiden att försöka att INTE kissa innan då de helst ska vara lite i blåsan =)
  • JennieJ

Hej tjejer någon av er som gör RUL i Alingsås och vet om man får se könet eller inte? Skulle vara bra å veta innan så man dels inte blir besviken där å att man kan kolla tid hos bm mottagningen i gbg redan nu

Svar på tråden Juni-barn