Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Stjärnfrukt får jag fråga nyfiket var du bor? Var inne och kolla emma och bm mottagningen i gbg och de kosta mellan 650-1000 kr frågan jag ställer mig är dels om de är värt pengarna då jag kan lägga de på annat till barnet och sedan kommer jag ha ett extra UL i vecka 30 på speciallist på östra och frågan är om de är bra att ha för många UL under graviditeten har redan haft 5 st! Står lite i valet å kvalet. De hade ju varit kul att veta kön men för barnets hälsa är de kanske väldigt dumt av mig då ultraljudet i vecka 30 är viktigare än kön

• JennieJ

En fråga till er som gjort RUL än så länge och framför er som fått veta könet? Gjorde ni RUL privat eller via landstinget?

• JennieJ

Stjärnfrukt okej du bor där ganska nära mig då eller 2 mil bort men jämförelse vart många andra bor var de nära. Jag har inte hört någon som blivit dålig eller liknade pga ul är väl mer att dom rekommenderar att man inte gör för många, då jag redan gjort de är jag osäker. Ska tala med bm och se vad hon säger problemet är vid ul i vecka 30 kommer dom fokusera på ansiktet bara då jag och min pappa är födda med läpp och gomspalt, gjorde dessa extra ul med mina två tidigare barn oxå och dom har inget så får hoppas detta lilla knute slipper de oxå har inte varit lätt för mig att växa upp med de. Och i dagens samhälle lär de inte vara lättare visst blev aldrig direkt mobbad för de men efter operationer har barn i ens närhet löjilat sig typ å vad äckligt och sådana kommentarer och måste tilllägga efter vuxna har man hört d från och efter sammanlagt 14 operationer i ansiktet mellan jag var 2 veckor till 24 år så har de hänt flera gånger. Så för att vara mentalt förbered och även medicinskt förbered kollar man upp de i vecka 30 då de finns en stor ärflig faktor med. Men måste tilllägga att på mig syns de knappt vilket är helt otroligt tanke på hur jag såg ut när jag föddes och på min pappa syns de mycket så tekniken där går verkligen framåt

• JennieJ

Är oxå en tanke att man kan göra RUL privat dok har jag inte riktigt råd att lägga 1000 kr på de just nu efter jul och nyår då de blir ett ganska dyrt kalas med 2 något äldre barn och vill inte vänta till den 27 e innan man kan boka in ett besök. Känns jobbigt att vänta till den 16 e. Jo detta med läpp å gomspalten har varit jobbigt dok som tur e inget man tänker på i dag. Minns när jag var 13 alt 14 ( ett exempel med elaka vuxna) och hade opererat näsan (gjort ett lyft) och jag bodde i Kalmar medans alla operationer har gjords på shalgrenska av dr Lilja (känd läkare) och hade gjord denna operation och åkte bil hem men skulle tillbaka efter någon vecka för ta stygn och återbesök. Denna gång tog jag tåget och satt där ensam med två stora stygn på näsan och för inte trådarna skulle irretera huden hade dom satt skumgummi runt själva tråden. Så satt där å kolla ut genom fönstret och på andra sidan/raden satt två gubbar och drack öl och ena kolla på mig och säger högt så hela vagnen hörde *ha ha kolla där, den tjejen har getingar på näsan ha ha vad dum hon ser ut* sluta med att alla börja kolla in mig. Minns hur ont de gjorde och på den tiden var man inne i en känslig ålder vilket inte gjorde saken bättre.

• JennieJ

Mitt begär är lakritsglass och schweppes lemon konstig kombination men så grymt gott Och söta saker så som choklad och små godis som lär normala fall bara älskar får jag inte i mig :-P

• JennieJ

En fråga mammor när är de lagom att skaffa graviditetförsäkring och kommer du skaffa och är If bästa alternativet eller hur gör du?

• JennieJ

Lillalyckan hade du bott närmare hade du kunnat ta ett paket av mig. Köpte hem 5 paket idag och men bästa är att mina barn och man hatar lakrits så jag får ha dom helt ENSAM

• JennieJ

När är de lagom att skaffa försäkring ska man tex gå förbi en vis vecka * i för sig kanske de är olika på olika företag *

• JennieJ

Sedan 6 oktober har jag ökat ca 10 kilo men står still just nu och gjort de i snart 2 veckor så de blir kanske över 30 kilo denna gång oxå. Sista barnet för min del och efter detta lilla barnet kommer jag spara pengar som en tok till en bukoperation som kostar ca 55 tusen men de har satt sina spår på skinet när man öka från 55 till 131 kilo :-P och tillbaka till 65 kilo.

• JennieJ

Missförstånd vet jag kolla upp detta med landstinget för 3 år sedan *träffa ingen läkare utan informationsblad* och då skulle man ha ett exantal cm överflöd av skin för att söka bidrag å hjälp dok hade jag inte tillräckligt. Kanske får de nu efter en graviditet igen om inte bekostar jag de själv. Och detta gör jag för egen del då man alltid ser så stor ut oavsett att man går ner massor. Man köper byxor i 36/38 (beroende modell) medans omfånget är mer än typ 42a så man "hoppar" ner skinet i byxan och bikini är bara att glömma fy säger jag och de får bli tankini istället.

Svar på tråden Juni-barn