Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

På väg hem från ullared nu, köpt lite smått till bebis och annat till sonen. Men valde verkligen fel dag ;) fy så trångt det var.. Enda saken jag glömde kolla efter var ett babynest, någon som vet var man kan beställa det för en rimlig peng? Tror inte jag är så händig att jag kan sy en själv :)

• zenoble

Tack för tipsen, får väl ta mig tålamod å tid å sätta mig och sy och ev. få lite hjälp hihi.

Många som verkar ha förvärkar, det har jag också mycket nu om dagarna speciellt när man varit igång lite för mycket.. Har också en punkt ovanför naveln runt där livmodern slutar som spänner är ömt och gör sjukt ont att jag bara vill sätta mig ner hela tiden och sjunka ihop lite. Någon som känner igen? Märker det mer om jag lyft lite för mycket och så..

• zenoble

Här är det mesta sexet som bortblåst med.. Har inte den lusten alls! Så konstigt det kan bli, helt tvärt emot i vanliga fall. Har också dåligt samvete ibland när man känner att man inte har lusten till det alls. Såhär var inte förra graviditeten :( hoppas den kommer tillbaka sen

• zenoble

Nu har jag haft sammandragningar sedan kl 19. Ibland regelbundna som gör lite ont långt ner och bak i höfterna. Borde jag ringa? Svårt och veta om det är kraftiga förvärkar..

• zenoble

Ja detta var verkligen som svaga tydliga värkar. Lyckades somna och det var borta när jag vaknade. Nu är jag mest öm i magen och bebis har inte vaknat till så mycket än känns det som.. Är övertygad om att jag fick detta p.g.a att vi hade sex igår, var några veckor sen sist och med sonen var jag lika känslig! Någon mer som är det? Är i v.32+0 idag. Skönt att det gick över i alla fall..

• zenoble

Pojkarnasmamma85: nej jag vågar inte heller få orgasm för då gör det riktigt ont på mig också. Tror att det är sperman som sätter igång sånna förvärkar! Så det verkar vara effektivt på mig i alla fall sen när det väl får sätta igång :p tur att det inte är så länge kvar nu hörrni.. :)

• zenoble

Också varit hos bm idag, v32+1 och bebis är fixerad redan.. Känns lite tidigt. Brukar ju dessutom bli senare med omföderskor men för mig är det tvärt om. Någon som har erfarenhet av det? Hon sa att jag skulle ringt förlossningen när jag hade kraftiga sd i 4 timmar. Det ska lugna sig efter 2 timmar med vila sa hon.. Hoppas bebis vill stanna några veckor till :)

Sf:31

Socker:7,4

Blodtryck:120/69

• zenoble

Nej senare som omföderska då det finns mer plats, de kan ju ligga ruckbara ända fram till förlossning. Här får man inte gå på tul utan anledning, tråkigt tycker jag. hoppas det går bra för dig på tul och att hjärtat ser bra ut!

• zenoble

Jag fick mitt besked ca 5 veckor efter jag skickat in. Då hade jag ringt och tjatat på dem en vecka, så gör det du med. Fick beviljat dagen innan jag gick på ledighet haha..

• zenoble

Nu har jag börjat dricka hallonbladste :) en kopp om dagen av det som är lite utblandat med annat. Börjar med rent hallonblad från v.35 tror jag :)

Svar på tråden Juni-barn