Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

JennieJ skrev 2012-01-09 15:20:13 följande:
    Hej tjejer har en fråga? Någon mer som ständigt blöder från tandköttet? Och om ni har några bra tips? Blöder hela tiden och vaknar på morgonen med torkat blod i munnen som sitter fast på tänderna *inte direkt gott* ett himla gurglande med flour och listerine men inget verkar hjälpa
    Hade superproblem för några veckor sedan. Tandtråd och skölja med Hexident eller Listerine är det som gäller så blir det bättre men det tar ett par veckor.
  • Havsjungfrun
    Honeypie86 skrev 2012-01-09 19:48:47 följande:
    hej hej alla gravida =)
    är gravid i vecka 16 (15+5) och har de senaste dagarna fått som menvärk... är det något man bör oroa sig för tror ni? jag blöder inte (har en gammal blödning pga att min moderkaka sitter långt ner)
    kan det vara växtvärk kanske?
    tacksam för svar!! =)
    Säkert växtvärk, det är mycket som händer nu. Hade en del runt v. 17-18 och då växte min mage mycket.
  • Havsjungfrun

Ang. blöjor så hade vi nästan bara Huggies tillslut. Pampers var dock bäst i början men sedan blev barnen skinnflådda i vecken, min barn är nu 4,5 och 6 år så det var ju ett tag sedan. Tycker att de luktar lite "bränt" när de är kissade i. Libero drar en storlek extra i body tycker jag och är särklass klumpigast av de vi använt, förrutom Coops då som inte gick att använda på dottern alls. Liberos fördel är att de är svensktillverkade. Huggies newbornblöja har dock varit förstor i början. Kommer nog köpa ett paket vardera av Libero, Pampers och Huggies så får vi se vad som passar den lilla rumpan bäst.

Kul med alla som fått se sina bebisar nu! Alla friska och pigga också verkar det som.

Bf vul 3/6
    Bf rul 4/6     
    Sista mens hade jag ju ingen eftersom jag tog ur spiralen en vecka innan jag blev gravid ;)

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-01-10 18:14:46 följande:
    Får jag fortfarande vara med fast jag blev framflyttad till 31/5 ?
    Självklart ska du vara kvar här hos oss {#emotions_dlg.flower}!
    Jag har också moderkakan i framvägg. Stor skillnad mot de tidigare två graviditeterna när det gäller att känna rörelser. 
  • Havsjungfrun
    Anna Lind skrev 2012-01-10 19:45:04 följande:
    Känner man fosterrörelser bättre om moderkakan är i framvägg?
    Nej, som Busbus skrev mindre tydligt då moderkakan dämpar stötarna.
    JennieJ skrev 2012-01-10 21:49:20 följande:
    Hej tjejer hoppas allt är fint med er!
    Idag kan man tro att det är fredagen den 13E eller något?

Ett råd nys inte när ni står vid en öppen skåpslucka Skäms jag lyckades och slog pannan rätt i och nu en stor bula mitt på pannan. Inte nog med detta lyckades jag sätta mig rätt på rumpan när jag var ute med hunden pga snön och hon såg en katt och märkte inte den innan henne.
    Som om detta inte var nog så lyckades jag paja min fotsula genom att tappa ett glas rätt i golvet och jag vet inte vad jag tänkte med men lyckades på något sätt trampa i glaset och fick en större glasbit rätt i foten *aj* så nu sitter jag ner och vägrar röra mig mer denna dag!
    Det gör du rätt i, vilken otur! Hur gick det med foten? Har du fått bort glaset? Och du, glöm inte att sitta blickstilla hela fredagen också för då är det verkligen fredagen den 13:e Solig.
  • Havsjungfrun
    Pinkflower880 skrev 2012-01-11 12:03:46 följande:

Busbus: Lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Va på RUL idag och fick se bebisen. Till 90% så är det en liten kille. Men han ville inte riktigt visa upp sig, men det var något som stack ut mellan benen när man såg honom underifrån. :)

Allt annat var också bra, moderkakan i framvägg.
    Förstod dock inte vad det gör för skillnad??? Mer än att man kan känna bebisen senare och så. Men rent medicinskt? Nån som vet?

Nu ska här planeras bröllop! Skrattande (hoppas jag, om kyrkan och prästen var "lediga" ihop) Tungan ute

Kul med bröllop!!! Väntade dottern när vi gifte oss.
    Enda medicinska skillnaden med moderkakan i framvägg kan vara vid ett vändningsförsök, då krånglar det till det. 
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-01-11 07:18:26 följande:
    Tack alla... Blev nog bestämt igår iaf att vi ska separera nu... Han kommer inte ändra sig o sitt beteende...
    Tråkigt att läsa! Kramar
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-01-11 18:16:03 följande:
    Ja för nu räcker det på Velighet osv... Har sagt till honom att antingen satsar han fullt ut eller så får det vara o då står väskan på
    Trappen istället...

Satsa fullt ut innebär inte att man bara försöker...

Utan det är verkligen fullt ut... Inget mer vet inte vad jag vill, vet inte vad jag känner för dig, vill inte ha detta barnet osv...

Utan det är fullt ut med att ha bestämt sig att satsa, prata om känslor, planera framtid, berätta iaf för sin mamma o syster om graviditeten... Stötta mig när jag är ledsen, stå upp för oss, mig o bebisen som kommer. tt inte ljuga mer o att vara totalt ärlig med saker o ting... Att inte svika mig mer.

Ja listan blev lång men det är det som krävs från min sida annars får det vara...
    Bra att du stått på dig och fått honom att bestämma sig tillslut även om det blev med tråkig utgång. Nu är det fokus på dig och din bebis som gäller!
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-12 09:44:04 följande:
    Jag har dock hemskt dåligt samvete för sonen min som går på förskolan mellan 6,30-16,30 varje dag nu. Han är het slut när han kommer hem, äter och sen somnar han i princip och är jätteledsen. På morgonen vill han inte vakna och bara skriker och gråter tills ytterkläderna är på. Så från och med imorrn ska jag prova att sköta lämning och hämtning och ha honom på förskolan varje dag mellan 9-14. Jag måste prova och se om jag klarar det, för min lilla pojkes skull. Det svider i mammahjärtat när jag går hemma och han är på förskolan så länge Jag hoppas innerligt att jag klarar det! Dock innebär det många svåra moment för mig, på-avklädning, fixa frukost och mellis, byta blöjor och in-ut ur bilen. Men som sagt jag hoppas att jag klarar det!
    Kan du inte börja med och se om du klarar av hämtning eller lämning? Så att du inte överanstränger dig...
    conda skrev 2012-01-12 09:55:13 följande:
    Själv har jag verkligen fått besked om att det är 10 som gäller som bf.

Enligt äggl. räknade jag själv ut 10:e, bm sa samma, CUB visade 10:e och nu igår fick vi också 10:e som datum. =)
    Den bebisen måste ju bara komma den 10:e Cool
  • Havsjungfrun

Danica: Hoppas att det löser sig för dig så att du kommer iväg. Kram

Svar på tråden Juni-barn