Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Har bokat RUL 5/1, känns alldeles för länge tills dess.

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 09:18:39 följande:
    Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)
    Oj, vad ni måste ha handlat under förmiddagen. Alla fina toppar/tröjor som jag var asugen på var redan slut... Synd. 
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 12:15:11 följande:
    Nej vad synd. Kolla runt på tradera och facebook (min stad har ett köp&sälj-forum där med barn&mammakläder) 
    Om du kan tänka dig begagnat vill säga :)
    Håller koll på Tradera men tycker att det är dåligt med just toppar där...
  • Havsjungfrun

Babylycka och köphysteri på Plus just nu på svt1, missa inte.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-09 09:13:27 följande:
    Jag orkar verkligen inte med detta kräkande längre!!! Varför kommer det tillbaka när det vart borta två veckor???
    Vet hur det är, förrutom att jag inte haft något uppehåll då. Spydde som bara den igår kväll och det var det suraste surt som kan tänkas... Ursäkta beskrivningen!!! Är så trött på detta nu men vet att det troligtvis håller i sig 2-3 veckor till eftersom det gjort det med de andra två. Ser i alla fall ljuset i tunneln nu. Hoppas att det snart ska ge sig för dig med! Man blir sååå sliten av detta.
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-09 09:59:36 följande:
    Jag har ju aldrig gått så här långt i mina tidigare graviditeter och jag trodde ju att jag skulle slippa det efter vecka 12-13... Jag vart överlycklig när det försvann för 2 veckor sen, men jag har väl otur och är en sån som mår apa hela graviditeten....
    Det är inte säkert!. Jag brukar må lite småilla och vara känsligt för vad jag äter och så hela graviditeterna men slipper i alla fall att spy och må superilla från v. 17-18. Hoppas att det ger med sig för dig också! Hur långt är du gången nu? Själv är jag v. 14+4.
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2011-12-09 13:46:44 följande:
    Här är en som blir ensam... Min sambo har sagt nej nu
    Då får du fokusera på den här bebisen att bli "störd" av hans velande även om det är otroligt tråkigt att han inte vill vara med på tåget... Hoppas att allt ordnar sig för dig! Stora kramar
    Dancia skrev 2011-12-09 14:44:38 följande:
    Blev ett väldigt långt inlägg, kanske inte är alla som orkade läsa men är glad för er som lyssnar :)
    Vad jobbigt för er med alla dessa saker som tillstöter för er. Hoppas att din utredning går bra och att det går bra för din man. Idag finns det ju bra bromsmediciner om det skulle vara så att han har MS. Fruktansvärt tanklöst uttalande av min mans kollega, blir sååå arg :( Tänker på er! Kramar

Sonen föddes v. 36+5. Vattnet gick ca. 22.10 och han är född kl. 15.58 dagen efter med sugklocka, hade då haft riktiga värkar sedan kl. 06.30-tiden. 2900 g och 46 cm. lång.
    Dottern kom på BF. Startade med värkar kl. 01 och hon är född kl. 13.05. 3950 g. och 49 cm. lång.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 15:27:27 följande:
    Lillagrynet - född v 40+8??? .

Dottern föddes i v37+2 efter igångsättning pga vattenavgång. Från igångsättning till akut snitt 10 h. 4180g 50 cm

Idag har vi haft 4-års barnkalas här. 1h 30min räcker verkligen
    6-årskalas här i 3 h. Alla barn var jättesnälla men jag har suttit heldäckad i soffan sedan dess. Nu måste jag masa mig upp och skala lite potatis. 
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 21:33:54 följande:
    Havskungfrun - oj det hade jag aldrig orkat, men 6-åringar har nog mer energi än 4-åringar. Det hördes att de heller inte orkade mer .

Imorgon fyller min lilla tjej 4 år. Shit vad tiden går fort.
    Tiden bara rusar iväg! Ska verkligen försöka njuta av den här sista bebisen extra mycket. Med ettan är allt nytt och med tvåan var det fullt upp med två småttingar.
  • Havsjungfrun

Har mått riktigt ok idag, inte så spyilla. Hoppas att en vändning är på g. Är fulla v. 15 efter idag! Ska på andra inskrivningen på tisdag då det blivit framflyttat av olika anledningar, då kan i alla fall maken följa med :) Önskar er andra en bra kommande vecka.

Svar på tråden Juni-barn