Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Polarlantis skrev 2011-12-12 08:09:33 följande:
    Illamåendet är ganska så bra i schack nu men jag får väldigtr ont i magen, typ magkatarr och det är rätt jobbigt. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt...någon mer som har det?     
    Tycker att det som hjälper bäst är att dricka Wichyvatten. Köpte en 100-pack med Gaviscon i början av graviditeten då jag knaprat sådana de andra gångerna men nu får jag bara inte ner dem. Samarin mår jag illa av av någon konstig anledning. Att tugga på lite sötmandlar ska också vara bra. Någon rekommenderade banan också.
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 15:54:58 följande:
    Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
    Vad skönt att bebisen mådde bra! Hoppas att blödningen ger med sig.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-13 05:40:03 följande:
    Bm ringde igår, ligget fortfarande åt skogen för dåligt till på mina sköldkörtelvärden. Ligger alldeles för högt och måste nog höja Levaxindosen ytterligare. Det som känns värst är att jag aldrig någonsin fuskar med mina mediciner men mina prover tyder på att jag ofta glömmer tabletterna så jag tror inte min kropp tar upp medicinerna på rätt sätt. JAg kan erkänna att jag nog glömmer tabletterna MAX 2ggr/år, det är så fruktansvärt att bli misstrodd. Bm ska ringa spec mvc idag så vi får se om jag måste gå där nu istället. Hmm, jaja det ska nog bli bra.

Skönt att allt sett bra ut för er som varit på vul och ul   
    Vad jobbigt när medicinerna inte funkar ordentligt. Äter också Levaxin sedan 8-9 år tillbaka. Har haft tur att det hittills funkat bra under mina graviditeter. Hoppas att de får ordning på det för både din och bebisens skull!

Idag ska jag på andra inskrivningen på MVC. Ska även till företagshälsovården för både samtal och läkarbesök så idag blir det min hälsa för hela slanten. 
  • Havsjungfrun
    queen skrev 2011-12-14 16:03:31 följande:
    mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).

Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
    Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?
    Inte jag heller. Väntar och väntar. Ibland tror jag att det är något men så kommer det en liten prutt efter en liten stund istället Cool.

Var på andra inskrivningen igår. Fick lyssna på hjärtljuden trots att det inte är rutin då vi är oroliga både jag och maken efter blödningarna. Bm tyckte att det var viktigt att lugna oss.Hjärta:t slog så fint, 160 slag/min. Det är verkligen magiskt att få höra dem för flrsta gången! Vi var sååå lättade efteråt!!!  
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-15 15:58:53 följande:
    Insåg precis att jag kommer få fira jul ensam och vart genamst jäkligt deppig... Hela min familj åker till Thailand dan innan julafton och som det låter här hemma ska han åka till sin syster där jag inte är välkommen.. Så det känns som jag vet vart han står i vårt förhållande iaf. Känns trist, men jag gör det här bättre själv.. Men just julen som alltid vart så viktig för mig....
    Ge dig själv en spa-jul så att du får lite mys och omsorg...
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-15 21:36:49 följande:
    Tror jag fått med det mesta, sen på listan när bebis blivit lite större är en babysitter att rekomendera och sist men inte minst en ordentlig nyckelknippa Flört

Här har babysittern använts flitigt sedan första dagen hemma men då har vi en som det går att fälla till plant liggläge. Båda barnen har sovit alla sin hemmasovningar under dagen i den, länge. Hoppas att den håller till en till :)
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-12-16 00:10:18 följande:
    Här är det verkligen tvärtom. Har en väldigt stark sexlust trots 2 små barn, illamående och extrem trötthet. Men min man väcker en glöd i mig och för en stund känner jag varken av illamående eller trötthet längre ;).
    Blodcirkulationen till underlivet ökar när man är gravid och därför *känner* jag även mer när vi har sex :).
    Samma här. Är superkänslig :)
    lycka 4 skrev 2011-12-16 09:06:16 följande:
    Vi ska på tidsbestämmande ul nästa fredag längtar. Hur ska ni andra göra? Ska ni ta reda på könet innan ? Jag är kluven denna gång med mitt första barn kollade jag inte med grabbarna kollade jag
    Absolut inte, vill ha kvar den mysiga överraskningen den här gången också.
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-16 11:35:44 följande:
    HAHAHA!!!
    Fick update från min kille att resan till Norge inte hade gått så bra, för han var åksjuk hela vägen!!!!! Förvånad
    Vad svarar man på det "När du varit åksjuk i 3månader är du välkommen tillbaka att gnälla" eller vaddå, Killar är bara sååå ynkliga, minsta snor i näsan och de är sängliggande och måste ha soppa Tungan ute
    Ha ha, bra att han får känna på liiite hur det är ;)
  • Havsjungfrun

Jobbade förmiddag idag, är ju halvtidssjukskriven nu och brukar jobba eftermiddagar eftersom jag i alla fall brukar må lite bättre då. Mådde superilla hela förmiddagen, slocknade i soffan kl. 14.30 när jag eg. hade behövt äta och ta Lergigan Comp. Kan väl tillägga att jag inte mådde så gott när jag vaknade vid 16-tiden men sömnen var underbar. Efter middagen hjälpte jag tomten en stund, nu är i princip alla julklapparna inslagna och klara. Snart juldax :)

• Havsjungfrun
    Frökenfräken82 skrev 2011-12-16 22:26:37 följande:
    Jag fick min RUL-kallelse tidigare i veckan, den 5/1 är det äntligen dags! Men nu kommer det gå fort känns det som, med hjärtljudet i torsdags i bagaget så känns det hur lugnt som helst nu.

155 tuffa slag i minuten & en och annan spark. Snacka om enkelt att göra blivande morsan stolt :)

Trevlig kväll alla! 
    Samma dag som för oss. Här får man förresten ringa och boka tid själv nu förtiden, så vad det inte med de tidigare barnen.
    Hörde också hjärtljuden nu i veckan, häftigt! 160 slag/minut. En stor lättnad!  
Svar på tråden Juni-barn