Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

lycka 4 skrev 2011-12-30 13:16:33 följande:
    Tjingeling !!! Idag va vi på Ul =) Shit även fast det är fjärde barnet så glömmer man bort hur jävla häftigt det är =)

Jag fick bf 4 juli i stället för 6 juli vilket aldrig har hänt har alltid fått hoppa tillbaka. Den 14/2 ska vi tillbaka på ul. Här går dom efter måtten som är tagna i vacka 13 och i vecka 20 kollar man bara så att allt är som det ska med tillväxten .

Har kännt ett par tiktiga buffar nu ! =)
    Mysigt! Längtar också till RUL på torsdag och att få se bebisen.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-12-30 17:06:27 följande:
    Åh vad häftigt! Min barnmorska brukar inte göra det förrän v.20 och mitt nästa besök där kommer jag vara i 19+3 så jag räknar med att jag får göra det då. Och på onsdag har vi RUL! Och jag längtar så mycket att jag tror jag går sönder! Jag har varit ganska cool men nu när jag inser hur snart det är så vet jag inte vart jag ska ta vägen av längtan.
    Min bm sa att rekomendationerna från Strålskyddsinsitutet är att man lyssnar på hjärtljuden från v. 24. Vi fick dock lyssna eftersom vi var oroliga p.g.a. problem med blödningar i början av graviditeten men hon fick notera i journalen att vi var upplysta om att det inte var rutin.
  • Havsjungfrun

Kul med nya som hittar hit, välkomna!
    Här är vi ganska så trötta idag men har fått ett par cm. snö så barnen har invigt skidor och pulkor för säsongen. Skönt att vara ute en stund men jag börjar att få ont i fogarna nu. Har kännt det någon vecka, nattens aktiviteter gjorde det dock sju resor värre. Ska jag behöva börja med mitt stödbälte redan tro. Längtar till torsdag då det är dags för RUL! Visst är det så att man inte ska ha kissat innan eller hur är det? 

• Havsjungfrun

Letade fram info.pappret nu och där stod det att man skulle låta bli att kissa på 1 h. innan ultraljudet. Har för mig att det är tvärtom vid vul dock.

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-01-02 16:13:42 följande:
    Åh pratade precis med bemanningsansvarig på mitt jobb, jag hade ju sån ångest över att behöva jobba natt så hon bytte mina pass till dagpass resten av veckan! Underbart!
    Var bara tvungen att dela med mig
    Gott!

Har varit en sväng på mellandagsrean idag. Lite folk men jag var sååå trött hela tiden. Spydde upp hela frukosten innan jag åkte så det tog väl lite tid att hämta sig från det med. Ville bara åka hem. Gjorde inga större fynd heller. Kollade på H&M igen efter bra mammakläder men de har inga fina saker alls den här gången tycker jag. Synd att inte lindex säljer mammakläder längre, de var jättebra!. Köpte i alla fall första sakerna till bebisen, en body i strl. 50 och ett par byxor i strl. 56 :) 
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-01-02 19:05:34 följande:
    Ni som gör rul den här veckan är det ingen som ska kolla vilket kön?? Åå ja är för nyfiken för att inte ta reda på det. Det spelar absolut ingen roll vad det blir men ja vill veta iaf :) längtar ihjäl mej till måndag!! Räknar ner dagarna nu o de går så sakta. Hihi
    Härligt med pigga och fina bebisar på RULBaby! Längtar till på torsdag men är samtidigt lite nervös. Nix pix, vi kommer inte att kolla könet. Är ju en sååå spännande överraskning när h*n kommer ut!
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-03 15:00:49 följande:
    Hej tjejer någon av er som gör RUL i Alingsås och vet om man får se könet eller inte? Skulle vara bra å veta innan så man dels inte blir besviken där å att man kan kolla tid hos bm mottagningen i gbg redan nu
    Stumpilumpan skrev 2012-01-03 15:23:25 följande:
    Någon som har erfarenhet av RUL i Helsingborg??
    Kan annars stå på sjukhusets hemsida.

Har inte haft någon rolig dag, spytt ett par gånger och spänningshuvudvärk. Har försökt att sluta med Lergian Comp. nu men det verkar inte funka...

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-03 22:28:35 följande:
    En fråga mammor när är de lagom att skaffa graviditetförsäkring och kommer du skaffa och är If bästa alternativet eller hur gör du?
    Vi var på rådgivning på banken igår och de hade också en gravidförsäkring nu. Den gällde mamman fr.o.m. v. 10 och barnet fr.o.m. v. 24. Det bästa med den är att om man sedan tecknar en barnförsäkring så prövas inte rätten till försäkring vid sjukdommar och skador. Ska jämnföra lite och se vad som är mest förmånligt. Har annars barnen och det mesta annat försäkrade i Folksam.
  • Havsjungfrun

Har också jättesvårt med vad jag ska äta. Middag går bra men allt däremellan är svårt. Fixar inte sura saker. Tycker att det smakar pest i munnen mellan maten så jag måste stoppa in något mest hela tiden... Har svårt att dricka också men har nu fått lite smak för äpplejuice så det får bli lite sådan in emellan. 

• Havsjungfrun

Idag har vi varit på ultraljud och fått njuta av vår lill* bebis Baby! Var supernervös innan trots att detta är vårt tredje barn. Maken var också nervös över att något skulle vara fel eftersom jag hade blödningar i början. Allt var dock precis som det skulle, en perfekt liten varelse vad hon kunde se! H*n försökte att göra kullerbyttor därinne och vinkade lite till oss Glad. Min moderkaka låg i framvägg denna gång, det har den aldrig gjort tidigare, så då fick jag en förklaring till att jag inte känt så mycket fosterrörelser som jag hade väntat mig. Blev bakåtflyttad en dag till 3/6. Var sååå lättade när vi åkte hem. Syskonen tyckte att det var jättekul att få se bilderna av Lill-Skrutt*n.

Svar på tråden Juni-barn