Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Min lilla bäbis i magen lever verkligen livet.. Mycket roligt att sparka mig på kissblåsan eller under revbenen. Nästan så det gör ont ibland.

• LillSnurr82

Du kan ej söka grav penning/hp förrens du fått ditt moderskapsintyg. Besluten brukar gå rätt fort att få. Jag fick hp när jag vänta dottern. Men då jobbar jag ensam i ett kök med många tunga lyft som jag ej kan be någon annan att utföra. Sen beror det ju på vad din chef skriver oxå och mycket vilken handläggare du får. Men som sagt om du kan bli sjukskriven så går det före grav penningen. Då dom så starkt påpekar att grav inte är en sjukdom så är det pga grav komplikationer du ej kan jobba för så är det en sjukskrivning du ska söka. Gravpenning är bara till för om man har ett jobb med många tunga lyft eller jobb med olämpliga kemikalier typ.. Nu är jag ju fortfarande mammaledig med dottern och har dagar kvar så det räcker tills nästa bäbis kommer så jag behöver inte ens gå tillbaka till jobbet emellan :) skönt!

• LillSnurr82

Låter som du väntar en pojk efter hjärtljudet att döma. De sägs ju att pojkar har lägre än flickor. Min dotters hjärtljud låg alltid mellan 145-150 så även om vi inte kolla kön så var jag hela tiden säker på en flicka. Denna gång har jag ju än så länge inte fått lyssna på hjärtljudet.

Skönt att allt såg bra ut och att blödningen antagligen kom från svampinfektionen.

• LillSnurr82

Finns så klart undantag när det gäller hjärtfrekvensen. Men hög hjärtfrekvens sägs som sagt vara tjej och låg kille..

• LillSnurr82

Åh i morse blev jag moster till en liten prins :) mitt tredje syskonbarn.. Gick tydligen super fort. 8.30 ringde svåger mina föräldrar att de strax skulle åka in till förlossningen. Nu var precis mamma,pappa och mina syskonbarn här och berätta att det redan var klart :) tog alltså mindre än 3 timmar från att de åkte in tills lilla killen var ute..:D

• LillSnurr82

Fy fan så ont i pattarna jag fått :/ vakna flera ggr i natt av att jag lagt mig för mycket på sidan så det gjorde ont :( det värker och sticks typ.. Vill inte minnas att jag kände så förra grav..

• LillSnurr82

Nej det är as jobbigt. Sover i vanliga fall på rygg men nu blir det tungt att andas när man ligger på rygg när magen börjar växa.

Låter som det är förvärkar du har, då känns det som att man är bajsnödig typ.

• LillSnurr82

Ingen aning faktiskt , kanske du ska höra med din bm?

• LillSnurr82

Mitten bak är väl inte säkrast ?? Läste om det i går och då läste jag höger bak är säkrast alltså bakom passagerare sätet eller fram om det inte är airbag inkopplat så klart.

• LillSnurr82

Kom inte i håg men antingen if.se eller Folksam.se kom över texten när jag sökte efter vad det skulle kosta att hyra bil barnstolar.

Svar på tråden Juni-barn