Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

UnderbaraPojke skrev 2012-04-09 20:57:04 följande:
    Ni som har fött barn tidigare - har ni tagit lavemang vid ankomst till förlossning? Sitter med mitt förlossningsbrev och har lite funderingar kring just lavemang. Tar det långt tid innan man fått lavemanget innan tarmen töms ?? Ursäkta frågan =)      

Jag skrev i mitt förlossningsbrev att jag ville ha lavemang, men fick det aldrig och glömde själv bort det. Men efteråt hörde jag att de slutat att ge det, i alla fall här (bor i Linköping ) där vi bor. Vet ej hur det är i din kommun. Fråga din bm kanske?
  • LillSnurr82
    Lina007 skrev 2012-04-10 20:06:38 följande:
    På tal om amningspump. Amningen med sonen gick helt käpprätt åt skogen och då hade jag en sån där vanlig, manuell handpump från apoteket. Denna gången kommer jag verkligen ge amningen ett ytterligare försök och hoppas på att det går bättre. Vet dock inte vilken pump jag ska införskaffa (fått för mig att pumpa ska hjälpa amningen lite extra på vägen) och om det ens är någon mening egentligen? Har tittat lite på Avent-pumpen som också finns på apoteket, någon som haft den och vet om den är bra?
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Advent pumpen hade jag med dottern, den funka bra tycker jag. Fast sen har jag ju ej något att jämföra med..
  • LillSnurr82

Jag vill bara ha lustgas.. Hade en lång och jobbig förlossning med dottern men tänker ändå ej ta Eda eller dyl. Lustgas is My friend :) Kommer nog inte heller skriva förlossningsbrev denna gång. Vet bara att det är endast lustgas jag vill ha, vill föda i gynställning och sambon/eller mamma (beror på om sambon hinner hem tills jag ska föda eller ej. Han sommarjobbar i Göteborg och vi bor i Linköping ) ska under hela förlossningens gång stå vid mitt huvud, vill inte ha dem nere mellan benen. Sambon/mamma ska klippa navelsträngen och händer något så ska någon av dem följa bebisen. Innan värkarna kommer igång vill jag gärna ha en sån där stor boll att sitta på :) det är nog det jag vill.. Och det kan jag framföra genom att prata :)

• LillSnurr82
    Baby1112 skrev 2012-04-10 22:31:49 följande:
    Försökte få min sambo att läsa inför första barnet. Men han hatar att läsa så jag berättade det viktigaste istället. Ändå visste han precis vad han skulle göra för att vara bästa stödet för mig under förlossningen. Tror det är "inbyggt" liksom... :) Däremot nu när vi väntar andra barnet så tätt så känner jag mig lite bortglömd. Han känner knappt på magen och bara ler varje gång jag säger att det är en ny vecka. Inte riktigt lika intresserad som första... Kan köpa det, men det är ju inte mindre jobbigt att vara gravid bara för att det är andra barnet. Kan ibland känna att jag skulle vilja ha lite mer engagemang? Typ? Nån som känner igen sig?

Så är min sambo med.. Inte alls lika engagerad denna graviditet som förra. Lite tråkigt faktiskt man känner sig ganska bortglömd. Fast han talar ofta om att jag är fin osv.. Men just det dör att han inte liksom "bryr" sig vilken vecka jag är i, hur jag mår och inte känner han direkt ofta på magen heller :(
  • LillSnurr82

Jag är oxå häst människa. Hade en egen häst så när vi bestämde oss för att skaffa vårt första barn passa jag på att även betäcka mitt sto. Hon fick ett hingst föl juni-10 och jag fick en dotter december-10. Passa perfekt, hann rida henne tills hon behövde vila inför fölningen. Fick tyvärr ta bort mitt sto nu innan jul pga ålder och att hon hade kotledsinflamation i båda fram och höger bakknä. Har kvar unghästen som nu blir 2 i sommar.. Så för mig är det bara markträning med honom och stallsysslor som gäller. Planerade faktiskt in detta barn jag nu bär på lite efter honom :) så han inte missar träning och inridning. Har tänkt hänga in och gärna hinna sitta in honom innan jul.

Älskar att rida in och utbilda hästar. Min syster har oxå en häst som är halvbror till min (samma mamma) som jag ridit in åt henne.. Har även haft två ung ponny hästar som jag ridit till..

• LillSnurr82

När jag köpte hallonbladste förra grav så sa de i butiken att det ej skulle drickas innan vecka 35, men det kanske är olika? Ska oxå införskaffa det denna gång i alla fall, vet inte om det hjälpte sist men jag blödde inte alls länge efter förlossningen , tyckte inte heller att förlossningen var så jobbig även fast den höll i sig i ett dygn och jag bara använde mig av lustgas..

• LillSnurr82
    Bumman79 skrev 2012-04-12 21:14:22 följande:
    Å samma BF som mig :).

Samma bf som mig med :) Fast enligt oraklet så säger hon att jag ska föda mitt andra barn på våren en blåsig natt , hon ser siffran 4(april) så då föder jag väl vilken dag som då?? Haha! Aldrig frågat nåt orakel förr, så får se om hon har rätt... Kunde ju inte låta bli när jag hitta tråden här på familjeliv och det var/är gratis :)
  • LillSnurr82

Jag samla mycket vatten i fötterna när jag vänta dottern. Det var ju på vintern, fick ej på mig några skor så fick köpa sånna där mocka skor med ludd i.. Vet ej vad de kallas.. Fruktansvärt fulla enligt min smak men hade inget annat val.. Du får annars börja gå i Foppa , de brukar man oxå få på sig :)

Lina007 skrev 2012-04-13 22:36:48 följande:
    Samlar på mig mer och mer vatten/vätska så nu är t.o.m fotknölarna ett minne blott! Känner mig som en enorm vattenballong. Började inte samla på mig vätska förrän de tre, fyra sista veckorna med sonen men den här gången började det långt tidigare än så :-P Det som börjar bli mest frustrerande med detta är det här med skor. Hittills har jag kunnat haft mina vinterstövlar, men igår fick jag verkligen pressa ner fötterna i dem och mina träningsskor/promenadskor börjar bli detsamma. VAD ska man ha på fötterna egentligen?! Får nog införskaffa såna där blåa snygga skoskydd och sätta direkt på fötterna...
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Svar på tråden Juni-barn