Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Har oxå mycket flytningar. Väldigt krämiga i konsistensen(ursäkta infon). Kommer om jag anstränger mig typ rör mig hastigt eller lyfter något. Hade det när jag vänta dottern oxå så det är nog vanligt men irriterande och jobbigt. :(

• LillSnurr82

Jag har bf 17 juni men tror jag kommer få tidigare, kanske runt den 6-8 juni senast. Som det känns nu kan h*n komma vilken dag som helst. (men bara för jag säger det kommer jag väl få gå över tiden i två veckor typ) Namnen Märta eller Nils är helt bestämt om det inte skulle vara så att de verkligen inte passar när liten kommer.

• LillSnurr82

Patientkort är borttaget, räcker med att du uppger ditt personnr.

• LillSnurr82

Haha barn är ju för härliga och ärliga :) :)

• LillSnurr82

Haft sånna sammandragningar flera kvällar (och dagar) i rad nu så jag måste gå på toa och göra nr två bara för att det trycker på så mycket.. Flera ggr/dag jag som annars brukar göra nr två typ en gång/ vecka annars.. :/ usch..

• LillSnurr82

Har sjukt ont i ryggslutet och som mensvärk i magen, vad kan det vara? Något man ska oroa sig över tro?

• LillSnurr82

Jag har hemorojjder , fick det förra grav (2010) som inte hunnit försvinna och blossade upp nu igen:( inte alls kul! Använt mig av xyloproct men tycker det är skit. Även provat huskuren med socker och varmt vatten. Bägge funkar mot smärtan men inget som tar bort dem tyvärr..

• LillSnurr82
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på. Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår? Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag? På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit.. Vill bar att allt ska vara över nu!

Beklagar, usch så jobbigt det måste vara. Vet inte vad jag tänker säga/skriva.. För finns ju inga ord som kan få dig att må bättre. Kan bara säga att jag tänker på dig , din familj och nära och kära och skickar över en massa kramar! Kämpa på!!
  • LillSnurr82

Kommer nog ha med två ombyten. När jag fick dottern hade hon bb-s bodys under hela vistelsen, fick nya kläder till hemfärd. Dock låg vi ju på spec bb så hon sov ju ej inne hos oss. Så två ombyten och två pyjamasen kanske det blir. Här i lkpg får man bara 8 blöjor så jag tar med egna oxå.
    Mössa att ha under vistelsen brukar man väl få?
    I maj-juni räcker det ju om man tar med en hjälmmössa till hemfärd om man känner att man vill ha det.

Svar på tråden Juni-barn