Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Går in i vecka 19 på måndag, gått upp 5 kg sen inskrivningen.

• LillSnurr82

Mena dom säkert , men har ingen koll på min vikt innan graviditeten. Väger mig aldrig hemma . Men skulle då tippa på 7-10kg då jag brukar ligga mellan 47-50kg och väger nu 57kg.

• LillSnurr82

Någon som vet var (gärna internet) man kan beställa badkläder för gravida. Är ute efter en tankini(eller hur det stavas) som passar när man är gravid. Känner mig som en korv i baddräkt i vanliga fall så det går fett bort :) behöver nåt att ha på mig när dottern går på babysim och så tänkte jag börja simma och gå på gravid vattengympa oxå. Känns för blottat med bara bikini nu när magen börjar komma.. Okej i sommar att gå med bikini i sommar stugan med stor mage men inte bland folk :/

• LillSnurr82

Åh jag skulle åkt till Ullared i dag. Men blev inställt :( ska åka antingen nästa vecka eller veckan efter det:)
    När vi vänta dottern åkte jag och sambon till Ullared oxå, blev mycket inhandlat till henne. Dock inte så mycket kläder då dom inte har så mycket små bäbis kläder :( ialla fall inte då. Men lite blev det!

En vecka kvar tills vårat rul.. Skit nervös! Men i går kväll kände jag rörelser även utanpå magen så lever borde h*n ju göra..

• LillSnurr82

Hade oxå mycket kramp i vaderna på natten när jag vänta dottern. Är vanligt att man får det så inget att oroa sig över.. Hoppas det blir bättre.

• LillSnurr82

Havandeskapspenning kan man söka om man har ett tungt krävande jobb. Jag fick det när jag vänta dottern. Så jobba till två månader innan hon föddes. Skönt att vara hemma och bara rå om sig själv sista tiden, sen slipper man ju slösa på sina fp dagar.

Nu är jag ju fortfarande mamma ledig med henne så kommer inte ens gå tillbaka till jobbet i mellan :) underbart! :)

• LillSnurr82

Beror på vilken handläggare man får och vad din chef skriver i papprena om man har turen att få gravidpenning/havandeskaps penning vid sånna jobb, hört att dom även ändrat reglerna så tror det är lättare att få det nu just för att slippa alla sjukskrivningar som blir.

• LillSnurr82

Jag känner precis som skruttensmamma . Är ingen gravid människa.. Hatar det egentligen, om man får säga så? Är pga förlossningen och barnet jag orkar med det. Sen blir allt så mycket jobbigare som gravid, så även känslor.. Just nu oroar jag mig extra mycket för att vi inte ska hitta nytt boende i tid.. Bor allt för trångt redan som det är nu. Måste ha minst en stor trea, helst en fyra. Nu bor vi i en 2:à eller 3:à med kokvrå kan man säga. Denna stress dödar mig känns det som.. :/

• LillSnurr82

Sprack inget när jag födde dottern heller, fick två stygn totalt även fast det va en lång förlossning. Därimot hade jag fått hemmorojjder under graviditeten som blossa upp MASSOR under förlossningen så var pga dem jag hade så jävla ont efteråt. Har kvar dem fortfarande fast de gör ej ont, men är livrädd för att de ska blossa upp under förlossningen igen när man tar i så mycket.. Ingen som har tips på hur man blir av med dem??? Xyloprox eller hur det stavas smörjer jag med varje dag, men hjälper inte ett skit mer än att den tar bort smärtan om man har ont av dem..

Svar på tråden Juni-barn